hirdetés
hirdetés

Employer branding

Egyre jelentősebbé válik ez a tényező a cégek munkavállalói megítélésében

A munkaerőhiány leküzdésében a cégeknek mindent be kell vetniük, hogy megtalálják a legjobb munkatársakat. Az álommunkahelyek dolgozóinak egyre nagyobb beleszólásuk van a vállalatok ügyeibe, és már olyan fontos kérdésekben is dönthetnek, hogy milyen legyen az iroda.

A KSH legfrissebb adatai szerint történelmi csúcsot ért el a munkaerőhiány, több mint 80 ezer betöltetlen álláshely van jelenleg, ezért a legjobb munkatársak megtalálása komoly kihívást jelent a hazai vállalkozásoknak. Ráadásul a dolgozók elvárásai is egyre magasabbak, már nemcsak a fizetés számít, hanem a beleszólás lehetősége is a munkahelyi környezetbe. Az iroda.hu kutatása szerint Az Év Irodája versenyre nevező cégek több mint negyede kérte ki a beosztottak véleményét az új iroda kialakításának kapcsán utóbbi két évben, ez az arány pedig folyamatosan emelkedik.

Fontos employer branding tényezővé vált, hogy kikérjék a munkatársak véleményét

A modern, irodai környezetükre igényes cégek munkavállalóinak közel fele már az Y generációból kerül ki, ezért a legjobb munkatársak toborzásában és kiválasztásában – a verseny korábbi nevezőinek véleménye szerint – egyre hangsúlyosabb szerepet kap az iroda megjelenése és hasznos funkciói, melyek támogatják a hatékonyabb munkavégzést.

“Az idei Év Irodája versenyre folyamatosan beérkező nevezések alapján a legjobb munkahelyek felismerték, hogy akkor lesznek igazán vonzók a munkavállalók számára, ha a vállalat nagyobb döntéseibe, így az irodák kialakításába is bevonják őket” – mondta Kalmár Zoltán, az iroda.hu és Az Év Irodája verseny alapítója. A szakember ismertette azt is, hogy a 2016-ban a versenyre nevezett cégek 28%-ában az iroda kiválasztásának és kialakításának folyamatába a munkavállalók is beleszóltak, tavaly pedig már a vállalatok harmada kérte ki a munkatársak véleményét.

Ezek a leglényegesebb szempontok az iroda kiválasztásánál

A kutatásokból az is kiderült, hogy Az Év Irodája verseny korábbi nevezői szerint az iroda kiválasztásánál a legfontosabb szempont a lokáció, a jó tömegközlekedés és ezt követi a bérleti díj mértéke. Arra a kérdésre, hogy miért éri meg a cégeknek a munkatársakat is bevonni a döntésekbe, egy tavalyi nevező fogalmazta meg a legjobban. Az ő tapasztalataik szerint a kialakított közösségi terek miatt a kollégák többet találkoznak és beszélgetnek egymással, amitől a szervezeten belüli kommunikáció is gyorsabbá és hatékonyabbá vált. A felvételi beszélgetéseken pedig visszatérő motívum, hogy a modern, innovatív munkahely vonzó a jelentkezők számára.

Az Év Irodája Verseny idén kilencedik alkalommal indult el, a nevezéseket 12 kategóriában november végéig várják a szervezők. A beérkező pályázatokat itt lehet megtekinteni, decembertől pedig ugyanitt a közönség is szavazhat a legnépszerűbb megoldásokra.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés