hirdetés
hirdetés
hirdetés

Építsd a márkád!

Egekbe szökő fluktuáció a szállodaiparban, ez lehet rá a gyógyír

Egyre több hazai szálloda ismeri fel, hogy a vendéglátásban tapasztalható óriási fluktuációra az integrált employer branding stratégia adhat hatékony megoldást. A tapasztalatok szerint az egyszeri kampányok nem működnek, a munkáltatói márkaépítést az üzleti stratégiába integrálva lehet hatékonyan megvalósítani.

Hazánkban a 300 szobásnál nagyobb szállodákban 31 százalékos, a 100-200 szobás szállodák esetében 54 százalék felett volt tavaly az éves fluktuáció a munkavállalók körében a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége felmérése szerint, melyben 84 tagszálloda vett részt. A Szövetség elmondása szerint évről évre nő a fluktuáció a hazai szállodaiparban, a problémát pedig csak tetézi, hogy a szállodák átlagosan 3-5%-kal növelnék az alkalmazottak számát, ha tudnák.

Felszíni megoldások helyett, ássunk mélyre!

A növekvő fluktuációra a magyarországi szállodák a legtöbb esetben kampányszerű válaszokat igyekeznek adni, például céges kirándulásoktól vagy egyszeri juttatásoktól várják a megoldást. „A hazai munkáltatók többsége tévesen azt gondolja, hogy az employer branding egyenlő a babzsákkal és a gyümölcsnappal, ez azonban hibás megközelítés. A munkáltatói márkaépítés akkor tudja elérni a célját, ha a vállalati stratégiáját támogatva képes számokkal kimutatható üzleti eredményt produkálni.” – mondja Zvezdovics Anita, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója, Chief Fizz Offizzere.

Az eddigi kampányszerű megoldáskereséssel felhagyva a hazánkban 19 szállodával jelen lévő Accor hotellánc is az integrált stratégiai szemlélet felé fordulva igyekszik bevonzani és megtartani a tehetségeket. Első lépésként a felsővezetőkkel készítendő átfogó interjúk, majd az 1200 alkalmazott preferenciáinak és elvárásainak felmérése után az Accor a Brandfizz employer branding szakértőivel építi ki azt a munkáltatói márkaépítési stratégiát, mely szervesen illeszkedik a vállalat működésébe, és már rövid távon is üzleti eredményeket hoz. A vállalatnál dolgozók munkavállalói preferenciáinak felmérése azt a célt szolgálja, hogy átfogó adatokat kapjanak arról, hogy a dolgozóknak mi fontos a munkahelyen, és ehhez képest mit tapasztalnak az Accornál. Tíz főkategória (például: csapat, kompenzáció, vezetők, munkahelyi környezet, rugalmasság) mentén harmincöt dimenziót vizsgál a módszertan, majd a válaszok alapján fókuszcsoportos felmérést is végeznek.

Az Accor középtávú célja a növekedés támogatása új kollégák bevonzásával, valamint a kulcsemberek megtartása. Az idei év fókuszai között szerepel a frissdiplomások megszólítása, valamint a szakgimnazisták esetében is aktívan részt vesznek az utánpótlás képzésében. Az egyetemi kapcsolatok fejlesztésével az a vállalat célja, hogy belekapcsolódjon az oktatásba és vonzóbbá tegye a szállodaláncot a hallgatók körében. „Akárcsak a vendégeinknek, 2020-ra a munkavállalóinknak is több mint 50 százaléka az Y generációból kerül ki, mi pedig szeretnénk megérteni, hogy mi fontos számukra egy munkahelyen, és pontosan azt nyújtani. Kollégáinkat ugyanúgy élmények és benyomások érik szállodáinkban, mint vendégeinket, ezért szeretnénk átfogó stratégiával közelíteni a munkáltatói márkaépítés felé.” – mondja Komlósi Gabriella, az Accor HR managere. 

HA KÍVÁNCSI VAGY A LEGJOBB HAZAI MUNKÁLTATÓI MÁRKAÉPÍTÉSI GYAKORLATOKRA, LÁTOGASS EL MÁJUS 14-EI RENDEZVÉNYÜNKRE!

Employer Branding Award 2018 Winner’s Conference

 

Program

13.00 - 13.30 Regisztráció

13.30 - 13.40
Megnyitó
Kádár Balázs, az Employer Branding Award létrehozója

 13.40 - 14.00
Digital Media Campus, a Ringier Axel Springer Magyarország belső képzési programja
Maróy Krisztina, Ringier Axel Springer Magyarország
A Digital Media Campus vezetője

Employer Branding Kampány kategória - Közepes vállalat

 14.05 - 14.25
Fiatalokhoz szóltunk. Sikerült!

Basky Balázs, Roar
Unit Manager

Employer Branding Éves Stratégia kategória - Közepes vállalat

 14.30 - 14.50
Ahol működik a kémia

Kovács Zsuzsa, Celanese Magyarország
Kommunikációs és Employer Branding specialista
Employer Branding Éves Stratégia kategória - Közepes vállalat

 14.55 - 15.15
Dreher Inside - Employer Branding a 2018-as DreherFeszten 

Tókos-Tari Szilvia, Dreher Sörgyárak Zrt.

HR Business Partner
Employer Branding Kampány kategória - Nagyvállalat

15.20 - 15.40 Kávészünet

 15.40 - 16.00
OTP Bank - Közelebb a céljaidhoz

Gáspár Bence, OTP Bank
Főosztályvezető, Marketing és Komm. Igazgatóság, Kommunikációs és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály
Employer Branding Éves Stratégia kategória - Nagyvállalat

 16.05 - 16.25
#praktikercsalád

Márton Katalin, Praktiker
HR vezető
Pályázott kategória: Employer Branding Éves Stratégia

 16.30 - 16.50
A most munkáltatója (Őszi kampány)

Hinterstein Anikó, Magyar Telekom
Recruitment és employer branding teamvezető
Fődíj - Kategóriák feletti

16.55 Zárszó

Moderátor: Kádár Balázs, Managing Partner, Bindermann / The Employer Branding Company
Az MPRSZ Employer Branding Tagozat vezetője és az Employer Branding Award létrehozója

Részvételi díj: 27 900 Ft + áfa / fő
MPRSZ tagoknak 20% kedvezmény: 22 320 Ft + áfa / fő

A jelentkezési lap letöltéséhez kattints a képre:

Letöltöm a jelentkezési lapot

Időpont: 2019. május 14. (13.00 - 17.00)
Helyszín: Premier Kultcafé (1085 Budapest, Üllői út 2-4.)
Kontakt: Szebek Rita This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , 06 1 430 4568

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

hirdetés