hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiválasztás

A passzív jelöltek is elérhetők a közösségi oldalakon

A munkaerőpiac visszavonhatatlanul átalakult: valamennyi iparágban globálisan megnőtt a kereslet a szakemberek iránt, mind a kékgalléros, mind a fehérgalléros munkakörökben. A jelölteket pedig ott kell keresnünk, ahol jelen vannak: az aktívak és a passzívak egyaránt. Nézzük meg, milyen szerepet tölt be ma a közösségi média a toborzásban!

„Az IT, a gyártás-termelés, a pénzügy, a logisztika és a szolgáltató szektor is érintett: a munkaerőhiánnyal éppúgy küzdenek, mint a megtartás nehézségeivel. Ebből kifolyólag arra kényszerül a HR és a vállalati stratégia, hogy új lehetőségeket találjon a minőségi munkaerő bevonzására. Erre épül az employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés is, és így válik egyre hangsúlyosabbá a közösségi oldalak szerepe is. Ugyan a cégek 78 százaléka tekinti elsődleges toborzási eszköznek az állásportálon elhelyezett hirdetést, de ma már elengedhetetlen a közösségi oldalak komplementer jelenléte” – vázolja az alaphelyzetet Szigeti Nikoletta, a Profession Services üzletágvezetője.

Erősödő fókusz

A social media jelentősége egyre nagyobb az álláskeresésben és a jelöltek megtalálásban is. „Ez a tendencia a trendeket figyelve sem fog enyhülni, ugyanis egyre okosabb és automatizált rendszereket fejlesztenek le globális szinten azért, hogy ezek a felületek adatbázisokként működhessenek, és a hirdetéseket is minél pontosabban lehessen célozni, a legnagyobb számban elérve a potenciális munkavállalókat” – fejti ki a szakember.

Mindehhez kapcsolódik a vállalatok részéről az egyre tudatosabb jelenlét a közösségi oldalakon, már a legkisebb cégek is ugyanúgy felismerik ennek szükségességét, mint a legnagyobbak. „A jelöltek legszívesebben az ismert márkákhoz jelentkeznek, nem mindegy tehát, hogy egy cég mit és hogyan mutat meg magából ebben az online térben. Sok nagyvállalat már ezeken a felületeken kommunikál dolgozóival, itt alakítanak ki különböző csoportokat, és erre alapozzák a belső ajánlási rendszerüket” – teszi hozzá Nikoletta.

A sokoldalú felület

A social media csatornák használatával jelentősen növelhetjük az álláshirdetések elérését. További nagy előnye, hogy teljesen más merítési bázist fed le, mint a korábban önállóan alkalmazott csatornák. „Míg az állásportálokról elsősorban azokat a jelöltek érkeznek, akik aktív álláskeresők, és épp a váltást tervezik, addig a közösségi oldalakon a passzív, vagy divatos szóval élve a hideg-passzív jelöltek is elérhetőek, akik nem álláskeresési szándékkal vannak fent az oldalakon, egyszerűen csak nézelődnek, kapcsolatokat építenek, chatelnek. Ha szembetalálkoznak egy megkapó lehetőséggel, akkor megfelelő vizuális eszközökkel, szövegezéssel rábírhatóak arra, hogy jelentkezzenek, vagy valamilyen aktivitást tegyenek a hirdetéssel kapcsolatban” – részletezi az üzletágvezető.

A passzív munkavállalók megszólítására, megnyerésére a különböző szakmai oldalak és csoportok is lehetőséget adnak. Különösen igaz ez az olyan szakmákban, mint amilyen például a fejlesztő: nekik többnyire jó állásuk van már, célzottan azonban felkelthető az érdeklődésük egy még jobb ajánlattal.

Több mint online marketing

A lehetőségek tárháza szinte végtelen: vásárolhatunk social megjelenést is tartalmazó álláshirdetést a Profession oldalán (Pro+), kiegészíthetjük az állásportálon megjelenő hirdetést social media megjelenéssel, indíthatunk időszakos közösségi média kampányt, vagy választhatunk komplex jelenlétet a közösségi oldalakon, amellyel nemcsak a releváns jelölteket vonzzuk be, hanem munkáltatói márkánk ismertségét is növeljük. Ahhoz, hogy mindezt a potenciált kiaknázzuk, a szakértő szerint átgondolt stratégia, naprakészség, online marketingtudás és recruitment szemlélet szükséges.

„A social media megjelenések speciális vizualitást és szóhasználatot kívánnak, amely bár kilencven százalékban marketing, pont attól a tíz százaléktól működik, amit a toborzási tapasztalat ad hozzá. Ez a tudás elengedhetetlen ahhoz is, hogy megfelelően célozzuk a hirdetéseket, és a releváns csoportokat érjük el. Ha ugyanis nemcsak demográfiai alapon, hanem viselkedési alapon célzunk, azzal exponenciálisan növelhetjük, akár meg is duplázhatjuk a megtekintésszámot és a jelöltszámot, így pedig jelentősen csökkenthetjük a toborzásra szánt időt, ami jelen piaci viszonyok között az egyik legnagyobb érték. A közösségi média kiegészítő szerepe tehát megkerülhetetlenné vált, éljünk vele tudatosan!” – tanácsolja Szigeti Nikoletta.

(forrás: www.profession.hu/blog)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés