hirdetés
hirdetés
hirdetés

Márkaépítés a munkaerőpiacon

Employer branding kisokos

Ugye te sem örülnél, ha az első randi után kiderülne a partneredről, hogy minden szép és jó, de amit elmondott magáról köszönőviszonyban sincs a valósággal? Ahogy az első randi alkalmával, úgy az employer branding során is az őszinteség ma a legfontosabb alapelv. A munkáltatói márkaépítés legjobbjainak tanácsairól számolunk be.

A minap rendezték meg a Márkaépítés a munkaerőpiacon konferenciát, melynek központi témája az employer branding volt. A téma elég aktuális, mivel manapság már a munkáltatói márkáról szóló cikkek és javaslatok folynak a csapból is. Azonban úgy tűnik, a magyar cégek még mindig lemaradásban vannak a brandépítésben. Összeszedtük a legfontosabb trendeket és tudnivalókat az employer brandinggel kapcsolatban, amelyeket a legkiemelkedőbb szakemberek előadásából elsőkézből nálunk olvashattok.

Elbeszélünk egymás mellett

A Randstad Hungary által végzett, a hazai munkaerőpiac vonzóságát feltáró kutatásból kiderül, hogy a munkavállalóknak a legfontosabb egy márkával kapcsolatban a hitelesség, az átláthatóság és a személyes kapcsolat.  Egy jó márkával kétszer annyi jelöltre tehetünk szert, ugyanakkor egy félresikerült vagy kifejezetten rossz brand esetén a munkavállalók fele még kiemelkedő fizetés ellenére is váltana. A munkavállalók hatvankét százaléka nagy jelentőséget tulajdonít egy cég social media megjelenésének, valamint kilencvenhat százalékuk számára elengedhetetlen a szervezet-személy összeillés megléte. „A számok magukért beszélnek. Látható, mennyire fontos manapság egy jó munkáltatói márka, azonban sokszor elbeszélünk egymás mellett." – mondta Szokody Ágnes, a Randtsad Hungary Kft. marketingvezetője. A kutatásból kiderül, hogy a munkavállalóknak a fizetés, a munkakörnyezet és a munka-magánélet egyensúly a legfontosabb tényező a munkahelyválasztásnál, azonban a munkáltatók ezeket a tényezőket a fontossági lista végére sorolják. „A legtöbb munkavállaló többek között a nem kielégítő fizetés, a limitált fejlődési és előrelépési lehetőségek, valamint az elismerés és a kihívások hiánya miatt vált munkahelyet." – tette hozzá Szokody Ágnes.

Nem egy utópia kell, hanem az őszinte valóság

Az employer brandinggel kapcsolatban óvatosnak kell lennünk, mivel könnyen áteshetünk a ló másik oldalára. Sok esetben a márka bemutatása hemzseg a sablonos, semmitmondó és irreálisan pozitív képet festő elemektől. Ezeket mindenképp kerüljük el! Nem azt kell megmutatni, hogy a mi cégünknél mindenki megtalálhatja a helyét, hanem azt, hogy kik azok, akik biztosan idevalók. Ehhez pedig ismerni kell a saját munkavállalóinkat, és azt, hogy őket mi teszi boldoggá.

A fiatalok több mint hetven százaléka nem hisz a reklámokban." – emelte ki Tóth Gergely, a HR Fest alapítója. Ha a fiataloknak nem kellenek a sablonos reklámok, akkor miért mégis ezt az utat választjuk sokszor a munkáltatói márka népszerűsítésében is? A jövőbeli munkavállalóknak az őszinteség sokkal előrébbvaló, mint bármely utópia. Nézzünk erre egy példát! Te jelentkeznél az alábbi hirdetésre?

Forrás: Pinterest

Valószínűleg nem keltette fel az érdeklődésed ez az álláshirdetés, pedig meglepő módon az őszinteség nagyon is vonzó a pályázók számára. Manapság már valami ilyesmit fogalmaznánk bele a hirdetésbe: „Valósítsd meg önmagad!" vagy „Számos kihívást tartogatunk számodra!", és még sorolhatnánk hasonló hangzatos, ugyanakkor üres üzeneteket. Úgy tűnik, nem ez a megfelelő út. A fentebb látható hirdetés történetesen Ernest Shackleton brit felfedező és Antarktisz-kutató tollából származik, aki többedmagával indult expedícióra a Déli-sarkra. Az érdekesség, hogy erre a hirdetésre több százan jelentkeztek, végül csak huszonnyolc emberrel vágott neki az útnak.

Az employer branding olyan, mint egy első randi

A fenti hasonlat igencsak találó a mai employer branding gyakorlatra. Egy első randin általában a legtöbben igyekeznek a legjobb oldalukat mutatni, ami sokszor egy erősen pozitív irányba torzított képben valósul meg. Azonban, hiába ígérünk bármit, előbb-utóbb úgyis kiderülnek az apró hazugságok és ferdítések. „A legtöbb employer branding videó köszönőviszonyban sincs a valósággal." – hangsúlyozta Balogh Péter, a DreamJo.bs CEO-ja. Az, hogy a legtöbb munkáltatói márka népszerűsítését célzó anyag kissé sablonossá és semmitmondóvá vált részben annak köszönhető, hogy sok cég egyszerűen lepasszolta a marketingosztálynak a feladatot. Azonban, ahogy önmagában a HR sem képes feltétlenül eladható márkát teremteni, a marketingesek az emberi tényezőt és a valósághű ábrázolást hagyhatják könnyedén fiigyelmen kívül. Egy jó munkáltatói márkához azonban inkább egy interdiszciplináris felfogásra van szükség. Mivel a munkahely ugyanúgy egy eladásra szánt termék, a megfelelő marketing és reklámozás elengedhetetlen, azonban az a HR feladata, hogy a jövőbeli munkavállalók nézőpontjába belehelyezkedve a megfelelő értékeket közvetítse számukra.

A konferencia abszolút tanulsága, hogy az őszinteség ma az igazi érték. Ez teszi hitelessé, és ezáltal vonzóvá a márkát. Nem kellenek a hangzatos és üres ígéretek, a lényeg, hogy azt mutassuk be, amit a jövőbeli munkavállalóink tényleg kapni fognak tőlünk. Itt olvashatsz arról, hogyan valósítható meg az őszinte és hiteles munkabemutatás.

További beszámolók a konferencia tartalmából később. 

A cikk index képén a Grafacity csapatának alkotása látható.

Sas Eszter Krisztina, online szerkesztő/újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

hirdetés