hirdetés
hirdetés

Egy jó brand titka

7 tipp a sikeres munkáltatói márkaépítéshez a neuromarketing világából

Az idei Nagy Employer Branding Napon Földi Miklós Dániel reklámpszichológus a neruomarketing világából hozott olyan tippeket és megfontolandó tanácsokat, amiknek a segítségével hatékonyan építhetjük munkáltatói márkánkat. Ahhoz ugyanis, hogy brandet építsünk, először is tisztában kell lennünk azzal, hogy milyen hatást váltunk ki másokból.

Alapvetően egy sikeres munkáltatói márka a bizalomépítés, az ismertség és a pozícionálás miatt fontos. Egy jó brand pedig agyunk mindhárom részére hat: érzelmi, fizikai és racionális részére is. Nézzük, mi az a 7 alapelv, amit érdemes felhasználni annak érdekében, hogy hatékonyabban tudjunk munkáltatói márkát építeni.

1.    Agyunk mintákat követ: próbáld megtörni ezeket! 

Azaz érdemes valami olyasmiben gondolkodni, ami a szokásostól eltérő, s amire könnyebben felfigyelünk, hiszen akkor nagyobb eséllyel is jegyezzük meg azt.

2.    Teremts komfortot, mert a komfort növeli a bizalmat, ami pedig márkahűséget épít.

A komfort érzete bizalmat sugall, hiszen, ha az emberek kényelemben érzik magukat, kikapcsolnak és elengedik magukat. Éppen ezért értékes tulajdonsága lehet egy munkáltatói márkának is, ha bizalmat sugall, hiszen így az emberek jobban fognak benne bízni és magasabb lesz a kötődési szintjük és az elkötelezettségük.

 3.    Hagyj teret a képzeletnek: hagyd nyitva az üzeneteket!

Agyunk olykor nehezen tudja megkülönböztetni a képzeletet és a valóságot, mivel ez a két terület ugyanazt a neurális áramkört használja. Márkáddal igyekezd elérni, hogy az emberek elgondolkodjanak rajta, fantáziákat alkothassanak, hiszen így máris kapcsolatba kerül a céged a lehetőségekkel.

 4.    Ne feledkezz el az érzelmekről!

Kapcsolódva az előző ponthoz: a képzelet érzelmeket szül. A legjobb munkahelyek pedig nem is csupán pozíciókat adnak el, hanem vágyakat és lehetőségeket. Ha a központi üzeneted az, hogy „ha velem/nálam dolgozol, biztonságban fogod érezni magad”, akkor nem nyúlhatsz nagyon mellé, hiszen egy ilyen üzenet számos más pozitív érzelmet is maga után von.

 5.    A negatív érzelmeket fordítsd át pozitívakká!

Egy sikeres munkáltatói márkához fontos, hogy a problémás területek, tapasztalatok, vélemények felett se hunyjunk szemet. Az agyunk be van huzalozva a kritikára, hiszen ez korábban a túlélés egyik fontos eleme is volt. A cél, hogy a felmerülő negatív érzelmeket (amelyek lehetnek például a toborzási folyamattal kapcsolatosak) és a kifogásokat fordítsuk át pozitívumokká.

 6.    Hangsúlyozd az előnyöket!

Miért a te céged az, amiért ez a legelőnyösebb választás egy jelöltnek? Mit tud nyújtani, amivel kiemelkedik (jelen helyzetben például érdemes lehet hangsúlyozni, hogy „vírusálló szervezet vagyunk”)? 

 7.    Vond be a jelölteket és a munkatársakat!

„Mondd el, és el fogom felejteni,

Mutasd meg, és talán emlékezni fogok rá, 

Vonj be és meg fogom érteni.”

A pozitív kapcsolat kialakítása a jelöltekkel és a munkatársakkal elengedhetetlen, ezen keresztül hatékonyan lehet őket bevonni a márka építésébe, legyen szó rendezvények szervezéséről, felmérésekről, kutatásokról stb. Az ő tapasztalataik, véleményük sokat adhat a saját elképzeléseidhez, ráadásul elkötelezettebbé is válhatnak a cég iránt a folyamat során.

A megfelelő munkáltatói márka létrehozásának egyik alapja tehát az emberi viselkedéssel kapcsolatos kommunikációs stratégia alkalmazása. Ha megérted, hogy az emberek hogyan gondolkodnak a céges márkádról és kultúrádról, és ennek tudatában reklámozod, akkor egy intuitív és rendkívül eredményes munkáltatói márkád lehet.

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

hirdetés