hirdetés
hirdetés
hirdetés

Service design a munkáltatói márkaépítésben

Élményekkel vonzzák be a tehetségeket a világ legnagyobb cégei

A jó fizetés, a juttatások és a kiváló munkakörnyezet már alap, a világ legismertebb márkái élményekkel versenyeznek a legkiválóbb tehetségekért, amiket nemcsak a munkahelyi folyamatokba, hanem a toborzás-kiválasztásba is beépítenek – derült ki a világ legnagyobb munkáltatói márka konferenciáján, a lisszaboni World Employer Branding Day-en, amelyről korábban már mi is hírt adtunk, itt. Zvezdovics Anita, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítójának vendégcikke.

Egyre több nagyvállalat használja a service design megközelítést munkáltatói márkája építése során. A módszertan lényege az, hogy élménypontokat azonosítanak a toborzási, kiválasztási és munkavállalói folyamat során és ezeket az ún. "touchpointokat" fejlesztik integráltan, a vállalati stratégiába építve. Vagyis a munkáltatói márka nem kampányszerűen épül például babzsákokkal vagy gyümölcsnapok beiktatásával, hanem egy tudatos stratégia mentén. A service design szemlélet segít a munkavállalók legfontosabb igényeinek felmérésében, felszínre hozásában, valamint támogatja a vezetőket abban, hogy könnyebben tudjanak priorizálni és a munkavállalók valódi igényeire reagálva építsenek stratégiát – igények alatt pedig már rég nem a jó fizetést és a kiváló munkakörnyezetet értjük. A multicégek egyre erősebb versenyt folytatnak a legtehetségesebb munkavállalókért, akiket a fentieken túl élményekkel szeretnének bevonzani. Ennek a mikéntjébe avattak be bennünket a világ legnagyobb munkáltatói márkaépítési konferenciáján, a lisszaboni World Employer Branding Day-en a legismertebb nemzetközi vállalatok képviselői.

A kulcsszó a stratégiai szint

A service design szemlélet központi eleme, hogy nem önálló akciókban gondolkodik, hanem feltérképezi a teljes élményfolyamatot. Kezdve onnan, hogy valaki először hall egy vállalatról, azon át, hogy megnézi az adott cég által nyújtott lehetőségeket, beadja a jelentkezését, végigmegy a kiválasztási folyamat minden állomásán, belép az első munkanapján, onboard-ol, letölti a próbaidejét, előléptetik, építi a karrierjét, majd egyszer úgy dönt, hogy elhagyja a vállalatot és kilép. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a vállalati kulcsüzeneteket és munkáltatói értékígéretet az azonosított élménypontokba integrálják, mindezt stratégiai szinten teszik, a vállalati célokhoz igazítva és ezek szerint priorizálva az egyes akciókat.

A TMP Wordwide elnökhelyettese, Steve Ehrlich szerint az élménypontokat már a kiválasztási folyamat legelejébe be kell építeni a felhasználók digitális viselkedéséhez igazítva. „Egy átlagos álláshirdetés a TMP felületein 513 szót tartalmaz. A felhasználók átlagosan 157 másodperc alatt olvassák végig, 38%-uk még így is azt jelzi vissza, hogy nem kapott elég információt. Ennek oka az, hogy egyre kevesebb szót olvasnak el a jelentkezők, az olvasást felváltotta a „scannelés”. Emiatt az álláshirdetések szöveges tartalmait drasztikusan vissza kellett vágnunk: kiemelések, címszavak, ábrák, videók, képek, infografikák segítik a jelentkezők számára a könnyebb érthetőséget" - osztotta meg velünk Steve Ehrlich.

Virtuális bemutatás, majd egy kávé a kedvenc számod mellett: már a toborzási szakasz is lehet élmény!

A Facebook is osztja azt az elvet, hogy már a toborzási szakaszba is élménypontokat kell integrálni, amikkel hatékonyan tudják megszólítani a potenciális jelentkezőket. Keren Yakir Harel, a Facebook Európáért, Közel-keletért és Afrikáért felelős toborzási vezetője elmondta, hogy nemrég élő videós bejelentkezéseket szerveztek a cég különböző irodáiból, ahol a Facebook dolgozói meséltek az aznapi feladataikról. Élőben lehetett őket kérdezni, így ez a megoldás rendkívül hitelesnek bizonyult és mentes volt a reklámszagú sallangoktól. Az élő videókat hatszor annyian nézték meg, mint a Facebook karrier oldalán posztolt egyéb videókat.

A service dizájn szemléletet többek között a világszerte 477 000 főt foglalkoztató Accenture is alkalmazta munkáltatói márka stratégiájának kialakítása során. A stratégia kialakításakor a munkavállalóikra úgy tekintettek, mint az ügyfeleikre: kifejezetten a számukra kifejlesztett szolgáltatásokat terveztek, ráadásul nemcsak az aktív munkavállalóik igényeit mérték fel, amikor megtervezték ezeket a szolgáltatásokat, hanem a volt kollégákét, a nyugdíjba vonult volt munkavállalókét és a megbízási szerződéssel foglalkoztatott szabadúszókét is. Ezt a szemléletet követték, amikor átalakították a nemzetközi áthelyezésre váró kollégák adminisztrációs feladatait, aminek eredményeként a felére csökkent az intéznivalójuk. Ugyanezt szem előtt tartva fejlesztettek egy applikációt az állásinterjúra jelentkezőknek, akiket az app egyrészt két nappal az interjú előtt értesít az interjú helyéről és idejéről, virtuálisan bemutatja egymásnak a jelöltet és az interjúztatót, másrészt részletes útmutatást ad arról, hogy a jelölt hogyan talál oda az interjú helyszínére, a legközelebbi kávézóba kupont biztosít a jelöltnek, hátha egy adag koffein mellett szeretne felkészülni a beszélgetésre, és ráadásul még arra is lehetőséget ad, hogy a jelölt letölthesse kedvenc számát a telefonjára, és ezáltal a megfelelő hangulatba kerüljön az interjú előtt. Az appnak akkora sikere volt, hogy a vállalat lefejlesztette az alkalmazás interjúztatóknak szóló változatát is.

Örökítsd át a kultúra DNS-ét!

A fentiekből is látszik, hogy a vállalati értékek és üzenetek ideális esetben nemcsak falra matricázott jelszavak, amivel a tárgyalókat dekoráljuk. A munkáltatói értékígéret egy adott munkahely kultúrájának DNS-e, ezt a kódot kapja meg minden új belépő, ez másolódik. Számtalanszor tapasztaljuk, hogy a cégvezetők tűzoltás jelleggel és nem eléggé fókuszáltan nyúlnak a munkáltatói márkához. A service design abban segít, hogy a valóban fontos dolgokkal foglalkozzanak, amivel jobb munkahelyeket hozhatnak létre, olyanokat, amelyek nemcsak bevonzani képesek a tehetséges munkavállalókat, hanem hosszú távon alkalmasak arra, hogy megtartsák őket.

 

SSC-SKÉNT HARCOT FOLYTATSZ A KÉPZETT, NYELVEKET BESZÉLŐ, LELKES, HOSSZÚ TÁVBAN GONDOLKODÓ MUNKAERŐÉRT? AKKOR GYERE EL NYERŐ SSC PEOPLE MANAGEMENT STRATÉGIÁKAT BEMUTATÓ MINIKONFERENCIÁNKRA!

SSC: Miért hozzád menjen? Miért nálad maradjon?

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Időpont: 2019. június. 07. 08:30

Helyszín: Esernyős - Óbudai Kulturális, Turisztikai és Információs Pont (1033 Budapest, Fő tér 2.)

Mára már nem tabu az SSC-k égető problémája: nagy a harc a képzett, nyelveket beszélő, lelkes, hosszú távban gondolkozó munkaerőért. Sok SSC-s, HR-es és vezető teszi fel a kérdést: hol vannak ezek a fiatalok? És ha már nálunk vannak, mitől maradnának még néhány évet pluszban? Erre adunk tippeket, fél napon keresztül, kifejezetten SSC-s problémákra szabva a tartalmat.

Program: 8.30 - 12.55 

 8.30 - 8.50 Regisztráció

 9.00 - 9.10 Üzleti szolgáltatói szektor helyzetének összefoglalása 
Ránki-Kovács Richárd, 
Igazgató, HOA - Hungarian Service & Outsourcing Association 
A HIPA-HOA Üzleti Szolgáltatói szektor felmérésének bemutatása.

 9.10 - 9.30 Employer branding az SSC-k/multik világában: soha ilyen fontos még nem volt!
Füzesy Frigyes, Colibri HR Solutions, Operatív vezető, employer branding specialist
Ekkora versenyhelyzetben nem mindegy, hogy a leendő munkavállalóid mit tudnak rólad. Mit tegyél, hogy vonzó munkaadó légy a szemükben?

 9.30 - 9.45 Mivel lehet álláshirdetőként kitűnni az SSC-k közül?
Földi Miklós Dániel, Reklámpszichológus
Magyar és külföldi példák arra, hogy milyen különbségek lehetnek álláshirdetés és álláshirdetés között.

 9.45 - 10.00 Kreatív toborzókampány az SSC szektorban?
Sallai Fanni, Lounge Communication, Account executive
A Vodafone SSC-je rendhagyó kampánnyal rukkolt elő tavaly. Hogy milyen eredménnyel? Elmeséljük.

 10.00 - 10.20 Új dimenziók a toborzásban? Kipróbáltuk, elmeséljük!
Hudecz Annamária, Roche SSC Budapest, HR vezető
A Roche SSC a negyven pluszos, karrierváltásra nyitott korosztályt célozta meg toborzási céllal és nagy sikerrel. Beszámoló a tapasztalatokról.

 10.20 - 10.40 Motiváció a gyümölcsnapon túl…
Dr. Szilágyi Judit, Come&Grow, Ügyvezető igazgató, vezetésfejlesztési tanácsadó
Minden multinacionális vállalat küzd a munkavállalók motiválásával, korai kiégésük megakadályozásával. Monoton munkakörök, távoli anyacégek, valódi piaci jelenlét hiánya, és még sorolhatnánk az okokat. Milyen, a megszokottól eltérő eszközökkel lehet motiválni ezeket a munkavállalókat?

 10.430 - 10.55 Az emberek vezetőt választanak, és tényleges kötődéssel, befogadással, elfogadással tarthatóak meg
Ács Ildikó, MOL Group, Senior HR Partner
Hogyan képezzük a vezetőinket jelenleg, és milyen tudással kellene felvértezni őket ahhoz, hogy racionálisan tudjanak működni egy, a másik fél átlal érzelmileg dekódolt helyzetben. Ötletek, tippek.

 10.55 - 11.05 A lelkes kezdés nem elég. Hogyan lesz jó munkaerőből elkötelezett munkaerő?
Farkas Attila, KYAT Group,  CEO és Braun Mona KYAT Group, Head of PR and Promotion
Sok multi és SSC vonzó ígéretekkel csábítja magához a fiatalokat, azonban megtartani már nem képes őket. Mi kell a megtartáshoz, ahhoz, hogy a lelkesedés elköteleződéssé és valódi hitté alakuljon át?

 11.05 - 11.15 A munkaERŐ LEGYEN VELED!
Barcs Júlia, AYCM, Key Account Manager
Hogyan érhetsz el pozitív munkavállalói élményt a munkaidőn kívül is? Milyen hatása van a mozgás után felszabaduló adrenalinnak a munkavállalóra? Mindezt hogyan tudod vállalaton belül is kamatoztatni?

 11.15 - 11.40 Kávészünet

 11.40 - 12.00 25 (!) év és kitartó lelkesedés az SSC szektorban? Mi a titok?
Gábor Zoltán
,
 OC Sr. Manager (Extended Supply Chain and Capital Assets Finance Manager EMEA)
Az egyik legnagyobb SSC-nél kisebb a fluktuációs ráta, és a lelkes munkatársak sem számítanak fehér hollónak. Hol van ebben a vezetői tudatosság?

 12.00 - 12.20 Hogy adj értelmet, célt a munkában?
Kis-Tamás Loránd
,
Corporate Values Szervezetfejlesztési és Vezetési Tanácsadó Kft., Pszichológus, szervezet- és vezetésfejlesztő tanácsadó 
Mennyire fontos (fontos-e?) megtalálni az értelmet a munkában, és hogyan lehet ebben segíteni egy olyan dolgozót, aki meglehetősen folyamatorientált munkát végez?

 12.20 - 12.40 Kis mértékű fluktuáció, lelkes munkatársak? Hogyan csináljuk a Nokiánál? 
Karácsony-Tóth Fruzsina, NOKIA, Accounting manager
Mennyi a cég, a munka, a csomag, a csapat, a HR vagy épp egy „jófej főnök” szerepe abban, ha egy SSC-ben jól teljesítenek és közben még jól is érzik magukat az emberek?

 12.40 - 12.55 Apasági szabadság - mindenkinek megéri
Molnár Zsófia, UNILEVER, Skin&Hair Category Manager
Bátorítsuk az édesapákat, hogy támogassák az édesanyákat, családjukat a gyermek születést követő szenzitív időszakban. Apának, Anyának, munkáltatónak egyaránt megéri! Iparági felhívás!

Részvételi díjak: 

Teljes árú: 29 900 Ft+áfa / fő

Csoportos jelentkezés 3 főtől: 24 900 Ft+áfa / fő

A jelentkezési lap letöltéséhez KATTINTS IDE!

Kapcsolat: Tóth Jázmin,  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , 061 430 4544

(Borítókép forrása: https://www.worldemployerbrandingday.community/)

Zvezdovics Anita, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója, Chief Fizz Offizzere
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés