hirdetés
hirdetés

Tudósítás a Nagy Employer Branding Napról

Ezek a legmenőbb employer branding kampányok 2019-ben!

A hrpwr.hu és a Brandfizz közösen megszervezett konferenciája nagyon sok érdeklődőt vonzott. Ebből is érzékelhető, hogy a munkáltatói márkaépítés fontossága 2019-ben nem elhanyagolható, sőt, az igény egyre csak növekszik. A munkaerőhiány és a piaci változások életre hívták ezt az új irányt, és a konferencián számos meggyőző eredményről, sikeres kampányról kaphattunk beszámolót, mely úgy gondolom kellően inspiratív és motiváló volt mindenki számára. Nézzük a legfőbb tanulságokat!

Egyetlen akció nem váltja meg a világot!

A konferenciát Zvezdovics Anita, a Brandfizz társalapítója kezdte, aki a World Employer Branding Day tanulságairól beszélt. Az egyik legfontosabb üzenete talán az volt, hogy érdemes az egyes területeket összehangolni és az employer branding stratégiát az onboardinggal és akár egyéb más területtel összhangba hozni, összekapcsolni. 

Zvezdovics Anita, Brandfizz, Társalapító & Chief Fizz Offizzer

Légy partnere a Z generációnak!

Bernschütz Mária, generációkutató  és a BME egyetemi adjunktusa a mai fiatalok felfogásáról és a velük való kapcsolódásról beszélt. Kiemelte, hogy mennyire fontos a kommunikáció a legfiatalabbakkal a munkaerőpiacon és azon kívül, hiszen rengeteget lehet tőlük tanulni. Azért sem árt ismerni őket, mert enélkül meglepődhetünk azon, ha főnök vagy tanár létünkre lepontoznak minket a fitalok, ha nem elég gyorsan reagálunk a messenger üzenetükre.

Bernschütz Mária, BME Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék, egyetemi adjunktus

Felejtsük el cukormázas csomagolást!

Dr. Szilágyi Judit, a Come&Grow ügyvezetője arról beszélt, hogy minden cég igyekszik önmagát a lehető legjobb színben feltüntetni, de igyekezzük elkerülni a cukormázba bújtatást! Ne akarjunk olyat elhitetni a szervezetről, ami nem valós, hiszen a hazugság előbb-utóbb úgyis kiderül. Higgyünk abban, hogy ha mi szeretünk valamit a cégben, akkor az mások számára is eladható lesz.

Dr. Szilágyi Judit, Come&Grow, ügyvezető igazgató, vezetésfejlesztési tanácsadó

Egy tudatos EB stratégia pszichológiai előnyökkel is bír! 

Órás Andrea, az Assessment Systems tanácsadója és pszichológusa a tudatos employer branding stratégia pszichológiai előnyeit vette számba előadásában. Egy tudatos arculat növeli az elégedettséget, az elkötelezettséget, ami megnyilvánulhat abban is, hogy a dolgozók büszkék arra, hogy a vállalatnál dolgozhatnak. 

Órás Andrea, Assessment Systems, tanácsadó, pszichológus

A szervezeti motivációtérkép elárulja a munkáltatói márkád!

Czagler Zsuzsa szintén megemlítette, hogy a cégről festett kép az álláshirdetésekben és az interjúkon nem mindig egyezik meg a valósággal. A megtartásban a vezető személye nem elhanyagolható, s jó, ha egy motivált vezetőről van szó, aki tud másokat is motiválni. Egy esettanulmánnyal bemutatta, hogy a mutatott márkát hogyan is lehet felfedni egy szervezeti motivációs térképpel. 

Czagler Zsuzsa, Motivational Maps, Business Practitioner and Accrediting Trainer

Ha rendben vagyok, akkor tudok értéket teremteni! 

A stíluskommunikáció nagyszerű támogatója lehet a dolgozói élmény megteremtésének és fenntartásának. Ez egy olyan szemléletmód, melynek kiindulópontja az ember és az önfejlesztés – mondta el Tóth Mónika, a Personnel ügyvezető igazgatója. 

Tóth Mónika, Personnel, ügyvezető igazgató

Az marad életben, aki a változásokra megfelelően reagál! 

Kutas István, a Magyar Telekom kommunikációs igazgatója a vállalaton belüli agilis transzformáció megéléséről beszélt. Az átalakulás szükségét a környezet hívta életre, s 3 fő céljuk volt: a gyorsabb reakció, a jobb ügyfélélmény és a boldogabb, és egyben motiváltabb munkavállalók. Az új intézkedések részei voltak videóchatek, rendezvények játékokkal, interaktív tanulási lehetőségek, mémversenyek... Az elköteleződést mérő kutatásból az derült ki, hogy az átalakulás után nagyobb volt a dolgozók elégedettsége, így a program egyelőre nagyon inspiráló és ígéretes eredményeket mutat.

Kutas István, Magyar Telekom, vállalati kommunikációs igazgató

Neked hogyan indul a journEY-d? 

Lázár Gábor, az EY HR vezetője a journEY programot ismertette előadásában, melynek egyik célja az volt, hogy a végzős egyetemisták magukra ismerjenek az EY karrierlehetőségeiben. A program részét képezte a storytelling, amiben kollégák meséltek arról, nekik hogyan indult a journey-ük a cégnél, illetve a social media felületek bevonása is elengedhetetlen volt. 

Lázár Gábor, EY, Head of HR

Reality show az employer branding jegyében

Az egyik legegyedibb megoldást Kreiter Éva, a Dreher Sörgyárak HR igazgatója mutatta be. A nemrégiben lefutott programjuk célja nem a CV gyűjtés volt, hanem az ismertség növelése, hogy az emberek munkáltatóként is gondoljanak a Dreherre. Ehhez egy fél-reality showt forgattak, melynek főszereplője Balu, a Sörökös. A forgatást egy kutatás előzte meg, melyben megnézték, mi foglalkoztatja a fiatal, pályakezdő generációt. Balu karakterét, dilemmáit aztán ezekre az eredményekre építették fel, számos részletet a sörgyárban forgattak.

Kreiter Éva, Dreher Sörgyárak, HR igazgató

Vágjuk zsebre a munkavállalói élményt!

Barathi Tamás, a Blue Colibri alapítója egy olyan felhasználóbarát felületet mutatott be, ahol a munkavállalói élményt számos funkció biztosítja: támogatja az onboarding funkciókat, önkéntesen fel lehet regisztrálni mentornak és mentoráltnak, transzparensen lehet kérdezni a vezetőt, meg lehet szavazni a hónap dolgozóját, a karácsonyi menüt és igazából az ötleteknek csak a kreativitás szab határt!

Barathi Tamás, Blue Colibri, alapító

Az egészség versenyelőny!

Dr. Fügedi Gergely, a Fitpuli alapítója a munkavállalói egészség fontosságára hívta fel a figyelmet. A magas szintű egészségkultúra alacsonyabb fluktuációhoz vezet, csökkenti a hiányzások számát és a jelenlétet fókuszáltabbá teszi. Fontos, hogy a munkavállalók igényeinek megfelelő egészségprogramot vezessünk be, hiszen a lényeg, hogy ezt ők igénybe is vegyék!

Dr. Fügedi Gergely, Fitpuli, Chief Operating Officer

Igenis érdemes saját karrieroldalt létrehozni!

Szilvási Gábor, a GrandVision HR vezetője arról számolt be, hogy hogyan fejlesztették a munkavállalói élményt annak érdekében, hogy csökkentsék a munkaerőhiányt. Az intézkedések részét képezték például a hiteles csatornák használata, mint a saját karrieroldal, a saját tartalmak, a belső ajánlási rendszer fejlesztése, a közösségi média bevonása a toborzásba, a jelöltélmény és az onboarding folyamat fejlesztése és a nagykövet rendszer kiépítése.

Szilvási Gábor, Grandvision, HR Director

Tegyük láthatóvá a vezető személyét a toborzási folyamatban!

Számadó Dóra, a Codecool munkatársa és Novák Gréta a Brandfizztől az informatikusok világába kalauzoltak minket és ahhoz adtak nekünk tanácsot, hogy hogyan is lehet a munkavállalók ezen rétegét bevonzani, még akkor is, ha nem aktív álláskeresők. Az IT szektorban lévő munkavállalók számára például kiemelten fontos a vezető személye, így ezt érdemes már a kiválasztási folyamatban is láthatóvá tenni. A versenyképes bér helyett adjunk meg konkrétumot, és ügyeljünk a rugalmas munkavégzési lehetőségre és a kreativitás kibontakoztatásának biztosítására. Emellett azt is megtudtuk, hogy a passzív álláskeresők figyelmét például szakmai hírekkel lehet felkelteni.

Számadó Dóra, Codecool

Így építsünk zöld munkáltatói márkát!

Boglár Katalin, a Toray Industries Hungary HR managerének előadásban arról informálódhattunk, hogy hogyan motiválhatjuk a mérnököket egy globális környezeti problémára való megoldás létrehozásában. A kellemes munkakörnyezet, a stabil munkahely és a precíz, jól leírt folyamatok mellett a munkavállalók bevonása is elengedhetetlen, hiszen így ők is azt érezhetik, hogy aktív részesei egy alkotási folyamatnak.

Boglár Katalin, Toray Industries Hungary, HR manager

Egységes munkáltatói márka egy sokszínű szállodalánctól

Péter Dávid, az ACCOR szállodalánc Employer Branding szakértője arról beszélt, hogy hogyan tették láthatóvá a kollégák munkájának fontosságát és hogyan hoztak létre egy egységes márkát. A Storytelling Day-en a munkatársak elmondhatták, hogy mi az, ami összeköti őket, bevezették az elismerés, visszajelzés rendszerét és videókat forgattak, melyekben bemutatták, hogy miért is becsülendő a másik munkája.

Péter Dávid, ACCOR, Employer Branding Coordinator

MOST kell nekiállnunk a munkáltatói márkán dolgozni!

Az eseményt Horváth Ádám, a Brandfizz társalapítója zárta, s összegezte a konferencia legfontosabb üzeneteit. 2020-ban az ügyvezetők legnagyobb félelme, hogy találnak-e megfelelő szakembert. Így hát, ha valamikor neki kell állni munkáltatói márkát építeni, akkor az MOST van! Az idei konferencián az év legjobb EB kampányai mutatkoztak be, miért ne állhatna a mi cégünk is jövőre ezen a színpadon? Kezdjünk el dolgozni a saját munkáltatói márkánkon még ma!

Horváth Ádám, Brandfizz, Társalapító & Chief Sparkle Offizzer

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés