hirdetés
hirdetés
hirdetés

4 kapcsolatépítési trükk

A névjegykártyán és a kétpercesen túl – így networkingelj hatékonyan

A tradicionális stratégiák ismerete hasznos, de nem mindig leszel velük sikeres. Minden jó networkinggel foglalkozó cikk kiemeli a névjegykártya fontosságát, hogy légy jó hallgatóság, és öltözz az eseményhez illően, ám a hosszan tartó pozitív benyomáshoz ennyi nem elég. A következőkben olyan tanácsokat osztunk meg, amelyek megfelelő alkalmazásával sikeresebb lehet a networking.

 1. Csak akkor adj, ha érdemes!

A névjegykártyád tökéletes eszköz az információk gyors átadására, de csak akkor, ha a megfelelő pillanatban használod. Hányszor értél vissza úgy egy networking eseményről, hogy egy halom névjegykártyád van, de a rajtuk szereplő neveket nem tudod személyhez kötni? Ne aggódj, valószínűleg ők sem emlékeznek rád, így sikeresen vesztegettétek egymás idejét. Szánj időt a beszélgetésre! Tegyél fel gondolatindító kérdéseket, és CSAK akkor nyújts át névjegykártyát, ha egy hullámhosszon vagytok. Ne felejtsd: két igazi kapcsolat többet ér, mint száz felszínes.

2. Dobd el a kétpercest!

Biztosan neked is van rövid, mindenre kitérő betanult szöveged, amit minden networking találkozón előadsz. Néhány alkalom után azonban már unottan, érdektelenül ismétled ugyanazokat az információkat. Ismerd meg a másik felet, a motivációit és a hátterét, aztán döntsd el, milyen, számára is releváns mondanivalód van. Az emberek nem akarnak mindent tudni rólad, csak azt, ami érdekes lehet számukra. Inkább mondj két jelentőségteljes mondatot, minthogy unalmasan fecsegsz két percig. Ez a technika sokkal személyesebb, és értékesebb beszélgetésekhez vezet.

3. Szemtől szembe!

Veled is előfordult már, hogy a személy, akivel beszélsz, a termet kémleli, azt keresve, ki lesz a következő, akivel szóba elegyedik? Amellett, hogy téged zavarba hoz, saját személyének értékét is csökkenti. Figyelj arra, akivel éppen beszélgetsz, tarts vele szemkontaktust, hallgasd meg, amit mond, és derítsd ki, milyen networking céllal érkezett. Ha ez megvan, találj rá módot, hogy segíthess neki, ezzel építve a kettőtök közötti kapcsolatot.

4. Lépj ki a komfortzónádból!

Ha barátokkal, kollégákkal érkeztél egy networking eseményre, az ugyan csökkenti a kezdeti kényelmetlenséget, ami esetleg felmerül benned, de gondolkodj: Azért jöttél, hogy olyanokkal töltsd a drága és hasznos idődet, akiket már ismersz? Ehelyett létesíts szemkontaktust valakivel, és hívd oda a csoportodhoz. Egy kis beszélgetés után udvariasan távozz, és indulj meg egy ismeretlen csoporthoz. Mivel egy networking eseményen mások is keresik a társaságod, így könnyen csatlakozhatsz bárkihez. Az első lépés a legnehezebb, ezért ha kész vagy kezdeményezni, azt a körülötted lévők is értékelni fogják.

Érdemes kilépni a komfortzónánkból, és meglátni a lehetőséget a networkingben és az általa szerezhető kapcsolatokban, amelyek később akár a vállalkozásunkra és partnerségeinkre, sőt a magánéletünkre is hatással lehetnek” – mondta el Ferling József, a BNI® kommunikációs igazgatója. – „Ne úgy gondoljunk egy networking eseményre, mint a személyesen megvalósítható hideghívások helyszínére. Ne eladni akarjunk, hanem ismerkedni, megismerni másokat, hisz ez a legjobb alkalom a kapcsolati tőkénk több fővel való bővítésére.”

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés