hirdetés
hirdetés

Tudatos karrierépítés

5 szokás, melyet el kell sajátítanod 30 éves korodig

Míg a húszas éveinket főként az határozza meg karrier terén, hogy keressük önmagunkat és a számunkra ideális környezetet és munkakört, addig a harmincas éveinkben már sokkal inkább a stabilitás dominál. Van néhány olyan szokás és kompetencia, melyet érdemes elsajátítani, mire átlépjük a harmadik X-et, hogy biztos alapokra tudjunk építkezni.

Legyél a priorizálás mestere!

Minden életszakaszban fontos, hogy szervezettek legyünk és a feladatainkat számon tartsuk, ám ha abban gondolkodunk, hogy szeretnénk később magasabb beosztásban is dolgozni, akkor elengedhetetlen ezen a területen fejleszteni magunkat. Managerként például már nem csak a saját, hanem a csapatunk feladatait is képesnek kell lenni priorizálni.  

Erősítsd meg az ellenálló képességed!

Minél idősebbek vagyunk, annál több dolgot tapasztalunk meg, s ezzel lehetőségünk nyílik arra is, hogy fejlesszük a rezilienciánkat, azaz a lelki ellenállóképességünket. Azok az emberek, akik reziliensek a munkában, jobban meg tudnak birkózni a stresszel és a kudarcokkal. Amikor kudarcot élünk át, engedjük meg magunknak, hogy megéljük a negatív érzelmeket is, és azután keressünk egy olyan stratégiát, amivel a siker felé evezhetünk. Ha szeretnénk ellenállóbbak lenni, akkor a hála gyakorlása is egy hasznos módszer. Ha tudatosítjuk, hogy mik azok a dolgok az életünkben, melyek értékesek számunkra és boldogságot hoznak, akkor könnyebben átlendülhetünk a negatívumokon is. 

Mindig hagyj időt az ebédre!

Vannak olyan emberek, akik nem mernek ebédszünetet tartani, mert úgy érzik, hogy így megbélyegzik őket a többiek. Pedig valaki nem attól lesz a munka hőse, hogy még egy ebédszünetet sem enged meg magának! Az ebéd egy olyan szünet a napban, amely nem csak a testünknek, de a lelkünknek is jót tesz. Ugyanis evés közben össze tudjuk gyűjteni a gondolatainkat, teret hagyhatunk az ötleteink kibontakozására és stresszoldó hatása is van, főként ha a többiekkel is tudunk beszélgetni, nevetni, ötletelni. Mindenképp szerepeljen a naptárunkban az ebédszünet, így talán könnyebben is tartjuk magunkat hozzá.

Vedd komolyan az alvást! 

Minél idősebbek leszünk, annál jobban kiütköznek az alváshiány negatív hatásai. Ha nincs meg a szükséges és megfelelő minőségű alvásidőnk, akkor csökkent produktivitást, kevesebb empátiát és az érzelmeink szabályozásának nehézségét tapasztalhatjuk. Ez különösen akkor kellemetlen, ha napi szinten emberekkel dolgozunk együtt. Ha nehéz az időben való elalvás, akkor legalább 30 perccel a tervezett lefekvés előtt száműzzük telefonunkat a hálószobából. A digitális világtól való elszakadás jobb minőségű alvást tesz lehetővé.

Mindig emlékezz az alapokra!

Néha hajlamosak vagyunk elfeledkezni olyan alapszabályokról, mint hogy tiszteljük a másik idejét, tartsunk szemkontaktust stb. Ne féljük használni azokat a módszereket, melyek az idő során beváltak nekünk és az előnyünkre szolgáltak. Ha tehetjük, gyűjtsük össze a „best practice”-eket, azaz jegyezzük fel azokat a tippeket, melyek egy-egy szituációban működtek. Ezzel időt és energiát spórolhatunk a későbbiekben. 

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: ThriveGlobal)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés