hirdetés
hirdetés
hirdetés

Társadalmi felelősségvállalás

„Pro bono”, mégis lehet kifizetődő

Kevés hazai cégnél fektetnek hangsúlyt a vállalati önkéntesség gyakorlására, pedig a társadalmi felelősségvállaláson túl, a szervezet egészére nézve is pozitív hatása van a pro bono tevékenységeknek.

Egyelőre kevés hazai vállalat végez önkéntes tevékenységet: mindössze minden ötödik vállalatnál volt példa az elmúlt három év során az önkéntes program valamely formájára – olvasható egy felmérésben. Az Önkéntes Központ Alapítvány (ÖKA) reprezentatív kutatása a témáját és a megkérdezett vállalatok számát tekintve is egyedülállónak tekinthető.

Önkéntesség a pozitív szervezeti kultúra szolgálatában

Az önkéntes tevékenységek fő haszonélvezői a segítséget kapó civil szervezetek, intézmények és azok támogatotti köre. Kézzelfoghatóan pozitív hatása van a programoknak a munkavállalói készségekre, kompetenciákra és a vállalatok belső hatékonyságára.

„A vállalati önkéntességnek nagy szerepe van a munka világában, és abban, hogy a cégek mind felelősebben működhessenek. Az a tapasztalatunk, hogy már az első jól sikerült önkéntes program is jelentős változást hozhat a cég életében, a pozitív közös élmények beégnek a közös tudatba, a viselkedéskultúrába” – mondta F. Tóth András, az ÖKA ügyvezetője.

A mentorálás és a pro bono tanácsadás a leggyakoribb

Az önkéntes tevékenység elsősorban szellemi munka formájában jelenik meg, a legtöbb szegmensben a mentorálás a legjellemzőbb. Kisebb arányban –  a közepes cégek nyolc százalékánál, nagyvállalatok esetén minden hatodiknál - végeznek a vállalatok fizikai munkán alapuló önkéntességet.

A vállalatok részéről jellemzően a HR-vezető és/vagy az ügyvezető, esetleg a marketingvezető vesz részt az önkéntes tevékenységekkel kapcsolatos döntésekben. Az önkéntes tevékenység a vállalatok többségénél nem programszerűen zajlik, hanem alkalmi jellegű: a válaszok alapján a mentorálás és a pro bono tanácsadás rendszeresebben integrálódott a vállalatok életébe.

A cégek nyitottak az önkéntességre

Minden harmadik cég, ahol eddig nem volt önkéntes tevékenység, mutat érdeklődést egy esetleges jövőbeni programra. A passzív cégek nagy része sem teljesen elzárkózó: főképp idő-, kapacitás- és forráshiányra hivatkoznak, illetve arra, hogy a lehetséges támogatottak részéről nem kapnak megkereséseket. Ez szintén alátámasztja, hogy a vállalati önkéntes és pro bono programok megszületéséért minden irányból érdemes tenni és hogy további nagy kihasználatlan potenciálja van e területnek Magyarországon.

Azon cégek, amelyek nem valósítanak meg önkéntes programokat, úgy gondolják, ezek a programok leginkább a külső kommunikáció szempontjából hasznosak. Ez jól mutatja, hogy a kívül maradók nem értik és nem érzik még e programok működésének és hatásának a lényegét.

(forrás: Infotér)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés