hirdetés
hirdetés
hirdetés

Baba-mama barát startup

A cég, ahol majdnem minden dolgozó 1-2-3 gyermekes anya

Már-már közhely, de ettől még sajnos igaz: Magyarországon egy több gyermekes családanya óriási hátrányban van, mint munkavállaló. Ha az érintett anya ráadásul vidéki is, akkor még kilátástalanabb a helyzete, még abban az esetben is, ha kimagasló szakmai tapasztalattal rendelkezik. Ezt ismerte fel az M. I. Solution Kft., ahol a programozókon kívül minden munkavállaló egy- vagy több gyermekes anyuka.

Egy anya bármilyen élethelyzetben elsősorban anya, függetlenül attól, hogy munkaidő van-e, vagy sem. Ha a gyermeke beteg, akkor mellette van a helye, ez pedig nehezen összeegyeztethető egy napi nyolcórás fix munkaidővel. A helyzet hatványozottan rosszabb, ha több bölcsődés, óvodás korú kisgyermeke van az édesanyának, hiszen az influenzaszezonban sokat betegeskedhetnek, azaz a szülő hetekre kieshet a munkából. Ezt kevés munkaadó tudja összeegyeztetni a céges kultúrájával és időbeosztásával, így a kisgyermekes anyukák sok esetben kilátástalan helyzetben vannak.

Kulcsszó a munkakör-kialakításnál: a könnyű helyettesíthetőség

A világ első webáruházra köthető mesterséges intelligencia szoftverét kifejlesztő M. I. Solution Kft. ugyanakkor kivételt képez ilyen tekintetben. Bár a programozóik között a férfiak többen vannak, a cég többi területén mindenki 1-2-3 gyermekes anyuka. Surányi Ferenc, a vállalat ügyvezetője szerint tény, hogy szervezeti átalakítást igényel a baba-mama barát munkahely létrehozása, ugyanakkor az anyukák felelősségvállalási szintje sokkal magasabb, mint az átlag. Azaz, ha azt ígérik, hogy a munkával másnap reggel 8 órára végeznek, akkor az a munka készen is lesz, függetlenül attól, hogy a gyerek jól aludt-e vagy beteg-e, de ha a gyermekkel teendő van, akkor lehetőséget kell adni az anyukának, hogy nyugodt szívvel állhasson fel az íróasztaltól.

„A cégünknél tudatosan alakítottuk ki úgy a munkaköröket, hogy nagyon könnyen helyettesíthetők a munkatársak. Ha valaki kap egy telefonhívást, hogy a gyermeke belázasodott, akkor perceken belül át tudja venni egy másik kolléga a helyét” – fogalmazott az ügyvezető.

Nagyon megbecsülik a munkájukat

Surányi Ferenc arról is beszélt, a több gyermekes anyukák között nagyon sokan sok időt töltenek otthon a gyermekekkel, miközben szeretnének alkotni, az agyukat használni, csakhogy erre igen kevés lehetőségük adódik. Ma a munkaerőhiány elképesztő méreteket ölt, és a munkatársak pontosan tudják, hogy percek alatt találnak másik állást. Viszont azok a több gyermekes anyukák, akik évekig be vannak zárva a négy fal közé, és lehetőséget kapnak, hogy újra alkothassanak, nagyon megbecsülik a munkájukat. „Valaki egyszer azt mondta, hogy stabil házat csak stabil alapokra lehet építeni. Egy cég életében pedig ezt a munkatársak jelentik” – magyarázta, hozzátéve, hogy bár kétségtelenül vannak olyan munkakörök, ahol nem alkalmazható olyan munkatárs, aki nem tudja vállalni a fix időbeosztást, de számos szakma home office-ért kiált. Ilyen például az ügyfélszolgálati alkalmazott, a telefonos értékesítő és a programozás is.

Kéthetente beteg gyerekekkel, önbizalom nélkül otthon ülve nem könnyű…

Szabó-Takács Lívia, a cég egyik munkatársa alá tudja támasztani, hogy több gyermekes családanyaként rendkívül nehéz elhelyezkedni. „Az otthon eltöltött idő mennyiségével egyenesen arányosan csökken az önbizalmad, és erre még rányomja a bélyegét az, hogy egy anyuka két kisgyermekkel nem feltétlenül potenciális munkavállaló, mert jó eséllyel kéthetente beteg lesz valamelyik gyereke” – fogalmazott.

Szerinte az változtathatna a cégek hozzáállásán, ha felismernék, hogy nem zárja ki egymást a produktivitás és a home office – ahogy arra korábban már mi is számos alkalommal felhívtuk a figyelmet, például itt vagy itt.

„Meggyőződésem, hogy otthon, a gyerekek mellől rugalmas időbeosztásban legalább annyira eredményes tudok lenni, mint 8 és 16 óra között az irodában ülve. Ha erre rájönnének a cégek, mint ahogy tette azt az M. I. Solution Kft., az nagyon sokat segíthetne a hozzám hasonló helyzetben lévő anyukáknak” – értékelt Szabó-Takács Lívia.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés