hirdetés
hirdetés
hirdetés

Integrált márka

Létezik-e még Employment Branding?

A cégeken belül rendszerint különálló egységek foglalkoznak a márka kialakításával, csakhogy ez fragmentáltságot eredményezhet az egységes brandstratégia helyett. A megoldást a Candidate Experience jelentheti.

Egy cég elsősorban terméket vagy szolgáltatást értékesít. Nagyjainkra azonban fókuszba került a teljes és integrált márka kialakításának igénye, mely során a munkavállaló igényeit és vágyait éppúgy szem előtt tartják a stratégák, mint a fogyasztóét. Hisz a kettő nem válik el egymástól.

Harc a tehetséges munkavállalókért

Az elmúlt évek egyik központi témája kommunikációs és hr szakemberek körében az „employment branding” kérdésköre volt. Egyre jobban kiélesedett a harc a kompetens és tehetséges munkavállalókért, gyakori a cégek közötti versengés a munkaerőpiacon, mindennapossá vált a munkaerő megtartásának kérdése. A hagyományos toborzási módszerek pedig idejét múlttá váltak.

Eltérő üzenetek, egymást átfedő célcsoportok

A cégeken belül különálló egységek foglalkoznak a márka kialakításával. A toborzást és a munkavállalók bevonzását a hr végzi, hisz ők rendelkeznek a legtöbb és a leginkább releváns információval azzal kapcsolatban, hogy milyen típusú munkaerőre van szüksége a cégnek. Ugyanakkor szakértők szerint az alkalmazott employment branding kialakítása fragmentálttá válik a szervezeten belül, ahelyett, hogy egységes brandstratégiát követnének az egyes szervezeti egységek. Így nem meglepő, ha előfordul, hogy az üzenet is eltérő, noha a célcsoport azonos: legyen az fogyasztó vagy munkavállaló.

Túl az Employment Brandingen

Refrektálva az újfajta munkavállalói igényekre megjelent egy fogalom, mely ezt a széttöredezettséget is némileg csökkentheti. A Candidate Experience magában foglalja a munkavállaló élményét a céggel és a márkával való találkozás során az elsőtől az utolsó pillanatig. És egy találkozás nem a személyes interjúnál ér véget. Ajánlott a cég renoméját és a jelentkező szervezettel kapcsolatos élményeit fokozni azzal, hogy az esetleges kooperáció meghiúsulása esetén is visszajelzünk a vállalatunk által érdeklődést mutató munkavállalónak, és az sem árt, ha mindezt nem egy automatikusan kiküldött e-mailben tesszük. Ki tudja, lehet, hogy egy pár hét múlva, egy másik pozíció betöltésére kiválóan alkalmas jelölttel találkoztunk!?

(forrás: The Jibe Blog)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés