hirdetés
hirdetés

A munkáltatói márkaépítés 3 alapszabálya

Hogyan válj Világítótoronnyá? ‒ Képességek, amelyekre Employer Branding Expertként szükséged lesz

Az employer branding mára már nem csak a bevonzás-elkötelezés-megtartás hármasáról szól. Egyre fontosabb, hogy a jelölt- és a munkavállalói élményt nap mint nap javítsuk, mindezt úgy, hogy mérhető üzleti eredményeket mutassunk fel.

Te is olyan szerencsés HR-es vagy, akinél ott landolt a szakma legizgalmasabb területe, az employer branding, de nemcsak szalmaláng életű akciókban gondolkozol, hanem elkötelezett vagy a szervezetben felmerülő igények megértése iránt?

Világítótoronyként naponta tehetsz azért, hogy reagálj a jelölt- és munkavállalói szükségletekre, kitűnj a piacon a versenytársak mellett, és képes legyél munkáltatói márkaépítés révén fenntartható üzleti eredményeket generálni.

De mire van szükséged ehhez?

1. Az employer branding első alapszabálya, hogy fogadjuk el: nem győzhetünk egyszemélyes hadseregként. Elkötelezett kollégákra van szükségünk, akikkel vállvetve tudunk harcolni akkor is, ha nehezen mennek a dolgok. A vezetők és kollégák bevonásával egyrészt könnyebben megértjük, hogy pontosan ki a célcsoportunk és hogyan tudjuk őket megszólítani, másrészt pedig szinte biztos, hogy nem értünk mindenhez, ami az employer brandingbe beletartozik. Valószínűleg nem vagyunk képesek egyszerre stratégiát tervezni, projekteket menedzselni, kreatív tartalmakat készíteni és belső folyamatokat működtetni.

2. A második alapszabály az, hogy nem akciókban, hanem hosszú távú stratégiában kell gondolkodnunk. Első lépésként meg kell érteni az üzleti igényeket és a kapcsolódó fókuszterületek ‒ például toborzás, képzés-fejlesztés, karriertervezés ‒ működését. Ezt követően az üzleti célokat employer branding célokká kell formálnunk, melynek eredményeképp egy vonzó, elkötelező és munkatársait megtartani képes munkahellyé válhatunk, ahol fenntartható a toborzás, csökken a kilépések száma.

3. A harmadik alapszabály pedig az, hogy minden, amit megvalósítunk, a munkavállalói élményt támogassa és passzoljon a cég sajátosságaihoz, az elérendő célokhoz. Építsünk a cég erősségeire, megkülönböztető értékeire. Alkalmazzunk kreatív megoldásokat, és kommunikáljunk személyre szabottan a szervezeten belülre és a külső érintettek felé is.

Nézzünk most két gyakorlati példát!

Az Accor Integrált Employer Branding stratégiájának keretén belül az egyik fő cél az új belépők számának növelése volt. Ennek keretében sor került egy kéthetes online recruitment kampányra, amelyben a nyári hónapokra kerestek fiatalokat reggeliztető pozícióba. Az eredmény: 86 jelentkező! A 2019 őszi Accor CheckIn Day pedig képes volt 64 gyakornoki helyet kereső diákot bevonzani, akik közül 43 ajánlatot kapott a szállodalánc 20 házának egyikébe, 24 órán belül.

Komlósi Gabriella, az Accor Talent & Culture Managere szerint a legfontosabb tényező az employer branding stratégiaalkotás, azon belül is a fókuszcsoportok meghatározása volt, mert ennek keretében sikerült alaposabban megismerni a fiatalabb generáció igényeit és elvárásait. Emellett feltérképezték azt is, hogy mi az a plusz, amit a cég nyújtani tud munkavállalói számára, és mi az, ami megkülönbözteti őket a versenytársaktól. Ezeket az értékeket szakmánként tudták megmutatni az Accor Szívei videó sorozattal. A több tízezres nézettségű kisfilmek bemutatják a szállodai szakmák értékességét a szobaasszonytól a karbantartón át a frontdesk-ig.

A GrandVision stratégiájában a belső kommunikáció fellendítésére helyezte az egyik fő fókuszt. A tudatos és rendszeres tervezésnek és kivitelezésnek köszönhetően mára az Ofotért és Vision Express több mint 130 üzletébe 800 bolthálózati dolgozóhoz érnek el hatékonyan a legfrissebb információk. A toborzási hatékonyság növelésének érdekében megvalósult több intenzív kampány, melynek hatására megtriplázták a jelentkezők számát. A munkavállalói élmény fejlesztésének keretein belül pedig egy játékosított onboarding programot is kialakítottak: a tréningeket játékos gyakorlatokkal pezsdítették fel, pl. keresztrejtvény, közös fotó stb., és ezt egy új belépőknek szóló kézikönyvben összegezték. Szilvási Gábor HR-igazgató szerint a siker kulcsa a saját igényeik pontos megértése, a toborzási célok tisztázása, a nyitott pozíciók alapos ismerete és a célcsoportra szabott üzenetek és kommunikációs csatornák kialakítása.

Szeretnél többet megtudni a GrandVision vagy az Accor employer branding stratégiájáról és 3 nap alatt Világítótoronnyá válni? Akkor jelentkezz a 2020 tavaszán induló Employer Brand Akadémiára, és szerezd meg Te is az okleveles Employer Branding Expert minősítést!

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés