hirdetés
hirdetés

HRKOMM Award 2020 Best Practices

A Telenor díjnyertes kampánya bemutatja, hogyan fejleszthetjük a kultúránkat belső influenszerek segítségével

Friss cikksorozatunkban a HRKOMM Award Best Practices eseményen bemutatkozott idei HRKOMM-nyertes kampányokat mutatjuk be. Következőként ismerjétek meg a Telenor Hungary Zrt. „Telenor Mobilizer közösség” elnevezésű HR-kommunikációs aktivitását, amely Közösségépítő megoldások kategóriában arany díjat vihetett haza.

A Telenor Hungary Kft. szervezetében két évvel ezelőtt tulajdonosváltás történt, amelynek következtében a korábbi, informálisabb skandináv kultúrából egy közép-európai, nagyobb struktúra- és teljesítményigényű értékrendszerre váltottak. Ez pedig magával hozta egy saját, egyedi identitás és kultúra kialakításának a lehetőségét is.

Ebben az átmeneti helyzetben egyértelmű volt, hogy a helyes és hatékony kommunikáció a siker kulcsa, illetve, hogy az eddig bevált, hagyományos csatornákon túl újakat kell találniuk, ami segíti a bizalom megerősítését is.

Így egy belső influenszer közösség létrehozását tűzték ki célul, akiknek a segítségével többek között informális kommunikációs csatornát nyithatnak a szervezeten belül, hatékony, gyors, kétoldalú információáramlást biztosíthatnak, megkönnyíthetik a változást a munkatársak számára, áthidalhatják a távolságot a vezetők és munkatársak között, csökkenthetik a munkatársak bizonytalanságérzetét és növelhetik elköteleződésüket.

Kik lehetnek belső influenszerek?

A belső influenszerek kiválasztásához a Telenor hálózatkutatást végzett a Maven7 Orgmapper szolgáltatásának segítségével, melynek célja az volt, hogy megtalálják azokat a munkatársakat, akik megbecsült és elismert tagjai a közösségüknek, sok kollégát „érnek el” és motiválnak, illetve szakmailag is felnéznek rájuk. Ez a módszer segítette kiaknázni a szervezetben jelenlévő kreativitást és erőt.

Az aktivitás menete

A felmérés során több, mint 200 influenszert azonosítottak, akik mind szakmailag, mind pedig informálisan elismertek kollégáik körében. Közülük választották ki azt a 45 munkatársat, akikről úgy gondolták, hogy a legaktívabbak és kellően motiváltak a szerepükben: ők a Mobilizerek.

A közös munka egy két napos fejlesztő programmal indult, ahol az influenszerek megismerkedhettek egymással, együtt körvonalazták a működési kereteket, szerepeket, és arról beszéltek, hogy mit tartanak erősségüknek, és mit fejlesztenének magukban. Elköteleződtek a havi meetingek mellett, illetve rendszeresen tartják a kapcsolatot a Teams felületén.

A Mobilizerek folyamatos fejlesztést kapnak, hogy szerepükben egyre komfortosabbak legyenek, a stakeholdereikkel hatékonyan kommunikáljanak és észrevegyék a lehetőségeket, ahol pozitív változást tudnak elérni.

Az elért eredmények

A transzformáció rendkívül sikeres volt. Kevesebb, mint fél évvel az influenszerek kiválasztása után már különböző szervezetfejlesztési projekteken is tudtak együtt dolgozni velük.

A Mobilizereket bevonták például a kultúraváltási projektbe: fő érdemük, hogy segítették definiálni az új Telenor értékeket és megismertetni őket a munkatársakkal. A véglegesítés előtt a vállalat vezetése az értékeket először a Mobilizerek felé kommunikálta és kérte a visszajelzésüket, amiket aztán beépítettek a szervezet számára közzétett kommunikációs anyagokba.

A Telenornál mára hagyománnyá vált, az évente megrendezésre kerülő Learning Day projektcsapatában is több Mobilizer dolgozott. A dedikáltan munkamentes napon, ahol a szakmai fejlődés és a tanulás áll a középpontban, közülük többen osztottak meg olyan személyes történetet, amelyekben megjelentek a céges értékek is.

Itt tekintheted meg az Online Learning Dayről készült videót: 

A COVID idején az elégedettségvizsgálatok kapcsán ők segítettek megérteni, hogy mi foglalkoztatja a kollégákat, mi okoz nekik nehézséget. Így váltak testre szabhatóvá a megoldások és az üzenetek. Az első hullám tetőfokán mért elégedettségi index a Telenornál a valaha mért legkiemelkedőbb eredmény. Vezetői indexük stabilan 93%-os lett, ami egy évvel ezelőtt még elképzelhetetlennek tűnt.

Azáltal, hogy ezek az influenszer kollégák folyamatosan képviselik a munkavállalók igényeit, biztosítják a számukra fontos szempontok figyelembevételét, a vezetők és munkatársak, de a HQ és shopokban dolgozó kollégák közötti emocionális távolság is jelentős mértékben csökkent.

A kampány során felhasznált eszközök

Az Orgmapper felmérésére egy átfogó kommunikációs kampányt terveztek. Ebben szerepelt többek között a munkatársak részére kiküldött email, vezetői fórumok, HR vezérigazgató-helyettesi videóüzenet is. Egy informális eseményen a felsővezetés bemutatta a projekt célját, kezelve ezzel az esetleges kétségeket a kollégákban, hogy milyen célt is szolgál a hálózatkutatás. A Mobilizer team megalakulására egy 2 napos fejlesztő elvonulást, majd több workshopot tartottak a szerepek, igények tisztázása céljából.

Fontos kiemelni, hogy a teljes közösségépítési folyamatban, már a kezdetek óta szorosan együttműködik a vállalat belső kommunikációs és szervezetfejlesztési csapata is, akik a lehetséges közös projekteket, a megvitatandó kérdéseket a kétheti Mobilizer Team meetingre is elviszik.

A hatékony, gyors kétoldalú kommunikációt a Teams alkalmazás biztosítja. Itt osztják meg egymással a kollégák a gondolataikat, itt vitatják meg a véleményeket és javaslatokat. Ezen a felületen toborozzák az eseményekhez, aktivitásokhoz és a projektekbe is az érdeklődő résztvevőket.

A vezetőkkel informális reggelik keretében is találkozhatnak a Mobilizerek, a ’CEO breakfast’ kitűnő lehetőség arra, hogy komolyabb témákról informálisan, laza környezetben beszélgessenek.

A hatékonyság és a gyorsabb visszajelzések érdekében a havi 2 órás Mobilizer team meetingeket kétheti 50 perces megbeszélésekre cserélték. Nemrég pedig megalakult a Mobilizer Action team is, akik proaktív módon, saját kezdeményezésű ötleteikkel erősítik a közösség csapatszellemét.

Innen letöltheted a kampányt bemutató ppt-t is!

hirdetés

Fileok

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

hirdetés