hirdetés
hirdetés
hirdetés

Outplacement

Építs munkáltatói márkát gondoskodó leépítéssel!

A leépítés minden esetben veszteség, a munkavállalónak és a munkáltatónak is. Nem mindegy azonban, ki mekkorát veszít, és milyen szájízzel történik meg az az utolsó kézfogás.

A gondoskodó elbocsátás, vagy találó angol kifejezéssel élve az outplacement a külföldi cégkultúrák magától értetődő része. A fogalom a nemzetközi vállalatok jelenlétének köszönhetően hozzánk is begyűrűzött, de még ma is csak kevesen látják a rendkívül szoros összefüggést az outplacement és az employer branding között. Pedig akár egy, a felmondást követő csalódott Facebook poszt is olyan lavinát indíthat el, amely évekig is nyomot hagyhat a munkáltatói márkán. Ne a saját kárunkon tanuljunk!

A leépítés pozitív élménye

A gondoskodó elbocsátást nem könnyű definiálni. „Egy olyan, a vállalat HR stratégiájába beépített programról van szó, amely egyszemélyes és csoportos leépítés esetén is támogatást nyújt az érintetteknek, lelkileg illetve szakmailag egyaránt, hogy a munkából munkába haladásuk zavartalan legyen. Elemei rendkívül sokfélék lehetnek, elsősorban a munkaadói szándék határozza meg az igényeket” – kezd bele a témába Hadas-Hajdu Helga, outplacement szakértő.

A munkáltatók számára az outplacement szolgáltatás a leépítés teljes folyamatát rendszerbe helyezi, minimálisra csökkentve a hibázási lehetőségeket, amelyek különben könnyen megpecsételhetik az amúgy jól működő márkát. „Ebbe beletartozik a teljes munkajogi támogatás, lépésről lépésre, a kommunikációs stratégia kialakítása, vagyis hogy ki, mit mikor és hogyan közöl kifelé illetve befelé, erre vonatkozóan a teljes menedzsment tréningje, lelkileg is, valamint a HR osztály felkészítése a feladatokra, felmerülő problémákra, és legfőképp az emberi oldal empatikus kezelésére. Ezek az elemek, vagyis a jogi korrektség, a megfelelő kommunikáció és a HR folyamatok milyensége önmagukban is employer branding értékkel bírnak, összeadódva pedig megsokszorozódik a hatásuk. Minél nagyobb létszámot érint a leépítés, annál lényegesebb a gördülékenység, ellenkező esetben akár visszafordíthatatlan következményekkel is számolhat a cég” – fejti ki a szakember.

Árulkodó jelek

És hogy mit jelentenek a fentiek a gyakorlatban? Néhány éve felröppent egy neves élelmiszeripari gyár bezárásának híre, amelynek hallatára a vásárlók társadalmi összefogással reagáltak, nem vásárolták a cég termékeit. A vállalat konkrét bevételkiesést szenvedett el a kommunikáció félrecsúszásának következtében, de az egyéb károkat is érdemes mellégondolni. Pár év múlva a cég valóban kénytelen volt bezárni egyik gyárát, azonban okulva a komoly hibából, maximálisan felkészültek az elbocsátásra, és a gondoskodásnak hála az eseményt semmilyen negatív visszhang nem kísérte.

A példa rendkívül tanulságos. Érdemes szem előtt tartani, hogy a munkavállalók is figyelik a cégeket: a Munkahelyek.hu, a Glassdoor vagy a Google értékelései igazán beszédesek a munkáltatói márka szempontjából, és tényleges támpontot nyújtanak az álláskeresőknek, ahogy a közösségi média oldalai is. Nem mindegy, hogy a lovemyjob hashtaget használja-e egy dolgozó, vagy épp biztonságos munkahelyként értékeli a korábbi munkaadóját távozása után, esetleg pusztán az elbocsátás lelketlen tényét posztolja. Egy volt munkavállaló rossz véleménye miatt is szelektálhatnak ki cégeket a számunkra nagyon is értékes jelöltek. Itt is működnek tehát az e-lábnyomok, minden vállalat hagy információkat maga után az online térben. Azoknak a cégeknek, ahol az elbocsátás folyamatos, egyszerűen tilos erről megfeledkezni, mert bármelyik munkáltató életében megtörténhet, hogy a piaci változások következtében váratlanul nagyszámú munkaerőre lesz szüksége” – hívja fel a figyelmet Helga.

Az outplacement egy valódi, hosszú távú befektetés, a cég jövőjébe, és azon munkavállalók jövőjébe is, akik támogatás mellett vehettek búcsút egykori munkahelyüktől, hogy karrierjüket ott folytathassák, ahol az abbamaradt. A jelen munkaerő-piaci viszonyok között mindkét fél nyerhet, vagy épp veszíthet – a döntés a munkaadók kezében van. 

(forrás: HR Feed)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

hirdetés