hirdetés
hirdetés
hirdetés

Recruitment

Egy boltzárás előtti sör- és mogyoróvásárlás, avagy miben rejlik a toborzás sikere?

Mi köze egy boltzárás előtti sör- és mogyoróvásárlásnak a toborzás sikeréhez? Karácsony Zoltán, a HRBlog.hu szerzője most elmeséli személyes élményét.

Van egy rossz szokásom. Nem vagyok előrelátó vásárló. Időnként megesik, hogy egy esti otthoni film- sportesemény nézése vagy olvasás előtt veszem észre, hogy üres a spájz: nincs se mogyoró, se sör, se kifli. Így történt ez az egyik december eleji vasárnap estén. 21 óra 40 percet mutatott az óra. “Na, akkor még elcsípem a 22.00-kor záró helyi Spart” – gondoltam magamban, mely gyalog öt perc alatt elérhető óbudai lakásomból. Kabátot, cipőt vettem és 21.45-kor már a bejáratnál találtam magam.

Beérve udvariasan köszöntem a kasszás hölgynek, és jött is az első meglepetés. A fiatal hölgy jelezte, hogy csak akkor kezdjem el a vásárlást, ha azt öt percen belül be tudom fejezni. A nem túl udvarias antré ellenére továbbmentem, elvégre 3-4 cikket célirányosan ennél gyorsabban is megvesz az ember.

Odaérek a péksüteményes sarokhoz, egy ládában még látok kifliket egy kupacban. A szemközti csemegepult mögött álló kolléganő azonban odaszól: “Azokat már selejtnek leszámoltuk, ne vegyen belőle”. Kissé értetlenül veszem tudomásul, hogy tizenhárom perccel a zárás előtt nincs megvásárolható péksütemény. Gyors irányváltással veszem az irányt a ropogtatnivalók felé. A padló frissen felmosva, kitérő út nincsen, így magamat kissé kényelmetlenül érezve lépdelek tovább. A mogyoró és a sör megvan, már csak a fizetés van hátra.

Az érkezéskor a vásárlás gyorsaságára figyelmeztető kasszás hölgy unottan, szemkontaktus nélkül húzza le a cikkeket. Már nyújtom is az ötezresemet, mikor közli, már csak bankkártyával fizethetek. Szerencsére a zsebemben lapul a plasztik. Ezzel véget is ér ez a kellemetlen akadályverseny. Pedig én csak pénzt akartam költeni egy szolgáltatónál. Nem töltöttem öt percnél többet a boltban, és kilépésemkor még legalább nyolc perc volt a hivatalos záróráig. 

Hogy miért írtam le ezt a történetet? A munkaerő-felvétel is tud hasonlóan kínos lenni egy álláskereső számára akkor, ha a toborzó – a példában a kasszás / a boltos – is így viszonyul a betérő ügyfélhez, azaz az álláskeresőhöz.

Például nem jön válasz a beadott pályázatra, a recepciós az állásinterjúra érkezőről semmit sem tud, egy sötét, levegőtlen tárgyalóba kísérik, az interjúztató megvárakoztatja őt, a beszélgetésen oda nem illőket kérdez, nem tud válaszolni az állással kapcsolatos konkrétumokra, nincs szemkontaktus, se mosoly, inkább kihallgatás jellegű a kommunikáció, elköszönés után pedig nem közlik az eredményt. Az utóbbi időben egyre több szó esik – helyesen – az ügyfél- / felhasználói / jelöltélményről, és elégedettségről. Ha te toborzóként is sok bosszantó jelet látsz vásárlásaid alatt, érdemes azt is megvizsgálni, hogy a saját portán miként is néz ki a felhasználói élmény. 

Én ezután az akadályverseny után elhatároztam, hogy inkább fizetek pár száz forinttal többet az árucikkekért és választom a Spar melletti éjjel-nappalit. Ahol mosolyognak, nem sürgetnek, van áru, kellemes háttérzene szól és bármivel fizethetek…

Karácsony Zoltán
a szerző cikkei

(forrás: HRBlog.hu)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

hirdetés