hirdetés
hirdetés

Apró lépések

5 zöld tipp: így tedd fenntarthatóvá az irodád!

A munkahelyi fenntarthatóság lényege röviden az, hogy a lehető legkevesebb energia felhasználásával végezzük a mindennapi feladatainkat, és hozunk létre kényelmes, egészséges munkakörnyezetet. Minden egyes apró lépés, amelyet az iroda „zöldítése” felé teszünk, javíthat a munkaerő jóllétén és produktivitásán, így pedig hosszú távon környezetvédelmi és társadalmi előnyein túl gazdasági előnyökkel is jár.

Mi minden kell az iroda zöldítéséhez?

1. Megfelelő alapanyagok és hulladékkezelés

A fenntartható zöld iroda alapanyagai elhanyagolható mértékben drágábbak ugyan a standard alternatíváknál, de ez a különbség bőven megtérül máshol. A teljesen papírmentes iroda a legtöbb helyen egyelőre csak álom marad, de arra odafigyelhetünk, hogy kizárólag újrafelhasznált papírral dolgozzunk – értve ezalatt mindenfajta papírt, amit használunk, így például a borítékokat is. Nyomtatáskor mindig mérlegeljük, hogy csakugyan létfontosságú-e az adott dokumentumot kinyomtatni, és ha úgy ítéljük meg, hogy igen, akkor nyomtassunk kétoldalasan! Használjunk újrahasznosítható tonerkazettákat, újratölthető tollakat, és ha lehetséges, fontoljuk meg az újrahasznosított irodabútorok alkalmazását.

2. Természetes megvilágítás

A fenntartható irodában kielégítő mértékű a természetes megvilágítás, azaz ablakokon, tetőablakokon és egyéb üvegfelületeken keresztül áramlik be annyi nappali fény (mint például itt), ami mellett lekapcsolt villanynál is lehet dolgozni. Persze itt figyelni kell arra, hogy a túl sok beáramló fény megnöveli az iroda belső hőmérsékletét. Ez azonban átgondolt tervezéssel elkerülhető. A megfelelő természetes világítás kialakításával összességében akár 30%-kal is csökkenteni lehet az épület energiafelhasználását. Ráadásul a természetes nappali fény a munkatársakra is pozitív hatással van: koncentrációs készségüket és produktivitásukat akár 20%-kal megnövelheti egyes tanulmányok szerint.

3. Mesterséges megvilágítás

Ez minden irodában a szükséges rossz, azonban az így felhasznált energiát minimalizálhatjuk energiatakarékos LED-égők használatával. A LED-izzók nemcsak 50%-kal energiatakarékosabbak, de két-háromszor tovább is bírják, mint a többi izzó, és csak minimálisan bocsátanak ki hőt. A fenntarthatósági stratégiánk részeként emellett érdemes arra is ügyelnünk, hogy a kapcsolók mindenki számára jól láthatóan és elérhetően legyenek elhelyezve (ha szükséges, akár felmatricázva), és edukálnunk a munkavállalókat arra, hogy amikor nem szükséges, kapcsolják le a lámpákat.

4. Villamosenergia-gazdálkodás

Az irodai elektromos berendezéseket, így a számítógépeket is, gyakran stand-by módban, bekapcsolva hagyjuk ahelyett, hogy kikapcsolnánk őket – akár hétvégékre vagy a vakáció idejére is. Sokan nem tudják, de ezek a készülékek ebben a módban csaknem annyi energiát fogyasztanak, mint amikor használjuk őket. Bátorítsuk és emlékeztessük is az alkalmazottakat arra, hogy a munkanap végén kapcsoljanak ki minden irodai berendezést: ne csak a számítógépüket, de a fénymásolókat, nyomtatókat és minden mást is, ami elektromosságot használ. Ha az asztali számítógépünket laptopra, a lézernyomtatókat pedig tintasugaras nyomtatóra cseréljük, ezzel nagyjából 90%-kal vagy még akár többel is csökkenthetjük az energiafelhasználásunkat.

5. Levegőminőség

A rossz irodai levegő a munkatársak jóllétét és produktivitását is csökkenti. A benti levegő minőségének javítását elérhetjük a megfelelő szellőztetési stratégia alkalmazásával. Ha az iroda kiépítése ezt lehetővé teszi, akkor ezt természetes úton is megoldhatjuk, de különösen túlzsúfolt irodák esetében már muszáj valamilyen légkondicionáló berendezés alkalmazásához folyamodnunk – azonban ma már ezekből is léteznek energiatakarékosak, így érdemes itt is ezt a megoldást választani. A megfelelően tervezett és karbantartott légkondicionáló rendszerek csökkentik a széndioxid-kibocsátást és a működési költségeket.

 

Ha bővebben érdekel a környezettudatosság és a zöld vállalati kultúra, gyere el az alábbi eseményünkre!

ECOFFICE

Zöld iroda = Zöld vállalati kultúra

Időpont: 2020. március. 19. 08:30

Helyszín: KPMG (1134 Budapest, Váci út 31.)

„A felnőttek gyakran mondogatják, hogy tartozunk a fiataloknak azzal, hogy reményt adjunk nekik. De nekem nem kell a maguk reménye. Nem akarom, hogy reménykedjenek. Azt akarom, hogy pánikoljanak! Azt akarom, hogy úgy érezzenek, ahogy én érzem magam mindennap. Ezután pedig azt akarom, hogy cselekedjenek. Azt akarom, hogy úgy viselkedjenek, mintha személyes krízist élnének át. Azt akarom, hogy úgy cselekedjenek, mintha égne a házuk. Merthogy ég is.”

Greta Thunberg igen hatásos, az ENSZ klímacsúcsán elhangzott beszédéből származik az idézet. 2020-ban a jó érzésű, felvilágosult emberek már nem engedhetik meg maguknak, hogy ne vegyenek tudomást a klímahelyzetről. Igaz ugyanez a cégek vezetőire, HR-eseire, belső kommunikációs szakembereire is, akik azért felelnek, hogy ez a téma a vállalati kultúra és kommunikáció részét képezze.

Ehhez a folyamathoz kívánunk ECOFFICE c. rendezvényünkkel tudást és eszközöket adni a résztvevők kezébe.

Program:

8.30-9.00 Regisztráció

9.00-9.30 Mit kezdjünk a klímahelyzet nyomásával – egyéni és céges szinten egyaránt?
Eligazító előadás, hogy értsük, mennyire sürgető a klímahelyzet, és melyek azok a napi szintű cselekvések e téren, melyek valódi hatással vannak erre.
Dr. Dorosz Dávid, Író, geopolitikai elemző - Budapest klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettese

9.35-10.00 Egy fecske is csinál nyarat? Mit tehet egy munkahely a fenntartható környezetért?
Milyen kérdésekkel fordulnak a vállalatok a KÖVET Egyesülethez és milyen válaszokat kapnak rá? Hogy teheti egy cég zöldebbé a mindennapjait?
Herner Katalin, ügyvezető igazgató, jogi szakokleveles környezetmérnök, környezeti auditor, KÖVET Egyesület 

10.05-10.25 „Zöldülés” az első, és a második otthonunkban egyaránt!
Hogy kapcsolódnak össze az otthoni és a munkahelyi elvek, hogy érjük el cégen belül, hogy ne csak nekünk, de kollegáinknak is fontos legyen a környezettudatosság?
Bódis Gergely, marketing jövőkutató, ügynökségi tanácsadó, Tonic Kommunikációs Ügynökség

10.25-10.50 Kiket érdekel manapság leginkább a környezetvédelem, és hogy lehetne szexibbé tenni a kommunikációt?
Trendek és a vállalatok szerepe a fenntarthatósági téma terjesztésében, az üzenetek átadásának érdekes, figyelemfelkeltő módjai.
Kozma Gergő, főszervező, EcoPunk fesztivál

10.50-11.15 Kávészünet

11.20-11.40 „Zöld irodává” válás lépésről lépésre 
Miért vált fontossá az irodai „zöldülés”, mennyi idő volt, milyen intézkedéseket kellett bevezetni, és végül mi az, ami bejött, és mi az, ami nem?
Dömötör Károly, operatív vezető, Human Dialog

11:40-12:00 Klímaválság = nagyobb lehetőség a kreativitásra?
A klímaválság a legtöbb embernél leginkább szorongást vált ki, miközben, ha átkeretezzük a sztorit, akár egy lehetőségnek is tekinthetjük arra, hogy kreatívabban, minimalistábban és ezzel együtt hatékonyabban végezzük a dolgunkat.
Rácz Anikó, designer, a Hanabi márka tulajdonosa

12.05-12.25 Fenntarthatóság egy BIG4 tanácsadó szemével
A fenntarthatóság egyre fontosabb mozgatója a vállalatok innovációjának és versenyképességének. Mit tesz a KPMG? Mit tehetnek a vállalatok?
Szabó István, senior manager, KPMG

12.25-12.45 Egyénileg már fontos a zöldülés, oké, de hogy váljon ez tudatosan a vállalati kultúra részévé? 
Melyek azok a kommunikációs eszközök, platformok, módszerek, melyek segítségével egy kezdeményezés vállalatszintűvé tudja kinőni magát, és hosszú távon a kultúra részévé képes válni? Használod az összeset?
Dr. Füredi Júlia, szervezetpszichológus

12.45-13.00 DOQdrive – valódi papírmentesítés a HR folyamatokban
A DOQdrive eszközrendszernek köszönhetően elérhetővé vált, mind magyar, mind uniós jogszabályokra alapozva, a munkaadók és munkavállalók közötti, teljesen papírmentes, ugyanakkor jogilag eredeti dokumentumokkal történő szerződéskötés, dokumentum továbbítás és archiválás.
Hortobágyi Ágoston, ügyvezető igazgató, DO-Q-MENT Digitális Kft., a BIDITA – Biztonságos Digitális Társadalomért Egyesület elnöke

13.00-13.45 Ebédszünet

13.45-14.30 Workshop 1-2

14.30-14.40 Szünet

14.40-15.25 Workshop 1-2

Workshop 1: 
Ne csak elméletben legyünk környezettudatosak! Gyakorlati útmutató a hétköznapi irodai léthez
Az már egy fontos első lépés, ha az ember eljön egy ilyen konferenciára. Ám mi is tudjuk, hogy nehéz másnaptól változtatni a szokásainkon, ebben segít workshopunk.
Herner Katalin, ügyvezető igazgató, jogi szakokleveles környezetmérnök, környezeti auditor, KÖVET Egyesület

Workshop 2:
Hogy váljon egy kezdeményezés mindenki számára alapvető értékké?
Gyakorlati workshop a vállalatikultúra-alakításról, eszközök, csatornák, módszerek elemzése, tudatos használata. A workshop segít abban, hogy visszatérve a munkahelyünkre, integrálni tudjuk a délelőtt folyamán elhangzott tudást a hétköznapi ügymenetbe.
Dr. Füredi Júlia, szervezetpszichológus

Részvételi díj
Teljes árú részvételi díj: 44 900 Ft + Áfa / fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 38 900 Ft + Áfa / fő

A jelentkezési lap letöltéséhez ide kattints, majd kitöltve juttasd vissza a szervezőknek a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  email címre! 

(forrás: hr-gazette.com)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés