hirdetés
hirdetés
hirdetés

World Employer Branding Day 2019, Lisbon

Employer Branding - Belterjes lelkesedés vagy valódi kihívás?

A minap Lisszabonban megrendezett 4. World Employer Branding Day soha nem látott létszámú közönséget vonzott, mutatva, hogy vannak elkötelezett márkák és lelkes szakemberek, akik ezt a témát különösen izgalmasnak tartják. De vajon ez csupán másoknak uncsi belterjes izgalom, vagy valódi stratégiai kérdés, vezetői kihívás, ahogy az angol TONIC Ügynökség rámutatott? Nekünk inkább az utóbbi, de érezzük a felelősségünket abban, hogy sokkal több erőfeszítést kell tennünk, hogy rávegyük a cégeket egy hasznos, eredménnyel kecsegtető megközelítésre. Balaton Anita (Café PR) exkluzív beszámolója.

Mit hoztunk magunkkal? Legalább négy olyan állítást, ami itthon is releváns.

Az egyik legfontosabb megállapítás a hitelesség fontosságának a kiemelése volt. Magam is beszéltem a bullshit generátorok leállításának szükségességéről a HRPWR konferenciáján, ezért különösen megerősítő volt számomra nagy márkáktól hallani ugyanezt. Tudomásul kell vennünk, hogy a munkavállalók elvárják már a munkáltatótól, hogy kiálljon fontos dolgokért, hogy felmutasson egy olyan értékelvűséget, amivel a dolgozók érzelmileg is tudnak azonosulni. A PathMotion nagyon klassz technikákat mutatott be a hiteles márkaépítéshez. 

Forrás: Tonic-Agency

A másik fontos tétel, hogy a munkáltatói márka kialakítása nem megy máról holnapra. Csak egy megalapozott, hiteles munkáltatói értékajánlat tudja beváltani azt a nagyon komoly ígéretet, hogy a munkaerő stratégiát hosszú távon támogatni fogja. Ehhez ugyanannyira elengedhetetlen a mély feltáró munka, amit erre a célra alkalmas kutatások is segíthetnek, mint a legfelső szintű vezetés elkötelezettsége és komoly szándéka a status quo megváltoztatására és akár komolyabb lépések megtételére is. A bemutatott sikeres programok mind több hónapnyi előkészület után, a teljes vezetőség támogatásával valósultak meg. Az Accenture, a MARS, a Kingfisher képviselői egyaránt osztották ezt a véleményt. Öröm számunkra, hogy az EVP-k tudatosabb, pontosabb kialakítását támogató kutatásunk, az EMagnet anyagát is beválogatták a konferenciára megjelentetett esettanulmány gyűjteménybe.

A harmadik, amit említenék, az a globális stratégiák lokális alkalmazhatóságának a kérdése volt. Magyarországon gyakran halljuk azt a kifogást is, hogy a globális márkaértékek itt nem igazán relevánsak, vagy, hogy túl elvontak, nem lehet őket jól használni. A WEBD azonban nagyszerű példákat hozott arra, hogy ha kellő rugalmassággal kezelik a helyzetet, a nagy, nemzetközi cégek globális értékajánlata testre szabott alátámasztások és saját történetek segítségével milyen nagyszerűen igazítható a helyi sajátosságokhoz.

Ezért hát különösen izgalmasnak találtam azokat az esettanulmányokat, amik olyan keretkoncepciókat mutattak be, amik úgy tehetők lokálissá, hogy közben nem sérül a platform, és mégis helyi szinten is értelmezhető marad az értékajánlat. Legjobb példa erre az Evonic #HumanChemistry kampánya volt, ami nemcsak azért tetszett, mert nagyon alapos kutatásra épült, de bemutatta azt az evolúciós folyamatot is, aminek a során eljutottak a végül elfogadott megoldásig.

A Kelly Bartkiewicz, a MARS Global Employer Reputation & Talent Marketing Director Global Talent COE, P&O által bemutatott esettanulmány azért volt izgalmas, mert a lokális értelmezhetőség mellett arra is adott példát, hogy egy nagyon sok márkával foglalkozó umbrella brand az employer branding miatt miért kell, hogy átgondolja a márkáját, amit előtte nem igazán tartottak fókuszban. A Mars „Grow beyond” platformja és annak lebontása az egyes piacokra aprólékos, tudatos építkezés volt, kiváló eredményeket hozott. 

A kedvencem most is, mint a két évvel ezelőtti budapesti konferencián Svante Randlert volt a Branded Careers mellett. Utóbbi, Johan Driessens, akinek a céges funkciója is magáért beszél: Chief Enthusiasm Officer, hihetetlen performance-val tette felejthetetlenné az előadását. Mindketten az emberi faktort emelték ki. („there is no great employer branding without great employee experience.) A motiváció helyett pedig a bevonódást. („-Know what to do, understand why they do it, and love doing it!”) Svante könyve, a Dream Employer, most jelent meg, mindenkinek ajánlom.

Brett Minchington, a WEBDay szervezője már a következő konferenciának a helyszínét keresi, Employer Brand Experience könyve a másik ajánlott olvasnivaló.

Reméljük, jövőre még több magyar vállalattal fogunk találkozni ezen a nagyszerű eseményen.

Balaton Anita, Café PR, ügyvezető igazgató
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés