hirdetés
hirdetés
hirdetés

HRKOMM Award 2018 Best Practices

Tudja-e az utca embere, mit csinál egy bid manager?

Induló cikksorozatunkban a HRKOMM Award 2018 díjnyertes kampányait mutatjuk be, amelyeket a HRKOMM Award Best Practices eseményen ismertettek a díjat elnyert vállalatok képviselői. Elsőként a "Partnerek és Leendő Munkavállalók Felé Irányuló Kommunikációs Megoldások" kategórián belül a "Legtalálóbb Kampány az Y és Z Generáció Számára" kategória ezüstjét elnyert Lounge Communication és Human Telex kampányát mutatjuk be. A megbízó a Vodafone Shared Services Budapest volt, a pályázat pedig a Vodafone toborzóvideók címet viseli.

Magyarországon az SSC szektor, így a Vodafone Shared Services Budapest számára is jelentős problémát okoz a minőségi munkaerőhiány, hiszen a piacon óriási a verseny a képzett, nyelveket beszélő munkavállalókért. Éppen ezért készítette el a Lounge Communication és a Human Telex a ’job description’ videókat a vállalatnak, melyek célja egy rendhagyó toborzó- és márkaismertség-növelő kampány indítása volt.

Google AdWords helyett csináljunk valami rendhagyót!

A szöveges álláshirdetéseket nagy százalékban az aktív álláskeresők olvassák el, azonban a pályázók tapasztalataik alapján fontosnak tartották a passzív álláskeresők megszólítását is. Létrehoztak egy olyan szokatlan toborzóeszközt, amely egyrészt felkelti ennek a célcsoportnak a figyelmét, másrészt pedig a munkáltatói márkát is építi. Ismerve a recruitment csapat kiválasztási folyamatait és működését, tudták, hogy gyakran keresnek jelentkezőket olyan pozíciókra, melyeknek neve sokak számára ismeretlen. Ezek népszerűsítésére általában Google AdWords kampányokat terveznek, melyek ugyan eredményesek egy-egy jelentkező felkutatása esetén, nagyobb célszámok eléréséhez azonban úgy gondolták, hogy a fiatal korosztály számára valami rendhagyót kell megteremteniük. Az általános, elhasznált multinacionális hirdetési formulák elkerülése, illetve az SSC szektor iránt érdeklődők edukálásának érdekében olyan videókat készítettek, melyekben az utca emberét kérdezték meg ezekről a munkakörökről. A recruitment csapat célja két csapat létrehozása volt a videóban is elhangzó munkakörökben, melyet a kampány által teljesíteni tudtak.

Indokolatlan humorizálást ne, edukálást igen

Két darab videót készítettek két pozíció népszerűsítésének céljából. A kétnapos forgatás helyszínéül a budapesti utcákat választották, hiszen célcsoportjukat a belvárosi fiatalokkal tudták leghatékonyabban megszólítani. A videó elkészítésében egy szintén fiatal riporter segített nekik, aki hitelesen tudta képviselni a márkát. Minden interjúalanytól megkérdezték, mit gondol a kiválasztott munkakörről, majd az utómunka során kiválogatták a legviccesebb válaszokat, hogy ezeket felhasználják a filmekben. A felvételek vágása során nem hagyták ki a jó válaszokat sem, hiszen a cél nem az indokolatlan humorizálás volt, hanem az „utca embere” valódi véleményének bemutatása. Kétperces videóik első felében a kiválasztott tax accountant, illetve bid manager pozíciók definíciójára voltak kíváncsiak, majd a videók végén egy – a Vodafone Shared Services Budapestnél dolgozó – kolléga elmondta, miben is jó igazán az adott munkakörben tevékenykedő csapat. Utóbbi résszel kívánták edukálni az érdeklődő aktív vagy passzív álláskeresőket, hogy rámutassanak, a VSS-nél érdekes és izgalmas nyitott pozíciókat találnak.

A videók helyzetkomikuma, lendülete, illetve formátuma lehetővé tette, hogy azok organikusan is terjedjenek a közösségi oldalakon. A ’job description’ videókat kezdetben nem hirdették, de már ebben az időszakban is több mint 4500 megtekintést generáltak. 2018 áprilisában indították el Facebook kampányukat, amellyel összesen közel félmillió embert értek el. Az egyhónapos kampányidőszak során költséghatékonyan tudták megszólítani a 25-35 éves célcsoportot, hiszen rendhagyó eszközükkel egy fő elérése 1,7 forintba került, míg egy AV-ra 9 forintot, egy CT-re pedig 122 forintot költöttek, amely az SSC szektor álláshirdetései esetén kiemelkedőnek számítanak. A multimédiás tartalmakat összesen közel százezren nézték meg, az egyhónapos kampány után pedig körülbelül nyolcvan beérkezett önéletrajz alapján a VSS sikeresen összeállította a tervezett két csapatot a meghirdetett munkakörökre.

A Vodafone Shared Services Budapest számára jelentős problémát okoz a minőségi munkaerőhiány, amelyre a megoldást ők olyan kreatív ötletekben látják, melyek kiemelkednek a reklámzajból. A kampány végeztével bebizonyosodott előzetes feltevésük, miszerint nagyobb célszámok elérésére a Google AdWords használata helyett rendhagyó hirdetési eszközökre van szükség, melyekkel ráadásul az aktív álláskeresőkön kívül a passzív munkakeresőket is képesek megszólítani a harmincöt év alatti korosztályban.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

hirdetés