hirdetés
hirdetés

HRKOMM Award 2020 Best Practices

Egy közel zéró költségvetésű kisfilm lett a Telenor legkedveltebb karanténkontentje

Az idei HRKOMM-nyertes kampányokat bemutató cikksorozatunkban következőként ismerjétek meg a Telenor Hungary Zrt. #ITTVAGYUNKEGYMÁSNAK remake videó című pályázatát, amely a „Tartalomhoz a forma: A legmenőbb videó” kategóriában vihetett haza aranyérmet.

A karanténidőszakban mindannyiunk számára felértékelődött a biztonság, az egészség és a kapcsolataink. Erre reagálva alkotta meg a Telenor az #ITTVAGYUNKEGYMÁSNAK platformot, az ehhez kapcsolódó kampányfilmjükben pedig megjelenítették, milyen értékek váltak fontossá számunkra ebben az időszakban, és hogy milyen változáson mentünk keresztül mindannyian.

Fontosnak tartották, hogy ezeket a változásokat és értékeket a vállalaton belül is kommunikálják, mindamellett, hogy kampányuk tartalmát is szerették volna ötletes formában átadni a kollégáknak. Ezért elkészítették az #ITTVAGYUNKEGYMÁSNAK reklámfilm belsős verzióját, melyben újraalkották a reklám ikonikus jeleneteit a kollégák szereplésével.

A cél elsősorban az volt, hogy azok a kollégák, akik nem találkozhatnak, illetve azok a csapatok, akikre munkakörük miatt eltérő bejárási szabályok vonatkoznak, egyértelműen érezzék azt az erős csapatszellemet, ami támogatni tudja őket az új és ismeretlen kihívásokkal teli időszakban. A #ONETEAM érzését szerették volna hangsúlyossá tenni, amely a Telenor egyik kiemelt vállalati értéke is. Mert a kollégák minden körülmények között számíthatnak egymásra és a vállalatra is.

Az egyes jelenetekben azt elevenítették meg, mennyiféle kezdeményezésük született ebben az időszakban, amelyeket mind a kollégák bevonásával, az ő összefogásukkal értek el. Minél több kollégát igyekeztek bevonni a remake videó elkészítésébe, ezzel is erősítve, hogy ez igazán róluk szól, a tartalma igazán az övék. A jelenetek terén törekedtek arra, hogy a Telenor számára ismerős élethelyzeteket, szituációkat jelenítsenek meg. A felvételeket természetesen a karanténszabályokat betartva gyűjtötték be, mindenki egyénileg forgatta le otthon a saját részét.

Így zajlott az aktivitás

Az #ITTVAGYUNKEGYMÁSNAK platform március végén indult el, amikorra a cég már számos kezdeményezést megvalósított, melyekkel hatékonyak reagáltak a karanténidőszak alatt felmerült nehézségekre (kollégákból álló maszkvarró csoportokat szerveztek, a Telenor Ház éttermének bevonásával megvalósították az otthoni ételrendelés lehetőségét, online otthoni edzéseket tartottak, elismerő tapsvideót készítettek az értékesíti hálózatnak megköszönve a helytállásukat). Ezek mind jó alapot adtak a videó elkészítéséhez.

A Telenornál minden külső kampányt belülre is kommunikálnak, de a helyzetből adódóan egyértelművé vált, hogy most a vállalkozókedvű munkavállalók aktív bevonásával szeretnék mindezt megvalósítani. Főként, hogy a belsős csatornákon a kollégák proaktív módon és organikusan kezdték el megosztani az otthoni pillanataikat, hiszen a felfokozott hangulatban, a karantén legszigorúbb időszakában mindenki szeretett volna kapcsolódni egymáshoz és megélni a közösség erejét és az összetartozás érzését. A vállalat kommunikációs csapata ezeket a pillanatokat gyűjtötte össze, és arra kérték a munkavállalókat, hogy ha kedvük van, akkor a közös kisfilmhez osszanak meg velük még több hasonló, saját karanténtartalmat.

Elindult egy közös gondolkozás, hogy a belsős videó hogyan tudna minél jobban hasonlítani az eredeti verzióra. A narrációt teljes egészében testre szabták, és a már jól ismert felmondó hangjukat – Pál András színészt – kérték fel a belsős videó narrálásához is.

Az elért eredmények

A videó azon kívül, hogy az akkor futó marketingkommunikációs kampányuk ismertségét ötletes módon tudta növelni, az egyik legkedveltebb kontentté vált a karantén időszakában a Telenor belső Facebook-oldalán. Erősítette az összetartozás érzését. Emellett a videót nemcsak belső, de külső kommunikációs csatornákon is fel tudták használni, mind a Telenor Hungary hivatalos Facebook-oldalán, mind pedig a LinkedIn-en, ahol szintén szép számú megtekintést és lájkot produkált. Ezáltal nemcsak a belső engagement-et, de az employer branding üzeneteiket is támogatni tudták.

A videó fontos szerepet töltött be a kultúraformálásban is. A vállalati kultúra elemei ebben az évben újultak meg a Telenor-nál, és elsődleges szempont volt, hogy minden aktivitásban és kezdeményezésben reflektáljanak ezekre az értékekre, csakúgy, mint a PEOPLE FIRST szemléletre. A videóban is hangsúlyos elemként jelenik meg a fentebb már említett #ONETEAM életérzés. Mindez pedig fenntartható, összehangolt működést eredményezett egy olyan időszakban, amikor ez kiváltképpen kritikus volt.

További eredmény, hogy a videó megmozgatta a teljes szervezetet, pozíciótól függetlenül részt vettek benne az üzletekben dolgozó kollégák, de a vállalat felsővezetése is szerepet vállalt benne. Egy olyan kisfilmet alkottak meg, ami szinte zéró költségvetésből, házilag gyártott tartalmak felhasználásával tudott megvalósulni, és a fentieken kívül reflektálni tudott a külső marketingkampányukra is.

Nézd meg az eredeti #ITTVAGYUNKEGYMÁSNAK kampányfilmet:

És a remake videót:

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

hirdetés