hirdetés
hirdetés

Beleégnek a retinádba

Szülésmegindító jedi kerestetik, és további agyeldobós álláshirdetések

Az álláshirdetések rengetegében szemezgetve gyakran akadhatunk izgalmas, poénos vagy éppen elrettentő darabokra. Az alábbiakban ezekből osztunk meg vegyesen egy párat – egy közös van bennük: hogy ha egyszer már láttad, nehéz kiverni a fejedből őket…

Ezen túl persze nem mindegyiket ajánljuk követendő példaként, de annyi tanulság mindenesetre levonható: ami meghökkentő, azt nem felejted el. Lássuk tehát az elképesztő, frappáns vagy éppen megrökönyödést keltő hirdetéseket!

1. „Olyanokat keresünk, akik képesek befogni.”

Ez a névtelen hirdetés nyilvánvalóan a munkaadónak a pozíció előző betöltőjével való kapcsolatára reflektál. Bár a figyelemfelkeltő faktor itt is megvan, azon azért érdemes kicsit töprengeni, vajon jóra vezet-e, ha egy hirdetésben azt sugalljuk, hogy az előd, akinek a helyére keresnek valakit, minden nap sírva fakadt a munkában…

A felirat magyarul: „Jelentkezz ma! Pizzaszakács kerestetik. Alkalmas vagy, ha: nem bőgsz mindenen; mesterszakon végeztél F. B. A. Sz. területen (Fogd Be A Szád); képes vagy elolvasni a beosztást."

2. Ne ácsingózz szabad esték után. És lehetőleg életcéljaid se legyenek.

Az előzőhöz hasonló elveken alapul az alábbi hirdetés, amelynél szintén erősen felvetődik a gyanú, hogy a (közel)múlt rossz tapasztalataira alapozva fogalmazták meg…

A felirat magyarul: "Kisegítőt keresünk! Ételek terén szerzett tapasztalat elengedhetetlen. NE JELENTKEZZ, ha esténként le kell lépned, mert a bandádnak fellépése van. NE JELENTKEZZ, ha hétvégeken szabadságra van szükséged, mert megnyit a galériád. NE JELENTKEZZ, ha csak néhány hetet akarnál melózni, mielőtt lelépsz Európába. Köszönjük: Vinnie’s Pizzeria."

3. Oh Happy Day!

Egy toborzóvideó az ősidőkből (2001-ből): az Ernst and Young videójáról annyit mindenképp meg lehet állapítani, hogy figyelemfelkeltő – a többit mindenki döntse el maga.

(Egy sokatmondó YouTube-os hozzászólás szerint az ehhez hasonló videók ihlették a The Office című sorozatot…)

4. Benzinpénz.

„Mivel a barátod végül úgyis el fogja kérni a benzinpénzt: alkalmazottat keresünk. Jelentkezés élőben a menedzsernél.”

Az It’s A Grind Coffee House hirdetése a rút igazság felfedésével kívánja megszólítani a potenciális jelölteket – kérdés, mekkora sikerrel. Az is kérdés (bár kevésbé), nem szexista-e kissé ez a felvetés...

5. Egy kis humor nem árt, főleg ha pultos vagy…

Ütős, kreatív és szórakoztató: egy dallasi bár adta fel ezt a hirdetést, amelyben olyan tapasztalt pultost keresnek, aki képes dekódolni a hirdetésben idézőjelek közt szereplő halandzsaszerű szöveget.

(A megfejtés vélhetően: „I think I’ll have one more before I go home”, azaz: „Asszem, kérek még egyet, mielőtt hazaindulok…”)

Az ehhez hasonló hirdetések sok (és megfelelő) jelöltet vonzhatnak, mivel nemcsak figyelemfelkeltőek, de a cég szellemiségéről is árulkodnak. Ami ez esetben határozottan szimpatikusnak tűnik, ugyanis arról tanúskodik, hogy itt aztán nincs hiány a kreativitásban és a humorérzékben.

6. Szülésmegindító jedi kerestetik!

Kicsit kakukktojás az alábbi hirdetés, ugyanis ezt egy magánszemély adta fel az amerikai Craigslist apróhirdetés-oldalon. Kreatív megfogalmazásmódjából azonban sok profi is tanulhatna:

Szöveg magyarul: „Hamarosan szülök, és nyomorultul érzem magam. A gyerekem most 4 kiló, és még két hetem hátravan a kiírt időpontig. Azt reméltem, a mai telihold majd megteszi a magáét, csakhogy ez a gyerek jó alaposan befészkelte magát a méhembe.

Keresek egy jedierővel rendelkező személyt, aki az elmetrükkjeit bevetve képes lenne meggyőzni a gyerekemet arról, hogy korábban érkezzen. Minél előbb, annál jobb.

Ha jedimester vagy, akkor kérlek, segíts nekem világra hozni ezt a gyereket! Hálás köszönet, és az Erő legyen veled! (Viszonzás: Használt fénykarddal.)"

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk augusztus 6-án online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdeti lehetőség, ingyen szövegezés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés