hirdetés
hirdetés
hirdetés

Blogajánló

Hogyan kezeljük stratégiai szinten cégünk márkaépítését?

Vajon hány terület van egy cég életében, mely stratégia elkészítését indokolhatja? Nyilván sok. Természetesen ez méret és tevékenységfüggő is. Egy nagykereskedés esetében nem elhanyagolható kérdés a logisztika, míg ugyanez egy tanácsadó cég szempontjából majdnem irreleváns. Azonban vannak területek, melyek minden cég életében fontosak. Ilyen például a pénzügy, a marketing, s napjainkban ilyen már a munkáltatói márkaépítés is.

Ahhoz, hogy az employer brandinget stratégiai szinten tudjuk kezelni, nézzünk öt, már meglévő fő elemet, amivel érdemes összehangolni cégmárkánkat:

  1. Kommunikáció, mint kulcskérdés

Akár B2B akár B2C területen tevékenykedik vállalatunk, ma már nem tehetjük meg, hogy nem kommunikálunk. Van weblapunk, jelentkezünk print kiadványokkal, jelen vagyunk a közösségi médiában. Ez a tevékenység pedig koordinációt és stratégiát igényel.
Ha a kommunikáció stratégia mentén történik vállalatunknál, nem lesz nehéz kitalálni, hogy a munkáltatói márkaépítés során használt kommunikációnak is illeszkednie kell a kommunikációs és/vagy marketing stratégiához.

  2. Szervezetfejlesztés, szervezeti kultúra

Vállalatunk működése pont annyira hatékony, mint az azt alkotó szervezet működése. Tisztázott és átlátható feladatok, felelősségi körök, működési rend nélkül a legkisebb szervezet is nagyon könnyen elgyengül. Ha nem tudják a kollégák, mit, kinek, hogyan kell csinálnia, akkor a legtehetségesebbek sem fognak egy jól működő céget alkotni. Ha van általános működési stratégiánk, mely megmutatja, merre is tart vállalatunk, akkor ebbe illeszkednie kell a munkáltatói márkaépítési stratégiánknak is.


   3. Marketing stratégia – fogyasztói vs. munkáltatói márka

A marketing stratégia többnyire egy átfogó tevékenység, mely akár a gyártástól egészen az ügyfelek kiszolgálásáig és az elégedettségük visszaméréséig is terjedhet. A marketing, mint tudatos gondolkodás és szemlélet jó esetben jelen van az egész szervezetben, illetve tudatosan beépül a tevékenységbe.
Ennek kapcsán cikkek százai szólnak arról, hogy fogyasztói márkánk milyen kapcsolatban áll munkáltatói márkánkkal, így ha egyik oldalon egy komplex átfogó stratégia mentén építjük termékeink márkáját, akkor ne kövessük el azt a hibát, hogy az erre is kiható munkáltatói márkánkat ad hoc kezeljük!

  4. Mérhetőség és eredményesség

Munkáltatói márkaépítés esetén is kulcsfontosságú a mérhetőség. Azaz látnunk kell, hogy honnan indultunk, s az elvégzett, végrehajtott lépések hova visznek minket. Fontos, hogy mikor munkáltatói márkánkat tudatosan kezdjük el építeni - vagy legalább tudatosabban, mint eddig - akkor legyen egy kiindulási felmérésünk, összegzésünk, hol is tart vállalatunk. Mit látnak, tudnak most rólunk a potenciális munkavállalóink, hogyan látnak minket saját kollégáink, s hova szeretnénk eljutni fél, egy vagy több év alatt. Mit, hogyan és miért mérünk, s mit tekintünk a siker mutatóinak.

Ha ezt elmulasztjuk, akkor bizony könnyen lehet, hogy csak szórjuk ki a pénzt cél nélkül munkáltatói márkánk népszerűsítésére.

  5. Munkavállalóink és potenciális munkavállalóink kezelése

Mivel a szervezet tekinthető a vállalat egyik legfontosabb alkotóelemének, így a munkavállalók a legértékesebb erőforrásának. Tőlük függ döntően, hogy mennyire lesz sikeres az általunk gyártott termék, nyújtott szolgáltatás. Ha munkavállalóink megtartása, kiválasztása, képzése, jólétük és lojalitásuk fenntartása egy meghatározott stratégia mentén történik, akkor valószínűsíthető, hogy cégünk működése jó irányba halad.

Ennek a stratégiának szerves része kell legyen a tudatos munkáltatói márkaépítés, különben könnyen lehet, hogy mást fognak látni akár saját munkavállalóink, akár potenciális munkavállalóink rólunk, mint amit szeretnénk.

 

Forrás:http://munkaltatoimarka.blog.hu/

 

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés