hirdetés
hirdetés
hirdetés

Adatvezérelt HR

4 tech újdonság, amik pofonegyszerűvé teszik a toborzást

A legjobb munkaerő megtalálása, megszólítása és rekrutálása önmagában nem egyszerű feladat akkor sem, ha rendelkezésünkre állnak olyan szoftverek, amelyek segítik a munkánkat. Ezekből ugyanis Dunát lehet rekeszteni, a hatalmas kínálatból pedig sokszor igen nehéz eldönteni, hogy melyek az igazán hatékonyak. A Codecool szakemberei összeszedték azokat a leggyakrabban használt HR szoftvereket, amelyek megkönnyíthetik a Te munkádat is.

Nézzük, mik azok az újdonságok, amelyek segítségével nagyban megkönnyíthető a toborzás folyamata!

1. Programozott hirdetési szoftverek

Ezekkel az eszközökkel hatékonyan lehet eljuttatni a megfelelő üzenetet a jelölteknek a különböző csatornákon. Főleg startup környezetben népszerűek, ahol nincs külön marketingosztály, hanem általában egy marketingszakértő kísérletezik az eszközökkel. A nagyobb cégek ezt a tevékenységet rendszerint kiszervezik marketingügynökségeknek, de a kisebbek bátran kísérletezzenek velük, ha van jó marketingesük. Utóbbi kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a szoftver használata valóban értéket teremtsen a cégnek, és ne égesse a feltehetőleg amúgy is szűkös marketingbüdzsét.

Wonderkind például mesterséges intelligencia segítségével, a felhasználók netes viselkedését monitorozva targetálja a megfelelő jelölteket – azokat is, akik nem aktív álláskeresők. A hasonló elven működő Joveo algoritmusának optimalizálásával 40%-kal nagyobb hirdetési ROI-t ígér, és 50%-kal nagyobb felvételi konverziót olyan csatornák használatával, amelyeken keresztül a legjobb jelölteket tudják megszólítani.

2. Célcsoportok diverzifikációját célzó szoftverek

Számtalanszor merül fel problémaként a nagyon hasonló jelöltek érkezése egy-egy toborzási kampány során, sok hasonlóból pedig nehéz kiválasztani a legjobbat. Különösen az IT szektorban okoz problémát a férfi jelöltek magas aránya egy-egy pozícióra, noha sok cég kifejezetten törekszik a kiegyensúlyozott nemi arányokra. Ezt a problémát igyekeznek orvosolni az olyan szoftverek, amelyek nyelvi szempontból elemzik az álláshirdetések szövegét annak érdekében, hogy minél diverzebb célcsoportot tudj megszólítani velük.

Gender Decoder for Job Ads nyelvi szempontból elemzi az álláshirdetéseket és kiszűri, ha egy hirdetés szinte kizárólag férfiakat képes megszólítani. A segítségével át tudod írni úgy a hirdetést, hogy az mindkét nem számára vonzó legyen. Csak copy+paste-eld be a szöveget a mezőbe, és egy kattintás után máris érkezik az eredmény.

Boost Editor szintén nyelvi szempontból elemzi az álláshirdetések szövegét, ez az app viszont az öt alapérzelemre utaló kifejezéseket keresi: szavakat, melyek örömre, haragra, szomorúságra, félelemre és meglepettségre utalnak. Ha beállítod, hogy milyen hangvételű szöveget szeretnél eredményül kapni, akkor az app egyetlen kattintással kijelöli azokat a szavakat, amelyek nem koherensek a céloddal, és javaslatot is tesz arra, hogy milyen kifejezésekre cseréld le őket. Angol nyelven működik egyelőre, akárcsak az említett Gender Decoder.

3. Chatbotok

Az azonnali válaszokhoz szokott Z generáció munkaerőpiaci jelenlétével egyre kevesebb vállalat engedheti meg magának, hogy reakció vagy információ nélkül hagyják a jelölteket a toborzási folyamat során. Nagyon kiábrándító lehet a jelölt számára, ha nem tudja, hogy hol tart a kiválasztási folyamatban, vagy ha csak napokkal később kap egy sablonos választ egy számára fontos kérdésben. A chatbotok viszonylag költséghatékonyan és emberi munkaerő igénybevétele nélkül képesek arra, hogy 0–24 órában a jelöltek rendelkezésére álljanak. Általuk növekszik a jelöltélmény, a HR-esek pedig rengeteg időt takarítanak meg, hiszen nem nekik kell a jelöltek rendelkezésére állniuk.

Tapasztalataink szerint akkor kapsz használható chatbotot, ha külső szolgáltató segítségét veszed igénybe, mint amilyen például egyik ügyfelünk, a Talk-A-Bot chatbotszolgáltató. A magyar csapat fejlesztette alkalmazás több mint 100 nyelven kommunikáló chatbotot tud építeni, esetükben pedig a technikai supportot is ők látják el, így neked nincs más dolgod, mint hasznosan kihasználni azt a rengeteg időt, amit a chatbot szabadít fel számodra.

4. Előválogató szoftverek

Egy nagyobb kampány során akkora volumenben érkezhetnek jelöltek, amelyet manuálisan feldolgozni szinte képtelenség, vagy ha meg is oldható, még mindig ott van a hibázási lehetőség, vagyis hogy olyan jelölt kerül be a kiválasztási folyamatba, aki nem felel meg a kritériumoknak. Az előválogató szoftverek képesek online elvégezni egy assessment center munkáját, virtuális irodatúrán vezetik végig a jelölteket, és még a munkatársakat is bemutatják online – képzelheted, mennyi időt lehet ezzel spórolni, pláne ha nagyobb volumenű felvételről van szó!

Az igen népszerű Hirevue például online értékelőközpontként működik, aminek során különböző feladatok és játékok, valamint videóinterjú segítségével gyorsan és hatékonyan lehet megtalálni a legkompetensebb jelölteket. A rendszert teljes mértékben a vállalat márkájához lehet igazítani, landing oldallal, céges bemutatkozással a videó elején és személyre szabott üzenetekkel a végén.

 

(forrás: HRBlog)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés