hirdetés
hirdetés
hirdetés

Humán erőforrás marketinges szemmel

A HR-től jött e-mail? Azt nem nyitom meg!

A profi HR-eseknek egyidejűleg több szerepet kell eljátszaniuk – ők kötik össze a dolgozókat, ápolják a cégkultúrát, vezetik az embereket, coachingtevékenységet folytatnak és így tovább. Egy új elképzelés szerint azonban nekik kell lenniük a legjobb marketingeseknek is, mivel feladatkörükbe tartozik a munkáltatói márka kiépítése, az alkalmazottak élményeinek javítása.

Amikor a HR marketingtechnikákat épít be a saját tevékenységébe, sokkal jobban tudja kezelni a tehetségeket. A KarrierPlusz összegyűjtött négy marketinges elvet, amelyeket minden HR-vezetőnek át kellene ültetnie a gyakorlatba.

1. Tudjuk, ki a célközönségünk!

A marketingesek értik a közönségüket. Tanulmányozzák a demográfiai mutatókat, attitűdöket, viselkedést, és ezek alapján részletes személyiségrajzot kapnak az ügyfélről, akinek célzott üzeneteket tudnak eljuttatni. A HR is használhat hasonló stratégiát ahhoz, hogy a legjobb munkavállalókat érje el. Végtére is a dolgozók e-mailek tucatjait kapják hetente, és a megkérdezettek 50%-a azt mondja, hogy még mindig úgy érzik, ki vannak zárva a friss, naprakész információkból, nem jelent számukra semmit az üzenet – derül ki egy munkahelyi mobil applikációs trendeket vizsgáló tanulmányból. De miért van ez így? Mert az üzenetek nem esnek egybe az érdeklődési köreikkel. Kezdjük tehát azzal, hogy megismerjük a dolgozókat. Mi motiválja őket? Milyen céljaik vannak? Mit értékelnek a legjobban? Milyen problémáik vannak? Milyen pénzügyi és nem pénzügyi jellegű ajánlatokra fognak reagálni? Ezek a válaszok hogyan változnak részlegről részlegre? Ezután használjuk ezt a tudást arra, hogy célzott üzeneteket és HR-programot készítünk a munkavállalók egy konkrét csoportjának, ahelyett, hogy általános információkkal bombáznánk az összes dolgozót. Például a vállalati közleménynek különbözőnek kell lennie hangnemben és látványban is attól függően, hogy kihez szólunk. Gondolkozzunk úgy, mint egy marketinges, hogy mindenki számára a legfontosabb információt közvetítsük.

2. Egy márka – több csatornán

A marketingesek jól tudják, hogy ha szeretnénk felkelteni az emberek figyelmét, ahhoz egynél több módszert kell alkalmaznunk. A kampány nem lehet sikeres, ha csak e-maileket és hírleveleket küldenek ki. A marketingesek a média különféle eszközeit használják üzeneteik közvetítésére: videót, képeket, interaktív weboldalakat, közösségi médiát stb. Az e-mail nem a legjobb útja annak, hogy elérjük a dolgozókat. Egy kutatásban a dolgozók 80%-a mondta azt, hogy ugyan használja az e-mailt kommunikációra, de 30%-a ignorálja a leveleket, ha az a munkaadótól/HR-től érkezik. Ugyanebben a tanulmányban a megkérdezett szakemberek 90%-a úgy véli, hogy a mobil eszközök sarkalatos pontjai a munkának. Vagyis használjunk sms-t, mobil applikációkat, belső közösségi hálózatokat a kommunikációra. Töltsünk fel videókat a hírlevélbe. Kezdjünk céges blogot írni, használjuk a Facebookot, a Twittert, a LinkedInt, és minden olyan platformot, melyeket a dolgozók is látogatnak. Minél több úton közelítünk hozzájuk, annál jobban meg tudják emészteni az információt.

3. Hozzuk össze egy platformra az információkat!

A marketingesek szeretnék a vásárlás folyamatát egyszerűvé tenni az ügyfeleik számára. Mint a marketingesek, a HR-esek is arra törekszenek, hogy a dolgozóik részt vegyenek a programokban, kezdeményezésekben, különféle feliratkozásokban. Hogy a lényeges információk ne sikkadjanak el és szóródjanak szét különféle fórumokon, hozzunk össze minden programot, kezdeményezést és információt egy platformra, így a dolgozóknak nem kell oda-vissza lépkedniük különféle honlapok között, és nyomon követniük az egymástól elkülönült információkat.

4. Mérjük a hatékonyságunkat!

A marketingesek nyomon követnek és mérnek mindent, hogy a legjobb stratégiákat találják meg. A HR-esek ugyanígy lemérhetik az adatokat, hogy javítani tudják a folyamatokat. Döntsük el, milyen mutatók a legfontosabbak a cég számára az általános üzleti célok szempontjából, és kövessük nyomon ezeket. Válaszolnak a dolgozók az üzenetekre? Jókor kapnak jó üzenetet? Részt vesznek-e programokban? Boldogok? Mit tehetnék jobban? Az úgynevezett People Analytics tippjei segítséget nyújtanak abban, hogy értékelni tudjuk az emberek, programok és folyamatok hatékonyságát.

A HR nem könnyű feladat. De amint a vezetők úgy gondolnak rá, mint egyfajta marketinges perspektívára, a HR-stratégiák javíthatják az alkalmazottak élményeit, és következetes, erős munkáltatói márkát építhetnek ki.

Még több HR-marketinges tippért olvasd el a teljes, eredeti cikket is, itt!

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés