hirdetés
hirdetés
hirdetés

Amikor akasztják a hóhért...

A személyes márkaépítés 6 alappillére, amelyekre jobb, ha ügyelsz (HR-esként is)!

A mai munkaerőpiacon a személyes márka rendkívüli súlyú egy recruiter számára. Hiszen amikor egy jelölt rákeres a Googleban a HR-esre, vajon mit lát? Amikor a leendő ügyfél összehasonlítja a toborzási szakembereket, milyen információkat talál rólad? Ezek mind magában foglalják a személyes márkádat, amelyre nemcsak az álláskeresőknek, de egy recruiternek is ugyanúgy ügyelnie kell.

Íme a személyes márka 6 pillére, és néhány tanács optimalizálásukhoz: 

#1 Közösségi médiaprofilok

A toborzó szociális médiaprofiljai képet adnak arról, hogy kik ők, és mit tesznek le az asztalra. Amit posztolsz, azok a csoportok, melyekhez csatlakozol, személyes kapcsolataidat mind értékes információt nyújtanak rólad. É nemcsak a LinkedIn, hanem a Facebook és az Instagram is árulkodó lehet. Légy tudatában annak, hogy nemcsak te, mások is lecsekkolnak téged az online felületeken! 

#2 Értékelések

Az első dolog, amit az ügyfelek és jelöltek megkeresnek, azok a te értékeléseid a Googleban, Facebookon, LinkedInen. Győződj meg róla, hogy válaszoltál minden egyes értékelésre, jóra és rosszra egyaránt. Ha negatív kritikát kapsz, fejezd ki bocsánatodat, és köszönd meg az építő jellegű hozzászólást, amely mindig fontos a fejlődés érdekében. 

#3 Networking

A networking a nettó érték. Ez a kifejezés nem lehet igazabb sehol másutt, mint a kiválasztási iparágban, ahol a pozíciókat általában ajánlások útján töltik be. Az online profilok megmutatják az ügyfeleknek és a jelölteknek, hogy milyen embereket ismersz, ezért lényeges, hogy a kapcsolati hálód jó benyomást keltsen.

 #4 Toborzási specialitásod

A toborzók által készített elhelyezések túlnyomó többségét olyan toborzók csinálják, akik egy adott iparágra vagy piaci szegmensre összpontosítanak. Ha van egy jól definiálható specialitásod, akkor lehetővé válik, hogy mind az ügyfelek, mind a pályázók felé értéket közvetíts, és hozzájárulj saját szakmai hálózatod gyors bővítéséhez. Ha kiváló szolgáltatást nyújtasz egy adott iparág tehetségének, akkor ő javasolni fog téged munkatársainak is.  

#5 Inspiráció

Az inspirációs idézetek az interneten sok ember körében sikeresek, hiszen szeretik a célok elérésével, jobb élettel, álommunkahellyel kapcsolatos emlékeztető üzeneteket. Ezek pozitív erőt adnak. Nemcsak olyanokat nyerhetsz meg ezekkel, akik később klienseiddé válnak, de ezeket a tartalmakat megosztják, ami még több embert vonz a hálózatodba. 

#6 Önazonosság

Vannak olyan recruiterek, akik nem a jelölt legjobb érdekeit tartják szem előtt, hanem csak a jutalékot. Te ne legyél ilyen! Ehelyett legyél átlátható és becsületes mind a munkavállalókkal, mind a jelöltekkel, mert ezzel hosszú távon hozzájárulsz személyes hírneved megteremtéséhez. 

A cikk eredeti, teljes verziója itt érhető el.

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

hirdetés