hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kérdőív Túró Rudiért cserébe

3+1 jó tanács állásbörze-kiállítóknak

Megannyi impozáns standdal és ügyes megoldással találkozhattak a látogatók a HVG állásbörzéjén, emellett azonban idén is futottunk bele óriási bakikba… Nézzünk négy tipikus megjelenési hibát, amivel több standnál is találkoztunk.

1. Standra ragasztott cetlik

Korábban láthattunk szakadt roll up-okat vagy megviselt ajándéktárgyakat, de szerencsére ez kevésbé volt jellemző az idei standokra. A mostani kiállítás során inkább pultra, hátfalra vagy a stand tetejére celluxozott A4-es álláshirdetések jöttek szembe, esetleg cégbemutatók és nyereményjáték-felhívások, melyekből egy középiskolai diákelnök választás kampányaira asszociálhatnak a látogatók. Tehát néhány standnál tényleg az volt az ember érzése, hogy túl sokat nem gondolkoztak a kiállítók az igényes megjelenési formákon.

Tipp: Az állásbörzére érdemesebb inkább egy prospektus vagy irattartót beszerezni. Nem szükséges a stand dekorálásához gigászi beruházás. A lényeg, hogy a stand és a stand háttere tükrözze azt, amivel a cég foglalkozik és legyen letisztult, hiszen a meghirdetett pozíciók mellett a potenciális munkavállaló számára a stand megjelenése teszi leginkább vonzóvá a céget. A celluxszal felragasztott A/4-es papírnál a semmi is jobb.


2. A digitalizáció csodái… és buktatói

A számítógépes adattárolás korában egyes cégek még mindig papírcetliken gyűjtenek elérhetőségeket és töltetnek ki adatlapokat. Ezzel mindaddig nem lenne gond, amíg a papírfecnikre felírt adatokat nem vinnék be az állásbörzét követően egy excel fájlba.

Tipp: Ha nem fér bele a büdzsébe a tablettartó pult vagy tapipados kijelző, nem probléma. A standhoz fáradó érdeklődő felé fordított laptoppal vagy tablettel is megoldható az adattárolás. Az legmodernebb megoldások egyike, hogyha az adatok megadása előtt vagy után a cég weboldalán vagy egy külön erre az alkalomra fejlesztett site-on tudnak regisztrálni és nézelődni az álláskeresők.

Annak érdekében, hogy elkerüljük az online kapcsolat megszakadását, pláne ha erre épül a cég bemutatója, a regisztráció, az attrakció, még börze előtt érdemes készülni egy, az eszközre csatlakoztatható mobilnetes megoldással.

3. „Jó cuccok voltak, de fogalmam sincs mivel foglalkozik a cég.”

Izgalmas játékokat próbálhattak ki a börzén résztvevők és megannyi brandingelt ajándéktárgyat zsebelhettek be. Ennek azonban nem sok értelme van, ha a HR-es nem kér egy beszélgetést, önéletrajzot és nem mutatja be a standra érkező játékosnak vagy toll/papír/stresszlabda/édesség gyűjtőknek a céget, akkor csak ablakon kiszórt pénz az állásbörzén felvonultatott márkázott termékarzenál.

Tipp: Érdemes olyan dologgal lekötni a potenciális munkavállalót, ami betekintést nyújt abba, hogy vajon milyen is lenne dolgozni a cégnél. Például, ha egy műszaki vállalatnál bemutatjuk, hogy miket lehet kihozni az anyagból, hogyan használható egy eszköz vagy, hogy milyen a csapattal együtt dolgozni.

 


Egy jó példa: a Hauni gépgyártó vállalatnál kipróbálhatták a lemezmegmunkálást és a megfelelő eszközök segítségével elefántot vagy bármilyen izgalmas tárgyat hajtogathattak maguknak a börzére látogatók.

 

 


A Suzuki szintén egy izgalmas activity-vel jelent meg. Egyszerű, lényegre törő az üzenet: Ők autókat építenek, próbáld ki te is!

+1. Értelmetlen kérdőívek egy Túró Rudiért

Sokan kedvelik a Túró Rudit és más finomságot, éppen ezért többen hozzáfognak az 5-10 perces kérdőív kitöltéséhez. De vajon mennyire hatékony, ha az emberek kizárólag a gyomruk miatt töltenek ki egy kérdőívet, nem pedig a valódi érdeklődésük alapján?

Feltűnő volt, hogy legtöbben már az 5. kérdést követően végleg megunták a töltögetést és random jelölgettek, írogattak megoldásokat. Összecsapták a feladatot és nagy mosollyal, jóllakottan távoztak az adakozókedvű „édességboltból”. Aminek a legtöbb esetben a nevét sem tudták megmondani, öt perccel a túri Rudi elfogyasztása után.

Tipp: Érdemes elgondolkodni azon, hogy vajon mennyire lesz egy kérdőív reprezentatív, és hasznos, mennyire tudja a cég a későbbiekben ezt valóban felhasználni és mennyire csak az édesség megszerzéséért töltenek ki az állásbörzékre látogatók egy 5-10 perces, hosszú kérdőívet…

 

Forrás:http://munkaltatoimarka.blog.hu/
 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

hirdetés