hirdetés
hirdetés
hirdetés

B2B

Ezek a legfőbb hazai online marketing trendek

A Brandbook.hu átfogó felmérésben vizsgálta a hazai B2B vállalkozások márkaépítési gyakorlatait, kiemelt figyelmet fordítva a különféle online platformokra. Lássuk, milyen trendek uralják a hazai vállalatok online marketingjét!  

Az online marketing aktivitás során a magyar B2B vállalkozások többsége a ma már „hagyományosnak” számító eszközöket preferálja.

  • nem volt olyan vállalkozás a kitöltők között, amelynek ne lenne valamilyen online felülete: egy kivételtől eltekintve minden kitöltőnek van honlapja
  • honlap mellett jelentős a Facebookot használó cégek aránya, melyet a hírlevél és a fizetett online hirdetetési eszközök követnek
  • a LinkedInt a legtöbb cég ritkán használja, rendszeres felhasználóinak aránya alulmaradt a várakozásoknak.

 

Az előző ábrán látszik, hogy a cégek többsége azokat az online eszközöket használja, amelyek relatív alacsony költséggel, belső erőforrással fenntarthatók vagy „kötelező” jellegűek (ld. honlap, Facebook profil, PPC kampányok). A drágább és több erőforrást igénylő eszközök (banner vagy blog írás, videó gyártás) kevésbé népszerűek. Megvizsgáltuk a cégek fizetett online hirdetési, illetve az online marketingben aktívnak számító cégek platformhasználati szokásait is (fizetett online hirdető eszköznek a pay-per-click, az online hirdetés/banner és a PR-cikk minősült).

  • a megkérdezettek több, mint 80%-a használ valamilyen fizetett online hirdetési eszközt
  • a kitöltők több, mint 40%-a mindhárom eszközt használja legalább esetileg.

Aktív online marketing jelenlétet kifejtőnek tekintettük azokat a cégeket, akik 3 vagy annál több online csatornán is gyakran jelen vannak.

  • a megkérdezettek csaknem fele számít aktív online marketing jelenlétet kifejtőnek
  • az ő esetükben a honlap és a Facebook szinte kötelező használata mellett általában a hírlevél jelenik meg harmadik eszközként
  • a várakozással ellentétben az aktív online marketing jelenléttel rendelkező cégek a magyar átlagnál is kevesebbet használják a Twittert és a LinkedInt, portfóliójuk leginkább a ma már hagyományos és jól bevált platformokból áll

 

(forrás: Brandbook)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés