hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sell your jobs!

A figyelemfelkeltő álláshirdetés írásának fortélyai

Álláshirdetés írása esetén rengeteg kérdés merülhet fel. Mi az, ami a leggyakoribb hiba? Hogyan lehet feldobni és a célcsoportra fókuszálni egy kiírást? Magyar vagy angol nyelvű leírás?

Legyen jól strukturált és nem túl hosszú

Szellemi munkaköröknél egy jól megírt álláshirdetés nem hosszabb kinyomtatva egy A4-es oldalnál (komplex vezetői munkakörnél ez lehet terjedelmesebb). Nagyjából ennyi a befogadókészsége egy átlagos, rövid idő alatt sok állást átpörgető olvasónak. A hirdetés formailag a következő részekből tevődik össze: pozíciónév, a cég rövid leírása, feladatok, amit nyújt a munkaadó, elvárások, jelentkezési információk. 

Legyen érthető és egyértelmű neve a pozíciónak

Mivel a különböző netes böngészőkben, állásportálok keresőiben a hirdetés leghangsúlyosabb része a pozíciónév, ennek egyértelműnek és figyelemfelkeltőnek kell lennie, hogy minél több ponteciális jelöltet elérjen. Az olyan megfogalmazások, mint account manager, sourcing specialist nem teszik jól beazonosíthatóvá, hogy pontosan milyen szakmai hátterű álláskeresőnek való ez a pozíció. Persze sok esetben multinacionális cég előírásai és belső szabályzatai állnak az egységes angol nyelvű megfogalmazások mögött. Jó azonban tudni, hogy a magyar piacon a magyar állásneveket és a magyar nyelvű leírásokat kattintják jobban a felhasználók.

Jelezd a pozíciónév mögötti részmunkaidős lehetőséget

Ha nem teljes munkaidős állásra keresünk új munkatársat, akkor már a pozíciónév mögé írd oda, hogy 4, 6 órás/távmunkás. Ezzel jól le tudod szűkíteni a munka iránt érdeklődők körét: azaz aki ilyesmire hajt, ő ezt biztosan megtalálja.

Figyelj az egyes rovatok arányára

A leggyakoribb hiba az elvárások-feladatok-amit nyújtunk hármas egymáshoz való arányának felborulása. Például ne legyen kétszer olyan hosszú az elvárások felsorolása, mint a feladatoké és az ezért nyújtott kompenzációé. A hirdetés célja az is, hogy kedvet csináljon az álláskeresőnek, megnyerje a jó és motivált szakembereket. Ha csak elvárásokat sorolsz fel, a mérleg másik oldalába pedig csak a versenyképes fizetés megjelölést illeszted be, azzal nem biztos, hogy eléred célodat.

A közhelyek csak a helyet veszik el

Az olyan megfogalmazások, mint “jó kommunikációs készség”, “csapatban dolgozás”, “kitartás”, “ügyfélközpontúság” olyan kikötések, amelyekbe szinte mindenki belelátja magát. Így ezek nem szűrnek, nem adnak hozzá plusz információt a pozícióhoz. A szükséges puha képességek (soft skill) meglétét úgyis a kiválasztás további szakaszában méred.

Csak a munkához szükséges elvárásokat kérd

Ne Supermant keress, hanem az adott munkát elvégezni képes jelöltet. Ha elegendő a kommunikációs szintű angoltudás, akkor ne tárgyalásit vagy felsőfokút írj bele. Ha csak írásban kell jónak lenni, akkor azt is jelezd. Divat Magyarországon a legtöbb szellemi munkakörhöz diplomát kikötni. Érdemes ezt is felülvizsgálni, hogy valóban szükséges-e. Nyilván egy mérnöknél, tanárnál, orvosnál igen, de például egy informatikusnál, egy pénzügyesnél, egy beszerzőnél már nem feltétlenül.

Találd meg a selling pointot, vizualizálj

Önmagában a száraz leírás már kevésnek tűnik a figyelemért folyó harcban. Minden pozíciónál találd meg azt az elemet, amivel el lehet adni a pozíciót. Például: saját konditerem, évente külföldi tanulmányút, “A” kategóriás iroda,mentorprogram pályakezdőknek. Érdemes valamilyen vizualizált formát bevetni, ami lehet egy fotó a munkahelyről, a leendő kollégákról, egy vonzó juttatási elemről.

Jelentkezési határidőt inkább ne adj meg

Miért is? Ha nem érkezik megfelelő minőségű pályázó, akkor elképzelhető, hogy tovább online tartod a hirdetést. Ha megadsz egy már lejárt jelentkezési határidőt, csak magadnak adsz munkát azzal, hogy át kell írnod a dátumot (ha elfelejted, akkor sok érdeklődő már lejártnak gondolja). Az érvényességet legegyszerűbb az online elérhetőséggel jelölni. Amíg megtalálható, addig pályázható. Ha már nem aktuális, akkor úgysem érhető el. 

Fizikai dolgozó keresésénél még tömörebben

Betanított munkások, operátorok, idénymunkások keresésénél a sokkal rövidebb álláshirdetés a célszerű. Elegendő a legfontosabb kérdésekre válaszolni: milyen cég, hol, milyen munka, mennyi pénzért, munkaidő, mikori kezdéssel, kit lehet hívni telefonon. Tanácsos még megadni, hogy szállást ad-e a munkaadó illetve a munkába jutásról gondoskodik-e például céges busszal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én!

Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ízelítő a programból:

 Az álláshirdetési piac változásai, és arra adott remek megoldások bemutatása 
 Job persona fogalma, létrehozásának szabályai 
 A gyilkosan jó álláshirdetés 10 alapszabálya
 Mit ne tegyél semmiképp sem? 
 Mérj, mérj és mérj! 
 Vegyünk elő papírt és ceruzát, és induljanak be a kerekek! – Közös brainstorming a saját területünkön  

Időpont: 2019.10.09., 09.00 - 12.30
Helyszín: Mozsár Kávézó (1065 Budapest, Nagymező u. 21.)

Részvételi díj:

Early Bird jegyár augusztus 16-ig: 19 900 Ft + áfa
Teljes árú jegy augusztus 17-től:
 24 900 Ft + áfa / fő 

A jelentkezési lap letöltéséhez kattints a képre, majd kitöltve juttasd vissza a szervezőknek a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  e-mail címre!

Letöltöm a jelentkezési lapot!

Kapcsolat: Szebek Rita,  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ,+36 1 430 4568

(forrás: HRBlog.hu)
hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés