hirdetés
hirdetés

Hogyan néz ki egy zöld munkahely?

5 lépés, melyet követve környezettudatosabbá tehetjük az irodát

A klímaváltozás és a bolygónk jövője miatti aggódás egyre több embert terel a környezettudatos, zöld gondolkodás és életmód felé. De nemcsak otthon, hanem a munkahelyünkön is lehetünk zöldek. Ezzel pedig hosszú távon nemcsak a környezeten, hanem a cégünk gazdasági eredményein is javíthatunk. De mi is kell egy zöld irodához?

A gazdaságban elhasznált energia meglepően magas, körülbelül negyven százalékát az irodák fenntartása teszi ki. Ha tehát az irodai környezetünket fenntarthatóbbá tesszük, nagyban hozzájárulunk a gazdaság egésze, és cégünk működésének hatékonyságához. Nem csoda, hogy a zöld irodák koncepciója egyre többeket érdekel, egyre több vállalkozás kínál segítséget az ilyen terek kialakításához, berendezéséhez. De mindez csak a kezdet, egy iroda akkor lesz valójában zöld, ha minden egyes munkatársa leteszi a voksát a környezettudatosabb, energiatakarékosabb működés mellett. Zöld irodában dolgozni ugyanis igazi csapatmunka. 

A zöld iroda energiatakarékos

Sajnos még manapság is meglepően sok iroda működik rendkívül energiapazarló módon. Az egyik legjellemzőbb példa a télen nagyon melegre felfűtött, nyáron pedig dermesztően hűvösre légkondicionált iroda. Pedig nem kellene télen rövidujjú pólóban, nyáron pedig az irodai megfázás ellen pulóverben üldögélnünk bent. Törekedni kell egy állandó középhőmérséklet kialakítására, a légkondicionáló mértékletes használatára, és arra, hogy éjszaka ne fűtsük úgy az irodát, ahogy nappal.

Ahogy otthon, úgy az irodákban is használjunk energiatakarékos izzókat. Ha kimegyünk egy helyiségből, kapcsoljuk le a villanyt magunk után, távozáskor kapcsoljuk ki a számítógépünket és az egyéb irodai készülékeket.  

A zöld iroda munkatársai környezettudatosak

Mindennapi munkánk során néhány apró változtatással sokat tehetünk a környezetért. Ilyen például, ha lemondunk a hófehér papírról, amelynek előállítása energiapazarló és környezetszennyező, és helyette újrahasznosított papírt választunk. De még ennél is jobb, ha egyáltalán nem használunk papírt, és amit csak lehet, digitálisan intézünk. 

Az irodában ugyanúgy gyűjthetjük szelektíven a hulladékot, ahogy otthon. Persze ehhez az kell, hogy közösen döntsük el, hogy erre mostantól mindenki figyel. Az is közös döntés eredménye lehet, ha lemondunk a műanyag poharak, tányérok, evőeszközök használatáról és mindenki bevisz magának egy saját bögrét. Ha már nincs szükségünk bizonyos berendezési tárgyakra, még működő irodai eszközökre, ne dobjuk ki őket! Ajánljuk fel a rászorulóknak, iskoláknak, jótékonysági szervezeteknek.

A zöld iroda berendezése

Ma már viszonylag könnyen berendezhetjük az irodánkat szinte teljes egészében környezetbarát, újrahasznosított anyagokból készült bútorokkal és textíliákkal. Felújításánál, bútorcserénél érdemes ezt az új szempontot is figyelembe venni.

A zöld irodában ismerik és szeretik a home office-t

Bármilyen különösen hangzik, a legkörnyezetbarátabb iroda az, ami nem is létezik. Persze ez sok helyen nem kivitelezhető, de ahol meg tudják oldani, ott érdemes minél többször otthonról dolgoztatni a munkatársakat. Nem nehéz belátni, hogy az utazás megspórolásával mennyi időt nyerhetünk és mennyivel kevesebb káros anyag kerül a környezetbe. Ráadásul a home office sokat segít a munka és a családi élet összehangolásában is. 

A zöld irodában odafigyelnek a munkatársak egészségére

A zöld irodában arra is figyelnek, hogy a benne dolgozók minél egészségesebb körülmények között dolgozhassanak. Mesterséges helyett természetes fényben, jól szellőző terekben. A céges juttatások része lehet az ingyenes zöldség, gyümölcs mondjuk tízóraira, konditerem bérlet, hozzájárulás a tömegközlekedés költségeihez, így ösztönözve a munkatársakat arra, hogy autó helyett a környezetbarátabb megoldást válasszák.

 A cikk a Budai Egészségközpont közreműködésével készült.

Ha bővebben érdekel a környezettudatosság és a zöld vállalati kultúra, várjuk jelentkezésed közelgő eseményünkre:

ECOFFICE

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? 
Gyakorlati tippek, információk a témában

Időpont:
 
2020. március. 19. 08:30
Helyszín: KPMG (1134 Budapest, Váci út 31.)
 
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 38 900 Ft + áfa/fő (vásárlásnál adja meg a db számot)
 
Teljes árú részvételi díj február 3-tól: 44 900 Ft + Áfa / fő (vásárlásnál adja meg a db számot)
 
ECOFFICE

Zöld iroda = Zöld vállalati kultúra

„A felnőttek gyakran mondogatják, hogy tartozunk a fiataloknak azzal, hogy reményt adjunk nekik. De nekem nem kell a maguk reménye. Nem akarom, hogy reménykedjenek. Azt akarom, hogy pánikoljanak! Azt akarom, hogy úgy érezzenek, ahogy én érzem magam mindennap. Ezután pedig azt akarom, hogy cselekedjenek. Azt akarom, hogy úgy viselkedjenek, mintha személyes krízist élnének át. Azt akarom, hogy úgy cselekedjenek, mintha égne a házuk. Merthogy ég is.”

Greta Thunberg igen hatásos, az ENSZ klímacsúcsán elhangzott beszédéből származik az idézet. 2020-ban a jó érzésű, felvilágosult emberek már nem engedhetik meg maguknak, hogy ne vegyenek tudomást a klímahelyzetről. Igaz ugyanez a cégek vezetőire, HR-eseire, belső kommunikációs szakembereire is, akik azért felelnek, hogy ez a téma a vállalati kultúra és kommunikáció részét képezze.

Ehhez a folyamathoz kívánunk ECOFFICE c. rendezvényünkkel tudást és eszközöket adni a résztvevők kezébe.

Program:

8.30-9.00 Regisztráció

9.00-9.30 Mit kezdjünk a klímahelyzet nyomásával – egyéni és céges szinten egyaránt?
Eligazító előadás, hogy értsük, mennyire sürgető a klímahelyzet, és melyek azok a napi szintű cselekvések e téren, melyek valódi hatással vannak erre. 
Dr. Dorosz Dávid, Író, geopolitikai elemző - Budapest klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettese

9.35-10.00 Egy fecske is csinál nyarat? Mit tehet egy munkahely a fenntartható környezetért? 
Milyen kérdésekkel fordulnak a vállalatok a KÖVET Egyesülethez és milyen válaszokat kapnak rá? Hogy teheti egy cég zöldebbé a mindennapjait? 
Herner Katalin, ügyvezető igazgató, jogi szakokleveles környezetmérnök, környezeti auditor, KÖVET Egyesület 

10.05-10.25 „Zöldülés” az első, és a második otthonunkban egyaránt! 
Hogy kapcsolódnak össze az otthoni és a munkahelyi elvek, hogy érjük el cégen belül, hogy ne csak nekünk, de kollegáinknak is fontos legyen a környezettudatosság? 
Bódis Gergely, marketing jövőkutató, ügynökségi tanácsadó, Tonic Kommunikációs Ügynökség

10.25-10.50 Kiket érdekel manapság leginkább a környezetvédelem, és hogy lehetne szexibbé tenni a kommunikációt?
Trendek és a vállalatok szerepe a fenntarthatósági téma terjesztésében, az üzenetek átadásának érdekes, figyelemfelkeltő módjai.
Kozma Gergő, főszervező, EcoPunk fesztivál

10.50-11.15 Kávészünet

11.20-11.40 „Zöld irodává” válás lépésről lépésre 
Miért vált fontossá az irodai „zöldülés”, mennyi idő volt, milyen intézkedéseket kellett bevezetni, és végül mi az, ami bejött, és mi az, ami nem?
Dömötör Károly, operatív vezető, Human Dialog

11:40-12:00 Klímaválság = nagyobb lehetőség a kreativitásra?
A
 klímaválság a legtöbb embernél leginkább szorongást vált ki, miközben, ha átkeretezzük a sztorit, akár egy lehetőségnek is tekinthetjük arra, hogy kreatívabban, minimalistábban és ezzel együtt hatékonyabban végezzük a dolgunkat.

Rácz Anikó, designer, a Hanabi márka tulajdonosa

12.05-12.25 Egyeztetés alatt

12.25-12.45 Egyénileg már fontos a zöldülés, oké, de hogy váljon ez tudatosan a vállalati kultúra részévé? 
Melyek azok a kommunikációs eszközök, platformok, módszerek, melyek segítségével egy kezdeményezés vállalatszintűvé tudja kinőni magát, és hosszú távon a kultúra részévé képes válni? Használod az összeset?
Dr. Füredi Júlia, szervezetpszichológus

12.45-13.00 Egyeztetés alatt

13.00-13.45 Ebédszünet

13.45-14.30 Workshop 1-2

14.30-14.40 Szünet

14.40-15.25 Workshop 1-2

Workshop 1: 
Ne csak elméletben legyünk környezettudatosak! Gyakorlati útmutató a hétköznapi irodai léthez
A
z már egy fontos első lépés, ha az ember eljön egy ilyen konferenciára. Ám mi is tudjuk, hogy nehéz másnaptól változtatni a szokásainkon, ebben segít workshopunk.

Herner Katalin, ügyvezető igazgató, jogi szakokleveles környezetmérnök, környezeti auditor, KÖVET Egyesület

Workshop 2:
Hogy váljon egy kezdeményezés mindenki számára alapvető értékké?
Gyakorlati workshop a vállalatikultúra-alakításról, eszközök, csatornák, módszerek elemzése, tudatos használata. A workshop segít abban, hogy visszatérve a munkahelyünkre, integrálni tudjuk a délelőtt folyamán elhangzott tudást a hétköznapi ügymenetbe.
Dr. Füredi Júlia, szervezetpszichológus

 

Hasznos információk
Időpont: 2020.03.19.
Kapunyitás: 8.30
Konferencia kezdete: 9.00
Helyszín: KPMG (1134 Budapest, Váci út 31.)

Részvételi díj
Teljes árú részvételi díj: 44 900 Ft + Áfa / fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 38 900 Ft + Áfa / fő

A jelentkezési lap letöltéséhez kattints a képre, majd kitöltve juttasd vissza a szervezőknek a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  email címre! 

 Letöltöm a jelentkezési lapot! 

Kapcsolat: 
Tóth Jázmin
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
+36 1 430 4544 

Rendezvényszponzoráció: Galambos Zsófia,  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

A jelentkezési lap (szerződés) aláírásával Megrendelő hozzájárul képviselői és kapcsolattartói személyes adatainak kezeléséhez a szerződés teljesítése és üzleti kapcsolattartás céljából. Hozzájárul továbbá, hogy számára a Vállalkozó hírleveleket küldjön. Megrendelő kijelenti, hogy Vállalkozó adatkezelési tájékoztatóját megismerte és kifejezetten elfogadja. (https://pphmedia.hu/adatkezeles)

A rendezvényre való regisztráció a részvételi díj elfogadásának és megrendelésnek minősül, a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után.
A részvételi díjról számlát küldünk a megadott email címre, 8 napos fizetési határidővel.
Az étel és ital közvetített szolgáltatás.
A rendezvény teljes időtartama alatt kép- és videófelvételek készülhetnek.
A programváltozás jogát fenntartjuk! 

(forrás: HR Doktor)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés