hirdetés
hirdetés
hirdetés

HRKOMM Award 2017 Best Practices

Integráljuk játszva az új munkavállalókat!

Hogyan tette hatékonyabbá a Magyar Telekom a beilleszkedést az új munkavállalók és a gyakornokok számára, és érte el mindezt úgy, hogy rugalmas időbeosztásban, online és játszva kapjanak átfogó képet a vállalatról? Egy díjnyertes gamifikált onboarding programot mutatunk be.

A HRKOMM Award 2017 nyertes pályázatait bemutató sorozatunkban ezúttal a „Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások” kategórián belül a legjobb onboarding / új munkavállaló integrációját szolgáló megoldás prezentációját tesszük közzé.

Felhasználói élmény a vállalati alapinfók átadásában, átfogó kép a vállalatról

Az „Enter – Új belépők orientációs programja” elnevezésű HR kommunikációs aktivitás célkitűzése az volt, hogy az új belépők számára felhasználói élményt nyújtsanak a vállalati alapinfók átadásában. Fontos volt, hogy ez a belépést követően azonnal induló folyamat legyen, rugalmas időbeosztással és játékidőkeret-meghatározással. A tudásátadásnak játékos formában, online kellett megvalósulnia, és cél volt az is, hogy ösztönözzék az átállást egy másfajta tanulási attitűdre. Támogatni kívánták a gyors integrálást a vállalati kultúrába, és azt is szerették volna, hogy az új munkavállalók mellett az új gyakornokok is átfogó képet kapjanak a vállalatról (Magyar Telekom és T-Systems).

Horváth Henrietta - Magyar Telekom

A HR kommunikációs aktivitás menete a következő volt. Elsőként felállították a gamifikációs módszertant, majd összeállt a projektteam. 2016 nyarán került sor a tendereztetésre és a szerződéskötésre, ezután következett a kerettörténet kialakítása, a témakörök meghatározása és a témafelelősök koordinálása (2016 harmadik és negyedik negyedévében). Ez egy fontosabb állomás volt, hiszen a tender győztesének és a Magyar Telekomnak közösen, egy kreatív, szórakoztató, értékekkel teli rendszert kellett kidolgoznia. Miután ez lezajlott, megkezdődhetett a rendszerfejlesztés, majd egy vállalati nagy tesztre (1500 fős) került sor. A teszt után a finomhangolást követően – melynek keretében a teszt után előkerült hibák kijavítása és az észrevételek nyomán történő átdolgozás valósult meg – került sor az éles indulásra (2016 negyedik negyedévétől 2017 első negyedévéig).

Eredmények: jobb és hatékonyabb beilleszkedés

Az onboarding megújítása után a fejlesztő és üzemeltető csapat egyértelmű visszajelzéseket kapott, ahol az új kollégák örömüket fejezték ki a program kapcsán. Sok vidéki kollégának az új rendszer segítségével már nem kell havonta felutaznia egy-egy oktatásra. Már a gyakornok kollégáknak is kötelező részt venni az integrációban, így jobban és hatékonyabban tudnak beilleszkedni és dolgozni, hiszen megismerik a vállalatot és a munkatársaikat is.

Innét töltheted le a győztes pályázatot bemutató PDF-et!

hirdetés

Fileok

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés