hirdetés
hirdetés

HRKOMM Award 2020 Best Practices

Az első perctől kezdve #veletekvagyunk – üzeni az Erste díjnyertes kampánya

Most induló cikksorozatunkban a HRKOMM Award Best Practices eseményen bemutatkozott idei HRKOMM-nyertes kampányokat mutatjuk be. Elsőként az Erste Bank Hungary Zrt. „Az első perctől kezdve #veletekvagyunk” elnevezésű HR-kommunikációs aktivitását mutatjuk be, amely HR-tevékenység a meglévő munkavállalók felé / Változásmenedzsment kategóriában, valamint Kríziskommunikációs megoldások kategóriában is aranyat vihetett haza.

A koronavírus okozta változáshoz az Erstének is alkalmazkodnia kellett. A közfigyelem a banki ügyek biztonságára irányult, biztosítani kellett a folytonosságot, melynek alapja a kollégák védelme. Céljaikat a folyamat fázisainak megfelelően alakították, így a krízis kirobbanásakor az volt az elsődleges cél, hogy ne alakuljon ki pánikhangulat, a krízis tetőpontján a nagy Erste-közösség összefogása volt a legfontosabb, a krízis lecsengésekor pedig a zökkenésmentes átállás egy új működésre.

Az aktivitás menete

Az Ersténél hamar felismerték, hogy szervezeten belül és kívül is a bizalom kiépítéséhez azonnali, nyílt és őszinte kommunikációra van szükség. Így ezzel összhangban állították össze akciótervüket, melyet úgy dolgoztak ki, hogy az értékígéret összhangban álljon tetteikkel, biztosítva a hitelességet. Az aktivitás fontos részét képezte a #veletekvagyunk narratíva, amellyel az empátiát és biztonságot kívánták sugallni, melynek alapja az őszinte, hiteles és emberközpontú kommunikáció. Kommunikációs csatornák tekintetében azokat a felületeket keresték meg, amelyek segítik a változást: így a belső/dolgozói felületeket, a médiát és a social médiát. A teljes Erste Toronyban a megfelelő helyekre megfelelő üzenetet helyeztek ki, hogy a kollégák mindig tudják, mi az elvárt óvintézkedés. Mivel az események menetét csak megjósolni tudták, így folyamatos készenlétben voltak a kommunikációval, hetente két hírlevelet küldtek a dolgozóknak, és az intranetes aloldalukat is naprakészen tartották, így azonnal tudtak reagálni az aktuális kihívásokra, és alkalmazkodtak a változásokhoz. Havi felméréseket is végeztek, az ezekre adott válaszokra tudtak alapozni.

Az elért eredmények

A fenti tevékenységek eredményeképp az Ersténél nem alakult ki pánikhangulat. Zökkenőmentesen sikerült az átállás a home office munkavégzésre. A munkahelyi transzferről, a díjmentes parkolásról, a HO-hoz szükséges felszerelésről is gondoskodtak; kommunikációjuk naprakész volt. A munkamenetet sikerült biztosítani a digitális csatornák megerősítésével, és mindemellett ügyfeleiket is tudták támogatni és edukálni.

A nagy Erste-közösség erősödött, köszönhetően annak, hogy a kampány aktívan hozzájárult a folyamatos működés fenntartásához, az ügyfelek tájékoztatásához; a fiókokban, frontvonalban dolgozó kollégák mindvégig tudták, hogy egy egész csapat áll mögöttük; a munkatársak 87%-a teljes mértékben elégedettként értékelte magát azzal, ahogyan az Erste kezelte a koronavírus-helyzetet; és mindemellett a kedvező eredményekhez a belső kommunikációs aktivitás, a kollégák 24 órás készenléte is hozzájárult.

Megvalósult az átállás az új működésre: az utolsó felmérés szerint a frontvonalban és a székházban dolgozók 90%-a ismeri a megelőző intézkedéseket, és elégedett azokkal. A HO-ban dolgozók egyre komfortosabbak az új munkavégzéssel, és 81%-uk akár további 2 hónapig otthonról dolgozna.

A fentiek mellett kedvező üzleti hatás is megfigyelhető volt.

A kampány során felhasznált eszközök

A kampány során heti 2–3 db naprakész, munkakör szerint szegmentát hírlevelet juttattak el a munkatársakhoz; bevetették az intranetet, az ügyfelek naprakész tájékoztatásához és edukálásához pedig az internetet. Social media-kommunikációjuk a munkatársak büszkeségérzését is növelte. Fontos volt a bevonás, így a tartalmak előállításában és a szolgáltatások fejlesztésében az egyes területek együtt dolgoztak, több számos aktivitás alulról érkezett teljesen spontán a szolidaritás jegyében. Az online közösségépítés olyan elemeit vetették be, mint a Board reggeli (beszélgetés a vezetőkkel); elismerések (a frontvonal hőseinek bemutatása az intra- és az interneten, csoki- és pólóküldés); Facebookon, illetve LCD-n szolidaritásüzenetek, amelyekhez kollégák adták az arcukat; anyák napi családi versmondás; bátorító vezetői videók; különféle online klubokhoz lehetett csatlakozni (jóga, pilates); csapatépítő hívások, koncert; fórumokon (intra, Fb csoport) történő segítségnyújtás, hasznos tippek megosztása; illetve inspiráló online előadások, tréningek, vezetői készségfejlesztők a pandémiás kihívásokra reagálva. A visszatérés során az új szabályok tudatosítására leafleteket osztottak a munkavállalóknak, illetve toronydekor segítségével, a liftben, a falakon, attrapokon is bemutatják az új szabályokat.

Innét letöltheted a kampányt bemutató pdf-et is!

hirdetés

Fileok

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

hirdetés