hirdetés
hirdetés

HRKOMM Award 2020 Best Practices

Így épített szerethető munkakultúrát a feje tetejére állt helyzetben a CIB Bank

Friss cikksorozatunkban a HRKOMM Award Best Practices eseményen bemutatkozott idei HRKOMM-nyertes kampányokat mutatjuk be. Ismerkedjetek meg ezúttal a CIB Bank Fiókhálózat támogatása az első járványhullám idején elnevezésű kampányával, amely a "HR-tevékenység a meglévő munkavállalók felé: Változásmenedzsment" kategóriában vihetett haza aranyat.

Mit tesz egy vállalat, amelyik évek óta arról beszél, hogy az egyik legszerethetőbb munkakultúrát építi Magyarországon, és hirtelen olyan helyzetbe kerül, amikor minden a feje tetejére áll? Krízisben is ragaszkodik az elveihez, vagy halvány sasszéval kitáncol belőle?... A CIB második díjazott pályázata bemutatja, hogyan kezelték a változást a CIB Bank fiókhálózatának kollégáival, akiknek muszáj volt bent dolgozniuk akkor, amikor a többség az otthon biztonságában volt.

A célok

A kitűzött célok a következők voltak: az érintettek megelégedettségére kezeljék a koronavírussal kapcsolatos válsághelyzetet; transzparensen, strukturáltan és bevonó módon kommunikáljanak; a teljes vezetés őszinte és maximális gondoskodást és törődést tanúsítson a munkatársak felé, megvédve a munkahelyeket, családokat, ügyfeleket; illetve a fiókhálózat minden körülmények között biztonságosan nyitva tudjon maradni.

Az aktivitás menete

A fiókokban rengeteg megelőző egészségvédelmi intézkedést vezettek be. Azon fiókos kollégáknak, akiknek a munkaköre nem tette lehetővé az otthoni munkavégzést, de nem tudtak megjelenni a munkahelyen – mert a gyermekükre kellett felügyelniük, vagy a vírus szempontjából magas kockázati kategóriába estek –, fizetett távolléttel támogatták az otthon maradásukat. Biztosították, hogy a fiókhálózatban dolgozó kollégák képzéseit otthonról, online lehessen végezni.

A fenti intézkedéseken túl egy több, mint 10 témából álló CIB Spirit Open-nek elnevezett rövid skill-tréningsorozatot indítottak, a fiókvezetők pedig egy „Restart”-nak elnevezett programsorozaton kaptak módszertani támogatást, hogy miként dolgozzák fel közösen a csapatukban a járványidőszak alatti megélt tapasztalatokat, és hogyan készüljenek az új normálisra. A Szakértő Segítség Program keretein belül minden munkatárs részére segítséget nyújtottak a mindennapi élet kihívásaiban, legyen az éppen pénzügyi, jogi, magánéleti vagy általános egészséggel kapcsolatos probléma. Megnyitották a kollégák számára a korábban nagy sikert aratott Digital Galaxy platformot, ahol játékosan lehetett tanulni a jelenlegi egyik legaktuálisabb témáról, a home office-ról.

Mindemellett a pandémia miatt nem maradt el a kiváló értékesítő/támogató kollégák elismerése, éppen csak a „Top Allstars Gála” gálát rendhagyó módon hibrid (online/offline) díjátadó keretein belül rendezték meg. A családokra is gondolván pedig több, mint 200 CIB-es gyermek táborozását támogatták, hogy vakáció idejét tartalmasan és biztonságban tölthessék a gyerekek.

Milyen eredményekkel járt az aktivitás?

Annak érdekében, hogy pontos képet kapjanak arról, hogy a kollégák hogyan élték meg a vállalati intézkedéseket, júniusban és augusztusban online felméréseket végeztek. Az eredmények igazolták, hogy a kollégák nagyon pozitívan élték meg a Bank intézkedéseit. A felsővezetői döntések alapján megvalósított intézkedéseket munkavállalóbarátnak, gondoskodónak és törődnek ítélték meg. A fióki munkatársak túlnyomó többsége úgy ítélte meg, hogy kellő gyorsasággal és megfelelő döntéseket sikerült hozni. Emellett 2020 augusztusában a fiókhálózatban dolgozó kollégáktól egy külön felmérésben a járványidőszak alatt lezajlott szakmai online oktatásokról is kértek visszajelzést, ami szintén pozitív eredményekkel zárult.

Milyen eszközökkel sikerült mindezt elérni?

A kampány során bevetett eszközök között all network staff e-mailek, online town hall, meet the CEO: online Q&A, teljesen új oktatóvideók, teaser videók, júliusban visszatérési ajándék, online belső kommunikációs anyagok (Intranet, email, IntrApp), közösségépítő játékok (fotóverseny, receptverseny) és önkéntes segítség szervezése szerepeltek.

Itt megtekintheted a CIB Top Allstars Gáláról készült videós összefoglalót:

és a gálán elhangzott slam poetry előadást:

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

hirdetés