hirdetés
hirdetés
hirdetés

Employer branding

Egyre jelentősebbé válik ez a tényező a cégek munkavállalói megítélésében

A munkaerőhiány leküzdésében a cégeknek mindent be kell vetniük, hogy megtalálják a legjobb munkatársakat. Az álommunkahelyek dolgozóinak egyre nagyobb beleszólásuk van a vállalatok ügyeibe, és már olyan fontos kérdésekben is dönthetnek, hogy milyen legyen az iroda.

A KSH legfrissebb adatai szerint történelmi csúcsot ért el a munkaerőhiány, több mint 80 ezer betöltetlen álláshely van jelenleg, ezért a legjobb munkatársak megtalálása komoly kihívást jelent a hazai vállalkozásoknak. Ráadásul a dolgozók elvárásai is egyre magasabbak, már nemcsak a fizetés számít, hanem a beleszólás lehetősége is a munkahelyi környezetbe. Az iroda.hu kutatása szerint Az Év Irodája versenyre nevező cégek több mint negyede kérte ki a beosztottak véleményét az új iroda kialakításának kapcsán utóbbi két évben, ez az arány pedig folyamatosan emelkedik.

Fontos employer branding tényezővé vált, hogy kikérjék a munkatársak véleményét

A modern, irodai környezetükre igényes cégek munkavállalóinak közel fele már az Y generációból kerül ki, ezért a legjobb munkatársak toborzásában és kiválasztásában – a verseny korábbi nevezőinek véleménye szerint – egyre hangsúlyosabb szerepet kap az iroda megjelenése és hasznos funkciói, melyek támogatják a hatékonyabb munkavégzést.

“Az idei Év Irodája versenyre folyamatosan beérkező nevezések alapján a legjobb munkahelyek felismerték, hogy akkor lesznek igazán vonzók a munkavállalók számára, ha a vállalat nagyobb döntéseibe, így az irodák kialakításába is bevonják őket” – mondta Kalmár Zoltán, az iroda.hu és Az Év Irodája verseny alapítója. A szakember ismertette azt is, hogy a 2016-ban a versenyre nevezett cégek 28%-ában az iroda kiválasztásának és kialakításának folyamatába a munkavállalók is beleszóltak, tavaly pedig már a vállalatok harmada kérte ki a munkatársak véleményét.

Ezek a leglényegesebb szempontok az iroda kiválasztásánál

A kutatásokból az is kiderült, hogy Az Év Irodája verseny korábbi nevezői szerint az iroda kiválasztásánál a legfontosabb szempont a lokáció, a jó tömegközlekedés és ezt követi a bérleti díj mértéke. Arra a kérdésre, hogy miért éri meg a cégeknek a munkatársakat is bevonni a döntésekbe, egy tavalyi nevező fogalmazta meg a legjobban. Az ő tapasztalataik szerint a kialakított közösségi terek miatt a kollégák többet találkoznak és beszélgetnek egymással, amitől a szervezeten belüli kommunikáció is gyorsabbá és hatékonyabbá vált. A felvételi beszélgetéseken pedig visszatérő motívum, hogy a modern, innovatív munkahely vonzó a jelentkezők számára.

Az Év Irodája Verseny idén kilencedik alkalommal indult el, a nevezéseket 12 kategóriában november végéig várják a szervezők. A beérkező pályázatokat itt lehet megtekinteni, decembertől pedig ugyanitt a közönség is szavazhat a legnépszerűbb megoldásokra.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

hirdetés