hirdetés
hirdetés

HR-marketing újragondolva

Hogyan vált a social media az elsődleges toborzási csatornává a vírus ideje alatt?

Akár kampányszintű, akár folyamatos toborzásról beszélünk, a vállalatok a vírus hatására korábbi terveik, valamint a hozzájuk kapcsolódó felületek és kommunikáció újragondolására kényszerültek. Minden személyes kontaktust igénylő megoldást ki kellett húzniuk a terveik közül és új, kreatív, de mégis hatékony módszert kellett keresniük a jelöltek eléréséhez.

Az online toborzás fő kihívásai

Mi lesz, ha nem mehetünk offline eseményre és nem toborozhatunk személyesen?

Folytatjuk online!

A vírus alatt felértékelődött a folyamatos tájékoztatás iránti igény, mind az álláskeresők, mind a munkavállalók oldaláról, ami a cégek részéről átgondolt, következetes és transzparens kommunikációt kívánt, ezért a releváns szervezeti egységek szorosabb együttműködésére volt szükség.

Sokak számára, akik korábban is toboroztak online, könnyebb volt az átállás, míg másoknak, akik eddig nem használták ezeket a csatornákat, meg kellett ismerniük az általuk nyújtott lehetőségeket és be kellett építeniük a toborzási stratégiájukba.

A vírushelyzetre reagálva a cégek és ügynökségek új, vagy korábban nem használt megoldásokban gondolkoztak, ahol a személyes kontaktust elkerülhetik, ezért a kommunikációjukat az online térbe helyezték át. Így születtek olyan megoldások, mint a virtuális állásbörzék, online videókonferencia-alapú események, animált toborzó videók, 360 fokos irodabemutatás, videóinterjú, valamint számtalan szöveges, kép vagy videó alapú tipp HR szakemberektől az online állásinterjúra történő felkészülésről. Mindemellett nőtt a social media hirdetések és a social media karrieroldalak tudatos és célzott használata.

Ebből adódóan a legnagyobb kihívás nem az új módszerek megtalálása és beépítése volt, hanem a releváns jelöltek, a valós célcsoport elérése a megnövekedett reklám és médiazaj mellett.

Egyre többen vették észre, hogy ugyan mennyiségben elérik a jelöltszámot, de minőségben csökken az elérés, ezáltal a felvételt nyert pályázók száma is leredukálódott.

Az évek során az a tendencia alakult ki, hogy a cégek minél nagyobb talent pool-ból merítsenek jelölteket, mára azonban inkább a minőségi jelöltek elérése vált fontossá a mennyiség helyett.

Tudatos tervezés a minőségi jelöltek eléréséhez

Hogyan fogjuk elérni, hogy az ajánlatunkkal a releváns célcsoport találkozzon?

A megoldás az átgondolt tervezésben és terjesztésben rejlik!

A célcsoport eléréséhez olyan online toborzási stratégiát kell kialakítanunk, amiben számukra releváns tartalmakat, eszközöket és csatornákat használunk az üzenetek eljuttatásához, ezért a stratégia kialakításánál fel kell tennünk és meg kell tudnunk válaszolni többek között a következő kérdéseket:

  • Ki a célcsoportunk?
  • Mik a célcsoport igényei?
  • Mi a célcsoport érdeklődési köre?
  • Hogyan és mivel szólítsuk meg őket?
  • Hogyan keltsük fel a figyelmüket?
  • Hol, milyen felületen érjük el őket?
  • Hogyan mérjük a hatékonyságot? Mikor lesz eredményes a kampány? (pl.: hirdetésre kattintás száma, weboldalra történő kattintás, üzenetváltások száma, jelentkezők száma, felvett emberek száma)

A sikert valójában több tényezőből nyerjük, de a végcél mindig a munkaerőfelvétel és a pozíció betöltése.

Mit tehetnek azok a cégek, akik nem tudnak social media oldalt kezelni vagy hirdetést futtatni?

Kereshetnek olyan külsős partnereket, akik a HR-marketing tevékenységekben támogatják őket oktatással, online hirdetés futtatásával vagy akár komplex social media oldalkezeléssel.

A Morselli employer brandingre specializálódott ügynökség, akik kis- közép-, és multinacionális vállalatoknak segítenek a munkáltatói márkájuk építésében a stratégiától a megvalósításig.

Olyan online toborzási megoldásokat kínálnak, mint a social media workshopok tartása, social media oldalkezelés, hirdetésfuttatás és social media/karrieroldal-fejlesztés.

További információ: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

(x)

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

hirdetés