hirdetés
hirdetés

Régi kihívások új köntösben

A tehetségek bevonzása most sem lett könnyebb: ilyen az „új normális”

Az Universum Global 1100 vezetővel készített kutatást a munkáltatói márkaépítés és a toborzás területén a járványidőszak alatt megélt kihívásokkal és a megváltozó gyakorlatokkal kapcsolatban.

A toborzási környezet nem lett egyszerűbb 

A felmérésből kiderült, hogy a rekord magas munkanélküliség ellenére a tehetségeket továbbra is nehéz bevonzani. Ehhez hozzájárulhat az is, hogy most még kevésbé kockáztatnak azok, akiknek stabil munkahelyük van. A toborzási igények változatlanok a nagyvállalatok körében, a legtöbben tartani kívánják magukat az eredeti toborzási tervekhez. Globálisan 20% gondolja azt, hogy a következő 12 hónapban a toborzás le fog lassulni, Kínában ez az arány 34%, Németországban pedig 18%. 

A startupok vesztettek vonzerejükből

Míg 2018-ban a megkérdezett nagyvállalatok 38%-a tartott attól, hogy a startupok elhalásszák előlük a tehetségeket, addig ebben az évben mindössze a nagyvállalatok 17%-a aggódik emiatt. A startupok a járvány hatására elvesztették vonzerejüket, ugyanis sokkal erőteljesebben érintette őket a válság, mint a nagyobb vállalkozásokat. 

Most az agilitás és a nyitottság a menő

Az Universum kutatása alapján mára nem a specifikus képességek, hanem a tanulásvágy, a nyitottság és az agilitás a vezető vonzerő, amit egy-egy jelöltnél keresnek. Az agilitás lehetővé teszi ugyanis, hogy az új szituációkhoz, technológiákhoz könnyebben alkalmazkodjunk. 

Régi kihívások új köntösben

Azt is megmutatja a felmérés, hogy a vezetők úgy ítélik meg, az elkötelezettség kialakítása most fontosabb, mint valaha. Sokan aggódnak, hogy a távmunka izolációhoz és a munkahelyi kapcsolatok elvesztéséhez vezethet, mások viszont hatalmas lehetőséget látnak a rugalmas munkavégzésben. Egyesek szerint innentől hibrid módon fogunk dolgozni, azaz tartósan keveredik majd az otthoni és az irodai munkavégzés.

 

SZÍVESEN HALLANÁL TÖBBET A TOBORZÁS/KIVÁLASZTÁS AKTUÁLIS KÉRDÉSEIRŐL? GYERE EL ONLINE MATCHMAKING KONFERENCIÁNKRA!

HR-eseknek, toborzóknak ingyenes!

Toborzás/kiválasztás online konferencia DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK

Időpont: 2020. július. 23. 14:00

A HRPWR.HU és az Üzlet&Pszichológia szaklapok bemutatják a MATCHMAKING - Online toborzás/kiválasztás konferenciát, melynek fő témája:

DIGITALIZÁLVA - ÚJ MEGOLDÁSOK

A COVID alatt sokan elveszítették a munkájukat, míg mások pont akkor álltak munkába. Sok vállalatnál nem állt le a toborzás és a felvétel. Mit tanultak ők a digitalizált folyamatokból, milyen jó gyakorlatokat tartanak meg, és egyáltalán, hogyan alakította át a COVID a munkaerőpiacot és a recruiter folyamatokat?

Program:

14.00 - 14.15 Megváltozott és változóban lévő munkaerőpiac COVID alatt és után
Dencső Blanka, Piackutatási szakértő, Profession.hu
Mit tapasztalnak az ország vezető állásportáljánál, hogyan változott a COVID hatására a munkaerőpiac és azon belül is a keresések száma, típusa? Jó tanácsok a hallgatóságnak.

14.15 - 14.25 A chatbotok és a mesterséges intelligencia a toborzásban
Dr. Baltay Kristóf, Ügyvezető, ChatBoss Kft.
Sok időd megy el a megfelelő jelöltek felkutatására és előszűrésére? Ahelyett, hogy újra és újra ugyanazokat a kérdéseket teszed fel minden egyes pályázónak, inkább értékesebb dolgokra fordítanád a munkaidőt, tudva azt, hogy ezt megoldja helyetted más? Hasznos lenne, ha egy gombnyomásra statisztikát kapnál a jelentkezőkről? Te is érzed, hogy a jövő a digitális megoldások irányába mutat? Ha IGEN a válasz az előbbi kérdésekre, akkor ismerkedj meg a ChatBoss candidate search chatbotjával!

14.25 - 14.35 Paradigmaváltás 1-2 hónap alatt egy nagybank toborzásában?
Demeter Marcell, Talent Acquisition Team Leader, Raiffeisen Bank
A Raiffeisen Bank Hungary a COVID előtt is sikeres, 100 százalékban in-house toborzást folytatott, de a járvány természetesen rájuk is hatással volt. Míg a legtöbb cégnél a toborzások leállításával és esetleges leépítésekkel igyekeztek spórolni, ők inkább felpörgették a recruitmentet, ebből kovácsolva versenyelőnyt. Mik voltak a kihívások és megoldások mind emberi, mind technikai oldalról? Elmondják.

14.35 - 14.45 Hogyan segíti egy vállalati kommunikációs multiplatform a toborzást?
Barathi Tamás, Alapító, Blue Colibri App
A Blue Colibri egy komplex vállalati belső kommunikációs multiplatform, használható akár saját mobiltelefonon, desktopon, kihelyezett érintőképernyős eszközökön. A rendszeren keresztül tájékoztathatjuk a kollégákat a nyitott pozíciókról, segíthetjük a belső ajánlás folyamatát. Az új munkavállalókat akár pre-boarding, akár on-boarding időszakban is elérhetjük, előmozdíthatjuk az elkötelezésüket, csökkenthetjük a bizonytalanságukat. A csoportosítás akár azt is lehetővé teszi, hogy külön kezeljünk talent poolt, gyakornoki csoportot és feléjük külön kommunikáljunk vagy alakítsunk ki tudásmegosztó funkciókat.

14.45 - 14.55 Hogyan toborozzunk havi 1000 embert?
Rönky Balázs, Ügyvezető, Online Fejvadász
2016 óta foglalkoznak online munkaerő toborzással. Ezen időszak alatt havonta 1000 – 1500 fő közötti jelentkezőt „szállítottak” olyan megbízóknak, mint a FürgeDiák Iskolaszövetkezet, Díjbeszedő Zrt., Swietelsky, Budapesti Kéményseprőipari Vállalat, és munkaerő közvetítő cégek alvállalkozójaként sok más cégnek. Saját szisztémával és HRFlow nevű toborzási rendszerrel dolgoznak, amivel 1 ember is kezelni tudja a jelentkezőket. Ezt a szisztémát és rendszert mutatja be röviden Balázs.

14.55 - 15.05 Digitalizált kiválasztás – két legyet egy csapásra
Füzér Gábor, Ügyvezető, Assessment Systems
Döntések, elemzések, gyorsaság a jelölt részéről! Az üzleti szimuláció használata a kiválasztásban hozzájárul ahhoz, hogy több más készség is pontosabban mérhetővé válik. Olyan készségek, mint a gyakran keresett komplex látásmód vagy üzleti érzék. Ezzel a toborzás mellett, az egész kiválasztási folyamat digitális lesz, amely a jelöltélményt és a munkáltatói márkát is erősíti.

15.05 -15.15 Nemzetközi kitekintés - részletek hamarosan

15.15 - 15.25 A COVID időszak alatti tapasztalatok a gyakorlatban, nem csak kiválasztás téren
Miklós Annamária, HR vezető, INNIO Jenbacher Gas Engines Hungary Kft.
A COVID hatására az INNIO Jenbacher Gas Engines Hungary Kft. is áttért az online kiválasztásra. A kiválasztáson túl, a beléptetés, kiléptetés, integrálási folyamatok is így zajlanak, aminek egy részét meg is tartják a jövőben.


Formátum: élő, interaktív webinárium (cisco webex felületen)

Részvételi díj és regisztráció:
Toborzók/HR-esek számára ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
Más szakterületen dolgozóknak 4 900 Ft + ÁFA/fő.

Válassz az alábbi lehetőségek közül, és kattints:

 HR szakember vagyok, regisztrálok ingyen!
 Más szakterületen dolgozom, szeretnék jegyet vásárolni!*

Regisztrálni 2020. 07. 22. 17 óráig, vagy a workshop maximális létszámáig lehet.

Kontakt: Tóth Jázmin, event manager, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

*Jegyvásárlásnál a 'megjegyzés' fülbe mindenképp tüntesd fel a regisztrálni kívánt felek e-mail címeit, mivel a konferencia elérése e-mail címhez kötött. A regisztráció online, bankkártyás fizetéssel vagy átutalással történik, melyről a megrendelő számlát kap a megadott e-mail címre. A befizetett regisztrációs díj alapján a résztvevőt szintén e-mailen értesítjük a belépéssel kapcsolatos információkról és a konferencia eléréséről.

A jelentkezéssel Megrendelő hozzájárul képviselői és kapcsolattartói személyes adatainak kezeléséhez a szerződés teljesítése és üzleti kapcsolattartás céljából. Hozzájárul továbbá hogy számára a Vállalkozó hírleveleket küldjön. Megrendelő kijelenti, hogy Vállalkozók (Professional Publishing Hungary Kft., ChatBoss Kft., RBL Marketing Kft.) adatkezelési tájékoztatóját megismerte és kifejezetten elfogadja.(https://pphmedia.hu/adatkezeles; https://www.chatbossteam.com/adatvedelmi-tajekoztato/?lang=hu; https://www.online-fejvadasz.hu/adatvedelmi-tajekoztato/).

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Universum Global)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés