hirdetés
hirdetés
hirdetés

A műanyagmentes július margójára

1 nap, 1 irodaház, 3000 műanyagdoboz

Napjaink sokakat foglalkoztató kérdése a bolygón felhalmozott műanyag összegyűjtése, újrahasznosítása és a további szeméttermelés megfékezése. Emiatt egyre többen kezdenek életmód-váltásba, ezen belül például tudatos vásárlásba - de megemlíthetjük itt az éppen aktuális műanyagmentes július kihívást is, amiről korábban itt írtunk. Fontos megjegyezni, hogy a hosszú évek alatt berögzült szokások megváltoztatásához idő és odafigyelés szükséges, mégis érdemes fokozatosan elkezdeni, ugyanis már kis lépésekkel is látványos eredményt érhetünk el.

A tucatszám megjelenő újságcikkek útvesztőjében nehéz eligazodni, ezért most egy olyan kérdésre fókuszálunk, ami az irodai dolgozók mindennapjait érinti, elképesztő ökológiai lábnyomot hagy maga után, pedig viszonylag könnyen tehetünk a változásért: az elviteles kávés poharakról és ételes dobozokról van szó.

Fél óra használat, fél évezredre nyúló következmények...

Jól ismerjük a jelenséget, amikor idő szűkében elvitelre rendelünk. Ilyenkor kevesen gondolnak rá, hogy a tárolóeszközök előállítása és szállítása rengeteg időt, energiát és nem utolsó sorban pénzt igényelt. Ehhez képest elenyésző az az idő, amíg a funkciójukat betöltik, majd miután a kukában landolnak, kb. fél évezred telik el, mire lebomlanak. Mindezt azért a fél óráért, amíg használtuk őket. Pedig ha mindig ott lapulna a táskánk mélyén a saját poharunk, azzal látványosan csökkenthetnénk az eldobható eszközökből adódó környezetszennyezést.

A vállalatok által egyre nagyobb figyelemmel kísért Z generáció tagjait fokozottan érdekli a téma. Körükben a tudatos gondolkodás egyre menőbbnek számít, ezért ritkán halljuk tőlük, hogy másokra várnának. Ők a “think global - act local” jegyében egyre inkább figyelnek azokra a megoldásokra, amikkel tehetnek a klímaváltozás megfékezéséért. Ezt pedig érdemes figyelembe venni az employer branding újratervezésekor.

Vonzó üzenet a Z generációnak

Ha cégként azt szeretnénk kommunikálni, hogy fontos számunkra az új generáció jövője, az idősebbek edukálása mellett a fiatalok számára is vonzó üzeneteket kell megfogalmaznunk. Kézenfekvő lehet például már az onboarding csomagba tenni egy-egy saját kávéspoharat, utazóbögrét (például ilyet), ami mindkét esetben megtestesíti a megoldás első lépcsőjét, és akár csapatépítő játékot is szervezhetünk a munkavállalók számára, amivel egymást is motiválják a használatra.

Ez első ránézésre talán apróságnak tűnhet, a statisztikák azonban mást mutatnak. Egy hazai vidéki városban lévő irodaházban naponta akár 2-3000 elviteles doboz és pohár kerül a szemétbe. Ugyanez Budapesten a többszörösét is elérheti. Naponta, irodaházanként.

A pénztárcádnak is jó

A környezettudatosság mellett anyagi szempontból is megéri: amikor ugyanis eldobható pohárban kérjük a kávét, alkalmanként kb. 50 forintot költünk a csomagolásra. Ez éves szinten átlagosan 18 000 forintot jelent, 3 év alatt pedig 58 000 forintot. Ennek a töredékéért kapható újrahasznosított, gépben is mosható saját elviteles pohár, amivel figyelemre méltó mennyiségű szemetet takaríthatnánk meg - és még csak a poharakról beszéltünk.

Ezek mellett gondolkodhatunk elviteles palackokban és ételtárolókban, valamint lebomló catering eszközökkel is, melyek a haladó környezettudatos fogyasztók és szolgáltatók körében egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek.

Érdemes hinni benne, hogy mindannyian tehetünk egy kicsit egy szebb világért: fogyasztóként, munkavállalóként és munkáltatóként egyaránt. Kis lépésekkel nem is olyan nehéz elérni a változást, csak éljünk tudatosabban! És nem csak júliusban. További tippek itt.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés