hirdetés
hirdetés
hirdetés

Jóllét

10 lépés, amit még ma tegyél meg a munkahelyi mindfulness felé

A mindfulness sokunkban egy zen kertben meditáló szerzetes képét idézi fel, amit nehéz összeegyeztetni a munkahely zajával és tempójával. Pedig nem lehetetlen lelki békét teremteni az iroda forgatagában – nézzük hát, hogyan tehetjük meg ezt!

Íme tíz hasznos tipp, amelyeket megfogadva hatékonyan növelhetjük saját magunk és kollégáink munkahelyi jóllétét.

1. Légy tudatosan jelen!

A mindfulness elsősorban a tudatos jelenlétről szól. Minden pillanatban legyünk tudatában annak, hogy mi zajlik körülöttünk – és hogy mi zajlik bennünk. Ha elkalandoznak a gondolataink – akár a főnökünkkel folytatott tegnapi vitára, akár a vágyott előléptetésre gondolunk – akkor a legjobb, amit tehetünk, az, hogy visszairányítjuk figyelmünket az előttünk álló feladatra. Határozzuk el a nap elején, hogy mindig a jelen pillanatra összpontosítunk!

2. Végezz rövid gyakorlatokat!

Valószínűleg a munkahelyi pörgés közepette nem lesz időd egy félórás meditációra a kedvenc jógaszőnyegeden. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nincs lehetőséged rövid gyakorlatokkal segíteni lelki egyensúlyod megőrzését. Ha csupán pár percre megpróbálsz a légzésedre koncentrálni, máris csökkentetted a téged érő stresszt, és ennek hatására bölcsebb döntéseket tudsz hozni.

3. Legyél "egy ügyű"!

Habár sokan felnéznek azokra, akik egyszerre öt különböző dolgot csinálnak, a multitasking valójában csak legenda. Ilyenkor ugyanis az ember agya az egyik feladatról a másikra ugrál, és így semmire nem tud igazán koncentrálni. Aki multitaskol, az lehet, hogy hatékonynak érzi magát, valójában azonban sokkal rosszabbul teljesít, mintha egyszerre egy feladatra összpontosítana. Tartsd számon, hogy éppen mivel foglalkozol, egyszerre hány feladat jár a fejedben, és mennyire hatékonyan sikerül megbirkóznod velük!

4. Használj emlékeztetőket!

A világ egyik legkönnyebb dolga az, hogy autopilóta üzemmódba kapcsoljunk. Habár egyszerű megoldásnak tűnik, hogy csapongó gondolatainkba burkolózva jussunk át a munkanap nagy részén, a kutatások szerint ez nemcsak a hatékonyságunknak árt, de jóllétünket is károsan befolyásolja. Hasznos, ha emlékeztetjük magunkat arra, hogy jelen legyünk. Ha csörög a telefonod, vegyél egy tudatos lélegzetet. Ha üzeneted érkezett, ne olvasd el egyből, hanem előbb térj vissza a jelenbe! Ragadj meg minden alkalmat, hogy új szemmel tekinthess magadra és környezetedre!

5. Lassíts le, hogy rákapcsolhass!

Habár ez ellentmondásnak tűnik, de gondoljunk bele: mi lenne, ha egy hétig nem aludnánk? Több időnk lenne a munkára (is), de valóban többet tudnánk elvégezni? Ha nap közben lelassítunk és tudatosan vagyunk jelen, akkor hatékonyabban tudunk dolgozni, jobban kommunikálunk, könnyebben sajátítunk el új dolgokat, és megfontoltabb döntéseket hozunk.

6. Barátkozz össze a stresszel!

A Wisconsin-Madison Egyetem kutatói a stressz élettani hatásait vizsgálva meglepő eredményre jutottak. Azok körében, akik sok stressznek vannak kitéve, és abban hisznek, hogy a stressz káros az egészségükre, nagyon magas halálozási rátát mértek. Azok esetében azonban, akik szintén sok stressznek vannak kitéve, ám meggyőződésük, hogy a stressz hasznos, a legalacsonyabbak voltak a halálozási mutatók. A mindfulness segíthet abban, hogy megváltoztassuk a stresszel kapcsolatos hozzáállásunkat – ne negatívan, hanem kreatívan kezeljük a minket érő feszültséget.

7. Légy hálás!

Mindannyiunkban megvan a hajlam arra, hogy jóval többet foglalkozzunk azokkal a dolgokkal, amik nem sikerültek, ahelyett, hogy a pozitívumokra figyelnénk. Akár a munkáról, akár a magánéletről van szó, ha összegyűjtjük, hogy milyen dolgokért vagyunk hálásak, rögtön más színben kezdjük el látni a világot. Ha tudatosítjuk magunkban a jó dolgokat, elkerülhetjük a negatív gondolatok spirálját.

8. Törekedj az alázatra!

Az alázat talán az egyik legfélreismertebb attitűd. Sokan összekeverik a bátortalansággal vagy a beletörődéssel. Az alázat azonban nem azt jelenti, hogy rosszabbnak tartjuk magunkat másoknál, hanem azt, hogy tudatában vagyunk: természetes dolog, hogy másokra kell támaszkodnunk. Jim Collins Jóból kiváló című könyvében arról ír, hogy a jó cégeket kiváló vállalatokká formáló menedzserek egy dologban különböztek más vezetőktől: alázattal álltak az előttük álló feladatokhoz.

9. Fogadd el, amit nem tudsz megváltoztatni!

Ahhoz, hogy változtatni tudj, először el kell ismerned a jelenlegi helyzetet. A tagadás, az elkerülés, vagy az agresszió nem változtatja meg a tényeket – rád, a kapcsolataidra és a munkádra viszont rossz hatással van. Fontos önmagad elfogadása is: ezzel nemcsak az önkritika energiapazarlását állítod meg, de megfelelő alapot is nyújt ahhoz, hogy javíts a szükséges területeken.

10. Alkalmazd a fejlődési szemléletmódot!

Carol Dweck Szemléletváltás című könyvében két szemléletmódot különböztet meg. A rögzült szemléletmód úgy véli, hogy a lapok már le vannak osztva, velünk született  képességeink és tehetségünk határozza meg sorsunkat. Ez azonban nem így van. A fejlődési szemléletmóddal rendelkezők, akik erőfeszítéseket tesznek, hogy fejlesszék intelligenciájukat és adottságaikat, jóval sikeresebbnek bizonyulnak. A mindfulness segít, hogy ne a múltra, hanem a jelenre és az előttünk álló lehetőségekre összpontosítsunk.

 

Szeretnél többet megtudni a mindfulnessről, és tudásodat rögtön a gyakorlatba is átültetni? Akkor gyere el az alábbi workshopunkra!

Mindfulness az üzleti életben - Workshop

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlás, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

 
Időpont:
2019. szeptember. 06. 09:30-16.30
Helyszín:
Mozsár Kávézó (1065 Budapest Nagymező u. 21.)

Ismerősek ezek a szavak: időstressz, multitasking? Nem az időnket, az energiánkat kell jól beosztani!

  • Hogyan ne legyek egy kifacsart citrom a nap végére?
  • Hogyan aludjak jól?
  • Hogyan kezeljem a határidők és a túl sok feladat okozta stresszt?
  • Mit lehet tenni a kiégés ellen? 

Erre ad választ a mostani mindfulness alapú workshop, ahol megtanulhatod a jó alvás és a hatékony energiamangement bombabiztos technikáit.

Előadó: Horváth Ágnesmindfulness oktató, alvástréner, TEDx előadó

Az egynapos tanfolyam tartalmazza:

- az elméleti oktatást, kézzel fogható tudást a nap végére
- szakszerű meditáció levezetést
- kinyomtatott handoutokat

Jelentkezem

Amennyiben cégre szabottan szeretné megvalósítani a képzést a saját székhelyén vagy telephelyén, kérje kihelyezett ajánlatunkat!

Kapcsolat: Légrády Edit, senior event manager, +36 1 430 4563, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

(forrás: Mindful)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés