hirdetés
hirdetés
hirdetés

ALDI-stratégia

Jó ha tudjuk egymás fizetéseit?

Működhet a transzparencia egy cégnél? Az ALDI szerint igen. Kiemelt startégiai cél, hogy ne csak a vevő, hanem a dolgozó is jól járjon.

Bízva az átláthatóság sikerében az élelmiszerlánc közétette az egész országra érvényes bérezési rendszerét. A transzparencia pedig egy másik szokatlan vállalásra enged rálátást: a cég megszüntette az országon belüli területi különbségeket a juttatások tekintetében.

Ne csak a vevő, a dolgozó is jól járjon

Az elmúlt hetekben az akciós termékek reklámján túl új kontextusban jelent meg az ALDI neve. Több helyen is találkozhattunk a hírrel, miszerint az ALDI átlagon felüli béreket kínál a munkavállalók számára. A kép viszont ennél árnyaltabb, a cég komplex HR stratégiát dolgozott ki.

Az élelmiszerlánc igyekszik a vásárlói elégedettség mellett a cég munkavállalói számára is kedvező feltételeket biztosítani. Úgy vélekednek, hogy a stabil minőséghez elengedhetetlen a képzett, barátságos és vevőközpontú alkalmazottak jelenléte az üzletekben.

Hogy melyek azok a hagyományos és újító formák melyeket bevezettek?

Transzparencia

Az átláthatóság már számos más szektorban működőképes eszköznek bizonyult. Ugyanakkor szokatlan és izgalmas vállalkozás az ALDI részéről, hogy bérezési rendszerét nyilvánossá tette. Így például pontos információnk van arról, hogy egy áru-összekészítő kezdő bére heti 40 órás munkaidőre vetítve bruttó 272.269,- forint, amely a cafeteria keretén belül további nettó 8.333 forinttal, illetve 5.000 forintos Erzsébet utalvánnyal egészül ki.

Szektoron belüli magasabb bérek

Fontos megtartó erő egy munkavállaló számára a bérek és a kapcsolódó juttatások. Ha mindez pedig a szektorban nem megszokott módon, az átlagnál magasabban alakul akkor nemcsak megtartó, hanem jelentős vonzerőként is működhet.

Rugalmas részmunkaidő

Szintén újító próbálkozásként bevezette a cég a rugalmas részmunkaidő támogatását. Ami az adatok szerint valóban közkedvelt a cég alkalmazottainak körében. A bolti területen dolgozók 75 százaléka vállal részmunkaidős munkát, ami a megszokott trendektől jelentősen eltérő működést mutat.

Lojalitás, képzések és tréningek

Klasszikusnak számító módszer a hűség jutalmazása, melyet az ALDI sem enged ki a kezéből. Nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy az elégedettség elköteleződéssel párosuljon a munkavállalói oldalon.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! A verseny shortlistesei és nyertesei pontszerzők a Kreatív PR Toplistán! Nevezési határidő: 2018.04.06.

hirdetés