hirdetés
hirdetés
hirdetés

Csak ezeket ne!

9 dolog, amivel kiakasztod a kollégáidat

Mindenkinek ismerős az a fickó, aki folyton hárítja magáról a felelősséget, vagy az, aki egyfolytában lesi, hol és hogyan tehetne a főnök kedvére. Általában ezek a kollégák kifejezetten irritálóak, de van néhány olyan ártalmatlannak tűnő viselkedés is, amivel mi magunk is a munkatársaink idegeire mehetünk!

1. Betegen mész be dolgozni

Oké, te azt gondolod, te vagy a munka hőse, de valójában a saját állapotodat is tovább rontod, valamint megfertőzhetsz másokat. Arról nem is beszélve, mennyire zavaró, ha egész nap tüsszögsz és köhögsz. Sokkal jobban teszed, ha néhány napig ágyban maradsz, és ha nagyon nem bírod ki, esetleg home office-ban dolgozol. Majd visszatérsz az irodába, ha meggyógyultál!

2. Kellemetlen és erős szagú ételt melegítesz a közös mikróban

Néhány ételnek – legyen bármilyen finom is – kifejezetten átható és nem éppen kellemes illata van. Ilyen lehet például a hal. Ha ezeket a közös konyhai mikróban melegíted meg, fix, hogy az egész iroda a te ebédedtől fogsz bűzölögni, ami lássuk be, nem valami szerencsés.

3. Benyalsz a főnöknek

Ezen kár is mit ragozni. Ha valaki folyamatosan nyalizik a főnöknek, lehet, hogy a vezetőjénél bevágódik, de a kollégák biztosan nem zárják a szívükbe.

4. Túlkiabálsz mindenkit

A beszédesebb és extravertáltabb emberek a saját mondandójukba belemerülve sokszor észre sem veszik, hogy a halkszavúbb társaiknak is lenne hozzáfűznivalója egy-egy témához, csak lehetőséget sem hagynak nekik a beszédre. Ezért van, hogy a meetingeket sok esetben néhány hangadó uralja, mivel mellettük az introvertáltabb munkaerő labdába sem rúghat.

5. A magánjellegű hívásaidat hangosan és mások előtt intézed

A személyesebb jellegű telefonhívások nemcsak azt szakítják ki a munka menetéből, aki fogadja azt, hanem azokat is, akiknek végig kell hallgatni. Feltéve, ha az illető még arra sem veszi a fáradságot, hogy más helyiségben intézze el a személyesebb ügyeit. Senkit sem érdekel, hogy miért kell még beugranod a boltba, vagy mi történt azután, hogy azt a csípős indiait tegnap benyomtad vacsira. A magánhívások magánjellegűek. Pont.

6. Simán odaülsz más asztalához, anélkül, hogy engedélyt kérnél

Az irodán belül az íróasztalunk az egyik felségterületünk. Egyrészt ez szolgál egy kis biztonságos szigetként, ahol komfortosan érezhetjük magunkat, valamint ez lehet az identitásunk egyik kifejezőeszköze is. Ebből adódóan sok személyes tárgy lehet rajta, vagy pedig olyan céges dolgok, amik csak ránk tartoznak. Így hát mindenkit kihoz a sodrából, ha az engedélye nélkül elfoglalják a „felségterületét” vagy a cuccai közt matatnak.

7. Megállás nélkül panaszkodsz

Sajnos szinte minden irodában csücsül egy olyan kolléga, akinek sosem jó semmi, a negativitás szót a szótárban az ő arcképével illusztrálhatnák. Az állandóan panaszkodó ember viszont nemcsak a saját kedvét húzza le, hanem kihat a kollégái hangulatára is.

8. Visszaélsz a rugalmas munkaidőddel

A rugalmas munkavégzés lehetősége hatalmas ajándék egy cégnél, azonban tudni kell a helyén kezelni. Ha csak szökőévente egyszer fáradsz be az irodába, és akkor is csak néhány óráig „dolgozgatsz”, hamar erős ellenérzéseket ébreszthetsz a munkatársaidban.

9. Egyfolytában pletykálsz

Ha te vagy az irodai Magdi anyus, akkor valószínűleg nem te vagy a cég legjobb dolgozója. Ugyanis azoknak a munkavállalóknak, akik valóban dolgoznak és jó teljesítményt produkálnak, nem jut idejük arra, hogy mások szennyesét teregessék ki. A pletyka legfőképp a léhűtő és naplopó kollégák egyik kedvenc időtöltése, hiszen legalább addig sem kell dolgozni, míg másokat beszélnek ki!

Sas Eszter Krisztina, online szerkesztő/újságíró
a szerző cikkei

(forrás: HuffPost)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

hirdetés