hirdetés
hirdetés

HRKOMM Award 2020 Best Practices

Integrált, hiteles, hosszú távon fenntartható: így épít munkáltatói márkát a Richter

A HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatait bemutató sorozatunkban ezúttal az „Átfogó employer branding stratégia” kategória győztes megoldását tesszük közzé.

A Richter Gedeon Nyrt. által benyújtott pályamunka külön érdekessége, hogy innovatív és integrált megoldásainak köszönhetően a kategóriák feletti fődíjat is megnyerte.

Integrált megközelítés, komplex rendszerszemlélet

A Richter 2019-ben kezdte el a hiteles és emberközeli munkáltatói márka tudatos építését, melynek központi eleme a célzott HR-kommunikáció. A Richter EB, HR és kommunikációs szakemberei a kommunikációs aktivitásokat már a tervezés szakaszban a cég HR-stratégiai környezetébe ágyazták, így biztosítva a munkáltatói márka és az üzleti célok összhangját.

Az EB stratégiával és a kapcsolódó kommunikációval szemben elvárásként fogalmazták meg a hosszú távú alkalmazhatóságot és az integrációt: a komplex megoldás középpontjába a munkáltatói, a kommunikációs, a közösségi és az event stratégia elemeinek összehangolását és a szinergiáik kihasználását, ill. ezeken keresztül a rendszerként történő megvalósítást állították.

Kutatás és EVP-alkotás

A stratégiaalkotáshoz szükséges munkáltatói márkaígéreteket (EVP) a Richter primer és szekunder alapozó kutatással határozta meg. Ehhez több ezer oldal dokumentumot és 2 órányi videót elemeztek, 3 városban összesen 24 óra terepmunkát végeztek több mint 100 munkatárs és 18 szervezeti egység bevonásával, valamint 4 felsővezetői interjút és 4 középvezetői és HR workshopot tartottak.

A kutatási összefoglaló alapján 9 db előzetes márkaígéretet azonosítottak, melyek hitelességét közel 100 munkatársuk validálta egyedi fejlesztésű kérdőívvel. Az egyedi módszertan záró elemeként a felsővezetés bevonásával megszületett a Richter értékeit kifejező 5 db munkáltatói márkaígéret. A stratégia véglegesítéséhez az EVP-ket specifikus témakörök, üzenetek, érvek és célcsoportok mentén egységes munkáltatói márkaarchitektúrába foglalták.

Stratégiai és szervezeti beágyazás

Az employer branding stratégia mentén dolgozták ki a kapcsolódó HR-kommunikációs, social média és event stratégiát, és ezekhez rendelték hozzá a megvalósításhoz szükséges operatív feladatokat, kommunikációs csatornákat és tevékenységeket, továbbá a fejlesztendő területeket.

Az implementáció előtt a vállalati arculattal összhangban megalkották a munkáltatói márka egységes arculatát, ill. a munkáltató értékeket kifejező szín- és vizuális identitást és útmutatót. A Richter nemzetközi vállalatcsoport globális leányvállalatainak számára is lehetővé tették az EVP üzenetek és az EB arculat adaptálását, amihez folyamatos szakmai támogatást nyújtanak.

KPI-k és eredmények: folyamatos mérés

A Richter szakemberei a megvalósítás hatékonyságát számos indikátorral mérik: figyelemmel kísérik a közösségi aktivitásokat, az intranetes és online átkattintásokat és a digitális csatornák forgalmát; a visszacsatolások alapján pedig folyamatosan optimalizálják a kommunikációs eszközöket

Átfogó eszköz- és csatornahasználat

A munkáltatói márka belső bevezetése több lépésben történt: az előkészítő szakaszban a munkatársak a Richter Családi Sportnapon egyedi aktivitások keretében („Én Richterem” sátor, videós szereplés, Büszkeségfal, Memóriafal, Szerencsekerék) ismerkedhettek a munkálatói márkaígéretekkel és a márkával.

A belső kommunikációs kampányeszközök is az integrált megközelítést tükrözik: új álláshirdetés-minták, új plakát- és szórólapminták, megújult HR logó, globális támogatás, kreatív plakát- és cikksorozat, rövid videófilmek, ill. a munkáltatói márkanagyköveti program bevonása.

A külső kampányhoz megújították a digitális eszközeiket: a toborzási felületeken megjelenek az EVP-k és az új arculat, a Richter karrieroldala pedig szöveges és vizuális tartalmakkal frissült. Emellett elkészítették az első nyilvános EB videót is. A print kommunikációs eszközeiket is megújították: az üzenetek hirdetések, szóróanyagok és brosúrák, ill. egyetemi plakátok segítségével jutottak el a célcsoportokhoz.

Közösségi média: a munkáltatói márkastratégia közösségi kivezetése új Facebook karrieroldalon, megújult LinkedIn felületen és célzott közösségi hirdetésekben valósult meg. Az EB és a PR osztályok együttműködés keretében osztanak meg tartalmakat a vállalati és a Facebook-karrieroldalak között.

Jövőbe mutató megoldás

A Richter pályázata nem csak az elért eredmények miatt példaértékű. Arra is rámutat, hogy rugalmas szervezettel és innovációs elkötelezettséggel hatékony válasz adható a munkáltatói márkaépítés és kommunikáció kettős kihívására: az employer branding külön szakterület, mely speciális szakértelmet és dedikált csapatot igényel, ugyanakkor szervesen kell illeszkednie a vállalati stratégiához és az operatív célokhoz is. Mert a motivált és hozzáértő munkaerő megszólításán, megszerzésén és megtartásán túlmenően a vonzó munkáltatói márka a vállalat termékeinek piaci megítélésére és presztízsére is jelentős hatást gyakorol, így modern gazdasági környezetünkben mérhető versenyelőnyt jelent.

Itt megtekintheted a pályázatot bemutató pdf-et is!

hirdetés

Fileok

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

hirdetés