hirdetés
hirdetés
hirdetés

Toborzási ómenek

3 aggasztó jel az álláshirdetésben, amire mindenképp kapd fel a fejed

Alapszabály: ne jelentkezz olyan állásra, ami biztosan nem lesz jó a számodra! HR-esként pedig ne írj olyan álláshirdetést, amely bekapcsolja a vészcsengőt a potenciális jelöltjeid fejében!

Ha álláskereséskor a hirdetéseket böngészve átsiklasz bizonyos adatok felett, rengeteg időt és energiát veszíthetsz, hiszen meglehet, olyan állásra jelentkezel, amely nem megfelelő a számodra – vagy rosszabb esetben senki számára sem az. Ha szánsz egy kis időt a figyelmeztető jelek figyelembevételére, akkor megmentheted magad a kellemetlen helyzetektől, és olyan állásokra jelentkezhetsz, amelyekre tényleg vágysz. A másik oldalon állsz, és te írod az álláshirdetést? Akkor pedig igyekezz szem előtt tartani, hogy mi az, amit kerülnöd kell, ha nem akarod elveszíteni éppen azokat a jelöltjeidet, akik odafigyelnek a részletekre, és képesek olvasni a sorok között.

Az alábbi listát a Karrier Plusz állította össze; jó példákat kreatív, figyelemfelkeltő és őszinte álláshirdetésekre pedig ebben a korábbi cikkünkben találsz.

Íme tehát néhány konkrét figyelmeztető jel, amelyekről jó, ha tudsz:

1. A követelmények végeláthatatlan listája

A munkáltatók meg akarnak győződni arról, hogy képzett jelölteket vesznek-e fel az általuk kínált pozíciókba. Ennek ellenére van olyan határ, amely felett egy vállalat már túl magas elvárásokat támaszt. Ha egy munkaköri leíráshoz hosszú, rendkívül specifikus követelménylista is tartozik, amelynek az adott területen dolgozó átlagos szakember valószínűleg nem tud megfelelni, akkor a munkáltatónak megalapozatlan igényei vannak, amelyek a sikeres bejutás után nyomorúságos munkakörülményekben fognak testet tölteni.

2. Hiányoznak a részletek

A munkaköri leírás lényege, hogy elmagyarázza a pályázónak, mit foglal magába egy adott szerep, milyen követelményekre van szükség annak betöltéséhez. Ha egy listából hiányoznak a részletek, ez azt jelzi, hogy a hirdetés mögött álló vállalat kaotikus, rendezetlen – legalábbis humánerőforrás szempontjából. Ezenkívül a hiányzó adatok azt is jelezhetik, hogy a vállalat még nem határozta meg, milyenek lesznek a munkakörhöz kapcsolódó napi feladatok. Ha álláskeresőként nem vagy túlságosan rugalmas, akkor ez valószínűleg egy olyan helyzetet vetít elő, amit senki sem kívánhat szívesen magának.

3. Nincsenek fizetési, illetve juttatási információk

Nem szokatlan, hogy a vállalatok munkaköri leírásaikban elhagyják a konkrét fizetési részleteket. Bár olykor állhat emögött meghatározott fizetési tartomány, a munkáltatók általában nem akarják magukat egy előre lefixált számhoz tartani. Ily módon simán megtörténhet, hogy alacsonyabb összegről fognak tárgyalni, hogy a pénzüknél maradjanak, vagy épp túllicitálják ezt az összeget, ha egy olyan jelölttel találkoznak, aki mindenképpen kell nekik. A legtöbb cég tehát valójában tisztában van a fizetéssel. Ha olyan hirdetés kerül a kezünkbe, ahol nem említik meg a fizetést vagy a juttatásokat, akkor nem érdemes bármiféle különleges dologra számítani, reménykedni a pénzt illetően.

Ha pedig te vagy az, aki új munkavállalókat toboroz, akkor ügyelj arra, hogy ha csak lehetséges, ne két (három... négy...) pozícióra próbálj meg egy embert felvenni; tudd és a jelöltekkel is tudasd, hogy miben áll pontosan a munkakör; és ha vonzó fizetést és/vagy juttatásokat tudsz kínálni, akkor ezt a hirdetésben ne titkold el!

További figyelmeztető jelekért kattints az eredeti cikkre!

 

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés