hirdetés
hirdetés
hirdetés

Employer Branding

Mit tesz a közösségi média a HR-ért?

A nemrég indult HRPWR konferenciáján jártunk múlt kedden, ahol a közösségi média aktualitásait, HR-t érintő újdonságait jártuk körbe rövid, informatív előadásokkal.

A helyszín maga is említésre méltó, mivel a Premier Kultcafé integrált munkahely, ahol fogyatékossággal élők is dolgoznak és azon kevés helyek egyike, ami valóban akadálymentes.

 

Közösségi média a HR szolgálatában - a cím alapján én olyan előadásokra számítottam, ahol a megoldások és a konkrét szervezeti felhasználók (HR-esek, vezetők, munkavállalók és közösségi médiával dolgozó szolgáltatók) is jelen lesznek, hogy a tapasztalatokról beszéljenek. Ehhez képest sok rövid, (nálunk) új megoldásra, kutatásra, trendre hívták fel a figyelmünket az előadók.

Szemezgetek nektek a sok elhangzott témából, aztán bővebb tartalom is jön majd pár bejegyzésben.

Take away a konferenciáról: 

  • Employer branding jelene-jövője: a storytelling.  Arról beszélni, ami van, megmutatni valamit a mindennapokból, ami kellően érdekes ahhoz, hogy vágyjon oda egy potenciális munkavállaló. És érdekes ahhoz is, hogy a már meglévő munkavállalóknak is újat, de hiteleset mutasson. 
  • Ha van közösségi felületed, akkor folyamatosan kell a tartalmat generálnod és troll-készültségben kell élned - nem újdonság, de nem árt 100x is ismételni.
  • Számomra Dr. Ujhelyi Adrienn pszichológus előadása volt az egyik legérdekesebb a nap folyamán, hiszen a Facebook profilok kiválasztásban betöltött szerepéről beszélt.

Ez egy olyan városi legenda, de biztos mindenkinek van olyan HR-es ismerőse, aki meg szokta nézni a jelentkezők Facebook profilját, pláne, ha az interjú után az illető még be is jelöli őt. (....)

Az előadó által hivatkozott közelmúltbeli kutatások alapján elmondható, hogy egész jó a FB profil alapján és az interjúsorozat alapján történő beválás – azaz meglehetősen igazi arcunkat mutatjuk a közösségi médiában. (Big Five személyiségelméletre alapozó kutatások).

Ennek a ténynek a másik olvasata, - amit én teszek hozzá -, hogy a kiválasztási döntések így is elég szubjektívek, ezért nem meglepő, hogy ha egy profil alapján dönthetnénk, akkor hasonló következtetésre jutnánk.

Önarckép a közösségi média tükrében?

Próbáld meg az https://applymagicsauce.com/ oldalt. Vigyázat, csak erős idegzetűeknek! :)

  • Dr Rátkai Ildiko HR szakjogász arra hívta fel a résztvevők figyelmét, hogy az érkező adatvédelmi változások miatt a közösségi média profilok gyakorlatilag (hivatalosan) nem használhatók fel toborzás, során (Uniós Általános Adatvédelmi Rendelet- GDPR bevezetését követően szigorodnak ezek a szabályok)
  • Pári Zsolt a LinkedIn keresésekkel kapcsolatban tartott egy rendkívül informatív előadást – köszönet a sok tippért! 


Fontos tény, amit már kutatások is alátámasztják, hogy az állásportálokat ebéd után böngésszük. Hiába, egy jó ebéd életre szóló döntésekhez vezethet – ezt a kantinoknak és a végre a munkáltatóknak is célszerű volna tudomásul venniük.

  • A hirdetések nagy részében a vágyakozás és élvezet szavai jelennek meg – a valóságban mennyire igaz ez? De jó is volna, ha a munkavállalók amúgy szintén ezeket a szavakat használnák, ha rólad (főnök, kollégák) vagy rólatok (munkahely, kollégák) mesélnek a haveroknak!

Petrányi-Széll András, tulajdonos - PS: Provocative PR ügynökség tulajdonosa erős kezdéssel jelezte, hogy negatív véleménye van az Employer Brandingről... Valóban, ha csak juttatási, vagy interior designként fogjuk fel, akkor nem ér túl sokat, ugyanakkor drága dolog. Mert hát verseny van a munkavállalókért és azok a fránya elcsábítható munkavállalók, akiket el akarnak csábítani majd utána máshova is elcsábulnak. 

A brandépítés, CSR szerepvállalás irányából közelített az előadásban - hiszen ma már nem elég egy imázsfilm, vagy sok hangzatos cikk, kell az is, hogy legyen egy jó történet. Jó példaként az NNG saját garázs-storyját hozta az előadó.

Az NNG belső valóságshowjáról (innovacios reality) szóló összefoglaló spot egy valós esetet mutat be. 2 hét alatt 734-en látták, döntsd el, mennyire átütő ez külső pozicionálásban.

 

Németh Zsófia, Y2Y Business Coaching
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

hirdetés