hirdetés
hirdetés
hirdetés

A távmunka lélektana

5 tipp a hatékony home office-hoz

A távmunka általában egy pozitív dolog, de esetenként igen megterhelő lehet. Valóban fel vagyunk készülve arra, hogy otthonról végezzük el irodai teendőinket? Az iroda.hu öt tippet ad ahhoz, hogy otthonunkban is hatékony legyen a munkavégzés.

A munkahelyek egyre rugalmasabb munkaidőt engednek meg dolgozóiknak, így egyre többen dolgoznak otthonról. A gazdaságilag fejlett országokban a munkavállalók közel fele a munkaidő egy részében otthonról dolgozik, a szellemi munkát végzőknek és az irodai alkalmazottak többségének mintegy nyolcvan százaléka választja ezt a munkavégzési formát. 

Iroda az otthonunkban

Mi kell a hatékony home office-hoz? Önállóság, önfegyelem és szoros időbeosztás. Ezek nélkül a munka nem lehet sikeres, a dolgozó elcsúszhat a határidőkkel, romlásnak indulhat a teljesítménye, egyre csak tornyosulhatnak fölé a feladatok... A Stanford Unversity kutatása szerint azonban a megkérdezettek többsége éppen az egyedüllétet, a gyengülő emberi és szakmai kapcsolatokat említi az otthoni munkavégzés legfőbb hátrányaként. Mások attól tartanak, hogy otthoni környezetben a különféle zajok, a kutyaugatás vagy a család jelenléte miatt képtelenek megfelelően koncentrálni a munkájukra. A munka és a magánélet határainak elmosódása vagy a túlterheltség, esetleg az étkezések kimaradása mind olyan problémák, amelyek hosszútávon komoly egészségügyi és pszichés gondokat okozhatnak.

Aranyszabályok a home office-hoz

1. Osszuk be a teendőinket! Készítsünk to-do-listeket, és állítsuk a ránk váró feladatokat fontossági sorrendbe, így biztosan a szoros határidős munkákkal végzünk leghamarabb. Pipáljuk is ki az elvégzett teendőket, így könnyebben nyomon követhetjük, hol tartunk a munkában.

2. Zárjuk ki a külvilágot! A saját iroda érzete nagyon fontos, lehetőleg csendes, nyugodt helyet válasszunk erre a célra. Lépjünk ki a közösségi platformokból és híroldalakról a munka idejére, a televíziót és egyéb szórakoztatóelektronikát pedig alapból felejtsük el!

3. Tartsunk szünetet! Álljunk fel egy néhány percre, mozgassuk át a testünket, nyújtsunk, sétálgassunk. Végezzünk szempihentető gyakorlatokat is: minden huszadik perc után, amit a gép előtt töltünk, tekintsünk egy tőlünk körülbelül húsz méterre lévő tárgyra, s tartsuk rajta a tekintetünket húsz másodpercen keresztül.

4. Munka: stop! Miután befejeztük a napi munkát, még véletlenül se foglalkozzunk vele „munkaidő” után! Ha befejeztük az aznapra beütemezett feladatokat, próbáljunk elszakadni a számítógépünktől, foglalkozzunk a családdal és élvezzük a munka utáni pillanatokat.

5. Nem vagy egyedül! Sok munkavállaló az egyedüllétet és az elszigeteltséget említi az otthoni munkavégzés egyik hátrányaként. Ma már számos olyan online felület áll a dolgozók rendelkezésére, amelyeken keresztül folyamatosan kapcsolatban maradhatnak egymással. Ezeken a csatornákon a felek ugyanolyan értékes kommunikációt tudnak folytatni, mint a személyes találkozókon.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

hirdetés