hirdetés
hirdetés

Kutatás

Top 3 munkahelyválasztási szempont: vajon mi kell az iroda emberének?

2020 egyik legnagyobb kihívása a munkáltatók számára a tehetséges munkaerő bevonzása, ezt jól tudjuk. De mi kell ehhez? Mi az igazán ütős employer branding stratégia titka? Mik a dolgozói elköteleződés top rated faktorai? Hogyan érdemes megszólítani a jól kvalifikált, lelkes munkaerőt és mire kell odafigyelni, ha hosszú távú cél megtartani őket? A Kinnarps, a KYAT Group és az SSC Heroes csapata összefogott, hogy megtalálhassuk a válaszokat. Mi kell az iroda emberének?

„A Te irodád!” kérdőívet több mint 1000 válaszadó töltötte ki. A kérdőív segítségével körüljárták a tárgyi és szellemi szempontokat is, melyek az iroda emberét mozgatják. A cél többek között az volt, hogy kiderüljön, mi alapján választanak munkahelyet, mi motiválja őket, hogy jól, sőt egyre jobban teljesítsenek. Mindemellett pedig a kérdőív rákérdezett, hogy mik azok a tényezők, amelyek segítik az elköteleződésüket a munkahelyük mellett, vagy éppen váltásra késztetik őket.

Munkáltatóként az alábbi körülmények megteremtése nélkül ma már szinte labdába sem rúghatsz!

A bérstruktúra a mai napig kiemelkedő fontosságú, azonban ma már a versenyképes fizetés csak második, a prímet pedig a vállalati kultúra viszi. Felértékelődnek az olyan „szoft faktorok”, mint az elismerés, a konstruktív vezetői kommunikáció, a komplex feladatok. Ha tényleg össze akarjuk kovácsolni a csapatot, akkor szükségesek a közös alkotói folyamatok. Fontos, hogy a munka mozgatórugói a valódi problémákra nyújtott valódi megoldások legyenek. Természetesen az egészséges munkahelyi kultúra része a kölcsönös tisztelet is, hiszen a munkahelyi közeg a szocializáció fontos terepe.

Mik a legfontosabb szempontok ma a munkavállalók számára a munkahely választásakor?

Nézzük, milyen válaszok érkeztek a kérdőív kitöltőitől!

1. Munkaszervezés és vezetői kultúra

Jó vezető – lojális, lelkes motivált alkalmazottak. Az X-Y-Z generáció már nem elégszik meg azzal, ha a vezetőjük szakmai szinten képes nekik újat mutatni. A ma vezetőjének magas EQ-val és előremutató gondolkodással kell „felszerelnie” magát.

2. Összetartó, támogató csapatszellem

Összetartó team – élhető közös terek! A második legfontosabb faktor egyből egy igényt is megteremtett: adolgozók hiányolják a megfelelően kialakított közösségi tereket. Az irodatér és a stílus meghatározó a candidate experience szintjén. Később, az elköteleződési folyamatokban is nagy szerepet játszik. Az open office csak egy a lehetséges irodai térkialakítások közül, és mindenképpen ki kell egészülnie egyéb funkciójú és jellegű terekkel is.

3. Egyértelműen definiált célok, küldetés

Mindannyian szeretnénk értékes, fontos és hasznos munkát végezni. A ma munkavállalójának nagyon fontos a mögöttes tartalom, az ideális környezet, ahol valóban megcsillogtathatja tehetségét és produktivitása csúcsán pöröghet.

A saját bőrünkön érezzük a munkaerőpiac gyors formálódását. Az biztos, hogy a jövő irodája már beszivárgott az otthonokba, a munka és a magánélet egyre több ponton fonódik össze. Ha munkáltatóként valódi tehetségeket akarunk bevonzani, a mai magyar munkaerőpiacon szinte csak akkor van esélyünk labdába rúgni, ha megadjuk a személyes teret, a kényelmet, és mellette víziót és az értékteremtő munka lehetőségét.

Ha még részletesebben érdekel az SSC Heroes a KYAT Group és a Kinnarps kutatása, innen letöltheted az elemzés teljes kiértékelését.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk augusztus 6-án online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdeti lehetőség, ingyen szövegezés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés