hirdetés
hirdetés
hirdetés

HRKOMM Best Practices

High-tech, szuperhősös, dinamikus, személyes: íme a toborzás új útjai

Employer branding témában mindig van mit tanulni, és a tanulás legjobb forrását sok esetben azok a vállalatok jelentik, ahol egy innovatív megoldás nyomán egy valóságban  létező (sok esetben: égető) problémára sikerül hatékony megoldást találni. A legjobb, ha ez olyan formában történik, amit aztán más cégek is átvehetnek. Nézzünk meg csokorba gyűjtve néhány tanulságos kreatív megoldást az elmúlt évből! A HRKOMM Award 2017 nyertes pályázataiból válogattunk.

Az örökzöldnek tűnő kérdés napjainkban az, hogyan érjük el az Y(Z) generációt. A hagyományos megoldások egyre kevésbé működnek, de szerencsére új utakból sincs hiány, amint azt az alábbi példák is bizonyítják. A kulcsszavak minden esetben: kreativitás, frissesség, közvetlenség!

Toborzóvideó: legyen friss, fiatalos, innovatív, és alaposan gondoljuk át a hívószavakat!

A Bunge Zrt. hr-csapata sok más céghez hasonlóan egy komplex munkaerőpiaci problémával – munkaerőhiány, az Y generáció átalakult pályázói magatartása és egyedi tartalomfogyasztási szokásai – szembesült, amire a megoldást egy kreatív toborzóvideó jelentette. Egy olyan álláshirdetést szerettek volna létrehozni, amely megragadja az Y generáció figyelmét, és felkelti érdeklődésüket, ezért a videóban az Y generáció hívószavait nemzetközi tanulmányok alapján választották ki, a vállalati értékeket pedig saját munkavállalói elégedettségi vizsgálataik adták, amelyek közül az Y generáció számára fontosakat emelték ki.

A dinamikus álláshirdetés bemutatja a céget és a betöltendő pozíciót, majd a végén elhangzik a kérdés: „Érdekel?” és a felhívás: „Jelentkezz!” –, ezt követően pedig egy microsite-ra terelik a látogatókat. A toborzóvideónak köszönhetően sikerült betölteni az álláshelyeket, amelyekre azt megelőzően a klasszikus toborzási eszközök használata mellett már 15 hónapja nem sikerült megfelelő jelöltet találni.

Igazi szuperhősök

A szakképzett munkaerő hiányát a Profession.hu is megérezte, ugyanis szignifikánsan csökkent az álláshirdetéseikre jelentkezők száma, illetve minőségi romlást is tapasztaltak. Bár a Profession.hu-t rengeteg álláskereső ismeri, azzal kellett szembesülniük, hogy elsőként álláskeresési felületként gondolnak rájuk a munkakeresők, és nem lehetséges munkahelyként. A megoldást az jelentette, hogy közvetlen, fiatalos hangú álláshirdetésekkel, kreatív social média hirdetésekkel és belső ajánlási rendszer segítségével sikerült megszólítaniuk az álláskeresők fiatalabb generációit.

Eközben aktívan építették céges online jelenlétüket az employer branding jegyében, többek közt egy „management-szuperhősöket” és hiteles dolgozói véleményeket felvonultató saját employer branding oldal segítségével, valamint tudatosan felépített social media megjelenésekkel, amelyben például saját hashtagek felvonultatása (#GOOD2WRKHERE #ezismunka #dejóhogyittvagy) és a munkatársaim.hu oldalra felkerült munkavállalói értékelések szerepeltek.

Hich-tech állásbörzestanddal az új munkavállalókért

A Knorr-Bremsének azzal a nehézséggel kellett szembenéznie, hogyan teremtsenek vonzerőt egy (főleg a fiataloknak) elsőre kevésbé vonzó ágazat esetében. Egy vasúti fékrendszereket fejlesztő és gyártó cég minden, csak nem szexi – döbbentek rá. Mivel a vállalat stratégiájának meghatározó része a jövőorientált, fenntartható, felelős működés, a HVG állásbörzére tervezett standjukat úgy építették fel, hogy a Knorr-Bremse megkülönböztető előnyét, a komplex, sokszínű felelősségi kört kommunikálja fő üzenetként, valamint legyen figyelemfelkeltő és innovatív. Az elkészült standon van minden, ami csak felkeltheti egy reménybeli (fiatal) munkavállaló figyelmét: interaktív eszközök, Augmented Reality, látványos vasúti installáció – lásd a videót:

Ha a hegy nem megy Mohamedhez…

Az ALDI is azzal szembesült, hogy egyre kevesebb pályázatot kapnak, emellett az egyre ritkábbá váló – de a betöltendő pozíciójukhoz szükséges – némettudás miatt is „war for talens” alakult ki. Mint azt a HRKOMM Award 2017 Best Practices rendezvényen  elmondták, a kereskedelem szintén kevésbé „szexi” ágazat ma már, és a fiatalok fejében nincs benne, hogy ebben van karrierlehetőség. Az ALDI erre azt a megoldást találta, hogy ha a fiatalok nem mennek hozzájuk, akkor ők fognak odamenni a fiatalokhoz. Ennek jegyében – a karrierutak bemutatása és a jelentkezők számának növelése céljából – Magyarországon a tavalyi évben először szervezték meg az ALDI4Excellence karrierrendezvényt. A karrierdélután során a potenciális jelöltek, azaz a felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatók és a frissen végzettek példaértékű karrierutakat ismerhettek meg a Benedek Tiborral és Gerendai Károllyal való interjúk során, valamint személyes beszélgetéseket is folytathattak az ALDI vezetőivel. A rendezvény sikeresnek volt mondható, amint az a karrierdélutánt bemutató videóból is látszik:

A karrierdélután nyomán a meghirdetni kívánt regionális értékesítési vezető pozíció mellett a további nyitott pozíciókra is megnőtt a jelentkezők száma.

A PPH Media tavaly első ízben meghirdetett HR kommunikációs versenyére összesen 70 pályázat érkezett, amelyből 39 pályamunkát juttatott a döntőbe a zsűri. Idén Ön se maradjon ki! Itt pályázhat az idei HRKOMM Awardra, a legjobb HR-kommunikációs megoldások versenyére 2018. augusztus 31-ig.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés