hirdetés
hirdetés
hirdetés

"Digitális" wellbeing

3+1 lépés, hogy kiutat találj a munkahelyi káoszból

Egy ilyen forró nyár után jó lenne az őszi rohanásban hideg fejjel, tisztán gondolkodni. Csakhogy a meló egy pillanat alatt bedarál. Hogyan küzdjünk meg a ránk törő stresszel a digitális korban? Horváth Ágnes alvástréner, mindfulness-oktató megfontolandó tanácsai.

Van 3 igazság, amit gyakran elfelejtünk (én is):

‒ Az élet rövid, a mi feladatunk, hogy értelmesen és boldogan teljen el.

‒ A sietős munkavégzéssel nem érsz gyorsabban a teendőid végére.

‒ Ha túl sok mindenre figyelsz egyszerre, elfáradsz.

Honnan jön a stressz?

Egy ilyen forró nyár után jó lenne az őszi rohanásban hideg fejjel, tisztán gondolkodni. Csakhogy a meló egy pillanat alatt bedarál. Hiába iszod meg az első kávédat otthon nyugodtan, délelőtt 11-kor már azt veszed észre, hogy kapkodsz, idegeskedsz és pörögsz ezerrel. Vagy már kora reggel elkezdődik a rohanás? Lehet, hogy már a kocsiban is az e-mailjeidre válaszolsz, csak hogy kettővel kevesebb legyen…

Miért olyan nehéz örömöt találni a munkánkban? Szeretem a munkámat… mondogatod (jobb esetben). Ha kívülről figyelne téged munkavégzés közben valaki, mit olvasna le az arcodról? És ha egy varázsló belelátna az érzéseidbe délután fél 5-kor, vajon mit találna?

Örömöt?

Lelkesedést, nyitottságot?

Magabiztosságot, kíváncsiságot, derűt?

Miért van az, hogy ezek az érzések a munkahelyen csak oly ritkán vannak jelen? Lehet, hogy csak elfelejtjük átélni őket?

Lehet, hogy csak nincs időnk hátra lépni, megfigyelni és átélni az érzéseinket? Vajon ha érzelmileg „rendben lennénk”, az nem hozná-e magával automatikusan a derűt, a humort, az összeszedettséget a munkában?

Létezik digitális wellbeing?

Olyan, hogy digitális wellbeing, nincsen. Nem tudok olyan emberről, aki szereti, ha elárasztják az e-mailek, a csöngő telefonok, a teendők sokasága. A túl sok ingert és stresszt csak kompenzálni tudod:

1. azzal, ha szereted a kollégáidat, a csapatod,

2. azzal, ha a munkádnak szereted a fontos részét,

3. azzal, ha lelkesedni tudsz a munkán kívül is számtalan dologért.

+1 És azzal, ha megtanulsz másképp viszonyulni azokhoz a nehéz érzésekhez, gondolatokhoz, amivel a munkahelyi káoszra reagálsz.

Horváth Ágnes, mindfulness oktató, alvástréner, TEDx előadó
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

hirdetés