hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az employer branding jövője

6 trend, amely a munkáltatói márkádért fog dolgozni 2020-ban

Idén harmadszor gyűjtötte össze a BrandFestival trendLAB szakértői csapata azokat a marketing- és kommunikációs trendeket, amelyek uralni fogják a 2020-as évet. Az összefoglalójukat áttanulmányozva 6 olyan trend rajzolódik ki, amelyről eddig kevés szó esett hazai berkekben, pedig a HR szakembereknek is érdemes lesz szem előtt tartani a későbbi munkájuk során.

1. Agilis vállalati modell

A trendLAB egy, a McKinsey által még 2018 januárjában készített átfogó tanulmányból kiindulva rávilágított, hogy a dolgozói kompetenciák alapján alakuló, fejlődő, nem statikus szervezeti modell, az ún. agilis vállalati modell elterjedésével teljesen új minőségű munkahelyek jönnek létre, amelyek minden más menedzsmentrendszerhez viszonyítva is hatékonyabban működnek majd. Ugyan jövőre még nem kell félni attól, hogy az olajozott gépszerű cégberendezkedéseket sutba dobva egy hatékony organizmus-jellegű működésre állnak át a cégek, fontos szem előtt tartani a trendet. A hatékonyság- és profitnövelés kényszere, valamint a munkavállalói igények mind változásra, fejlődésre fogják késztetni a merev vállalati struktúrákat, amire a HR-eseknek fel kell készülni.

2. A folytonos pörgésből visszalassulunk!

A hatékonyságnövelés, feladatlistázás, időmenedzsment és hasonló varázsszavak mind egy irányba terelik az embert: többet, jobban dolgozzon, mind eddig, mint ami jól esne neki, és messze sokkal többet, mint ami szükséges. Ez a kizsigerelő spirál nem is olyan soká megtörhet: a nagyvállalati szakértőknek számításba kell venniük, hogy a dolgozók bár akarnak dolgozni, teljesíteni, fejlődni és sikereket elérni, ugyanígy vágynak magánéletre, hobbira, és megkövetelik a minőségi énidőt. Ehhez a HR osztályoknak olykor a keretrendszerüket kell felülvizsgálniuk, nem kizárt, hogy pár vállalat attitűdváltásra is kényszerül.

3. A reziliencia közeljövő legfontosabb készsége

Az egyén képessége, hogy megbirkózzon a kihívásokkal, alkalmazkodni tudjon a változásokhoz – ez a folyamatosan változó, digitalizálódó, fejlődő világban elengedhetetlen készség. A HR osztályok számára rég fel van adva a lecke: olyanokat keressenek, akik nem csak birtokában van bizonyos szaktudásnak, de fejlődési potenciál, lojalitás és teljesítőképesség is van bennük. A készségek és személyiségek fontosabbak, mint valaha, és csak egyre fontosabbá válnak egy olyan világban, ahol a lexikai tudástól mindenki egy Google-keresésnyire áll.

4. Brand impact: a jövő évi buzzword

Egy olyan világban élünk, ahol napról napra bukkannak fel támogatást igénylő ügyek. Legyen szó a tavasszal elszaporodó kóbor állatokról, gyermekéhezésről, idősgondozásról vagy az egészségügyi rendszer hiányosságairól, mindenki érintett bennük kisebb-nagyobb mértékben. Éppen ezt figyelembe véve a márkák CSR projektjeinek lassan új minőségben és volumenben kell továbbfejlődniük aszerint, hogy a fogyasztóik és dolgozóik milyen üggyel azonosulnak. A HR osztályok szerepe ebben kiemelt, hiszen ők mérik fel, miben érdekeltek a dolgozók, ők tudják a márkákat irányba állítani, illetve ők tehetnek azért, hogy olyan kollégákkal bővüljön a cég állománya, akik értékközösséget vállalnak a vállalat ügyeivel.

5. Service designból lesz employer service design?

Az elmúlt években itthon is ismertté vált az önálló, egyedi designt kapó a szolgáltatás fogalma, amelyek célja, hogy könnyen beazonosítható módon, élményátadással együtt biztosítsa a szolgáltatást (gondoljunk csak arra, amikor a Starbucks-ban a nevünk rákerül a pohárra). Ez a fajta plusz élményfaktor egyre csak terjedni fog, ki tudja, milyen irányba, milyen mértékben? A HR szakemberek is meríthetnek belőle ihletet, hiszen a jól felépített, élményátadással egybekötött onboarding folyamat vagy designnal ellátott transzparens kommunikációs, ill. szervezetműködtető rendszerek jelenthetnek olyan hozzáadott értéket, ami szimpatikus a dolgozók szemében, és hozzásegíti adott vállalatot az erős munkáltatói márkához.

6. Perszonalizáció és kitüntetett figyelem mindenhol

A marketingszakma napról napra nagyobb erőfeszítést tesz, hogy személyre szabott, egyedi ajánlatokkal találja meg a potenciális vásárlókat, sikerüket a rendre növekvő fogyasztás igazolja. Az Y és Z generációknak ez már természetes, és az élet minden területén elvárják. A HR-eseknek, főleg a nagyvállalatok és multik szakembereinek ez különösen nagy terhet és kihívást jelent, hiszen a kivételezés és pozitív diszkrimináció már nem megengedett náluk. Nem is sokára nagy kihívást fog jelenteni, hogy az egyre erősödő munkavállaló-hiány közepette hogyan tudnak eredményesen lavírozni az igények és lehetőségek között. 

Összességében az látszik a vizsgált trendekből, hogy a következő időszak fő mozgatórugói vállalati szinten a rugalmasság, alkalmazkodás, egyediség és az egyéneknek biztosított élmények és azonosulási lehetőségek lesznek. Az érzelmeknek és személyes kívánalmaknak teret engedő, mozgó és fejlődő vállalatoké a jövő.

Szabó Virág, kommunikációs tanácsadó, Hive Creative Kft.
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés