hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiválasztás

Ezeket a szarvashibákat ne kövesd el interjúztatóként

Vesztegetik a jelölt idejét, a saját Kicsi-Énjüket keresik, azt hiszik, kihallgatáson vannak… Ezt a 11 hibát követik el rendszeresen az interjúztatók Oleg Vishnepolsky, a DailyMail Online és a Metro.Co.Uk technológiai vezetője szerint.

1. Nem a jelölteket fizetik meg az idejükért, hanem az interjúztatókat. Rendszerint nem gondoljuk, hogy bármi baj lenne azzal, ha a jelölt idejét vesztegetjük – márpedig ez igenis baj.

2. Az interjúztató felkészületlenül érkezik az interjúra, és a jelölt orra előtt futja át annak jelentkezését. Ez szakmaiatlan, éppúgy, mint az, ha nem jelzünk vissza neki a lehető leggyorsabban.

3. Nem magyarázza el, miből áll a munka, nem mondja el, milyen a cégnél dolgozni, nem sorolja fel az előnyöket és a lehetőségeket.

4. Olyasmiket kérdez a jelölttől, mint: „Hol képzeli el magát 5 év múlva?”, ahelyett, hogy elmondaná, ő hol képzeli el a céget 6 hónap múlva.

5. Túl hosszú a folyamat, túl sok interjúztatóval és túl sok körrel.

6. Az interjúztató újra meg újra visszatér ugyanazokra a kérdésekre – mintha csak valami kihallgatáson lennénk.

Kihallgatás?

7. Érdemes megfontolni a jelölt utazási költségeinek megtérítését. Nem oké más pénzével bőkezűnek lenni…

8. Az interjúztatók Kicsi-Én-eket keresnek maguk mellé. Ne azért vegyünk fel embereket, hogy nekünk dolgozzanak! Vegyünk fel olyan embereket, akikkel együtt dolgozhatunk, akiktől mi is tanulnánk, és akik készek tőlünk tanulni.

9. Jókedv és pozitív kisugárzás helyett az interjúztatók gyakran fáradtak, unottnak vagy stresszesnek tűnnek.

10. Csak a hibákat keresik a jelöltekben. Senki sem tökéletes. Nem hajlandóak semmiféle kockázatot vállalni: a tökéletes jelöltre várnak.

11. Fejezzük be, hogy „pályázókként” kezeljük a jelölteket! Kezeljük őket emberekként: úgy, ahogyan azt szeretnénk, ha hasonló helyzetben minket is kezelnének.

(forrás: LinkedIn Pulse)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

hirdetés