hirdetés
hirdetés
hirdetés

Blogajánló

Employer branding: felfedni és nem elfedni

Indul a konferenciaszezon, és a programokból jól látszik, hogy az idei slágertéma még mindig az employer branding. Ennek ellenére sokan még mindig nem tudják, hogy mit kezdenek ezzel. Tehát mi is ez a munkáltatói márka és miért kell ezt építeni?

Röviden: a munkáltatói márka a cég imázsa a munkaerőpiacon, azaz nem a fogyasztók, hanem a potenciális munkavállalók felé kiépített arculat. És ha így fogjuk fel, akkor rögtön rá is jövünk a paradoxon lényegére: az imázs készen van. Akkor is, ha nem építesz rajta semmit. Magától épül fel, ha akarod, ha nem, még aközben is, hogy a cégvezető szabadságon van.  Azok is építik, akik benn vannak, és ami még rosszabb hír, azok is építik, akik már elhagyták a cégedet.

Láthatatlan burok

Amit tehetsz, hogy megpróbálod olyan irányba módosítani az imázsodat, hogy az neked kedvezőbb legyen. Önmagában a jó munkaerő bevonzása és megtartása még nem elég. Az employer branding - ha tényleg jól csinálják - nem csinál mást, mint egy átlátszó burkot húz a céged köré, és mások számára is láthatóvá teszi azt, ami ott történik. Ha azt láttatja, ami van, akkor a céged hiteles lesz, eladható, vonzó. Ha ehelyett azt próbálja fényezni, ami nincs - és sajnos sok cég ezt teszi -, akkor nem történik más, mint brutál mennyiségű pénz befektetésével ablakon kiszórásával vonzóvá válik a cég néhány Y/Z generációs számára – rövid távon.

Ők még elhiszik azt a humbugot, amit kitaláltak rólad a helytelenül megválasztott employer branding tanácsadóid. Azonban miután elkezd valaki ott dolgozni, rájön, hogy mi az igazság, és a távozás után még hangot is ad a véleményének. És sokszor ez gyorsabban is terjed, mint ahogy a munkáltatói márkádon dolgoznának. A legszebb, hogy mindkettőt te fizet(t)ed.

Szóval kidobott pénz az employer branding? Dehogy. De vezetőként kell hozzá némi önvizsgálat, hogy eldöntsd, vajon a te céged felkészült-e már erre. Mert amíg az a burok, amit a céged köré kell építeni nem lehet átlátszó, amíg a munkáltatói márkáddal elfedni akarsz és nem felfedni, addig feleslegesen fizetsz ezért bárkinek.Ha vaj van a füled mögött, ne húzzál sapkát.

 

Forrás:y2ycoaching.blog.hu/

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés