hirdetés
hirdetés
hirdetés

Aktuális

Vajon milyen (lesz) a jövő munkahelye és mi a HR jövője?

Idén is megrendezik Magyarország HR fesztiválját, amely a jövő munkahelyéről, a technológiai változásokról, a legújabb HR trendekről szól újító, formabontó módon. A HR Fest 3 színpadon 30 órányi inspiráló tartalommal és több mint 60 előadóval – köztük 15 külföldi véleményformálóval érkezik a szakmai közösséghez újra. Kulcsszavaik idén a prediktív HR, a Big Data, az AI toborzás, a munkavállalói élmény, a transzparencia és a sokszínűség.

Mit várhatunk idén a HR Festtől, miben ad mást a 2016-oshoz képest?

Sóti Anett: Tavaly négy színpadunk volt: a nagyvállalati, a HR Tech startup, a szolgáltató-központok, és a kimondottan az ifjúságnak szóló Youth színpad, amelyek mind magukban határozták meg a témairányokat.

Idén az egyik színpadunk a győztes vállalatokról, a verhetetlen munkáltatói márkákról, és a szervezek elképesztő jövőjéről szól, miközben a másikat egészében csak a munkavállalói élménytervezésnek szenteljük. Ma már nem munkahelyek tünnek el, hanem a dolgozók, kék- és fehérgallérosok egyaránt. Párhuzamosan alakul ki egyre több munkaterületen munkaerőhiány, fluktuáció és elvándorlás, amik átformálnak és már blokkolhatnak is teljes iparágakat. Az újabb generációkat már a piac izgalma érdekli leginkább, valamint vállalataink utolsó két évét tartják a radarjukban, hogy miben újítottunk, törtünk utat vagy lettünk egy kicsit mások versenytársainkhoz képest. Náluk a szűk keresztmetszet egy-egy munkahelynél az, hogy jól érezzék magukat és igazi dolguk legyen ott. Mert ha nem találják, megteremtik maguknak.

Mire készítenek fel bennünket az idei témafókuszok?

Sóti Anett: Közösen készülünk fel arra, hogy munkavállalóiknak, kerüljenek is ki bármelyik generációból, - hiszen mind hasonlókra vágyunk -, már ne csak karrierképet, de munkahelyi élmény(tér)képet is adjunk, szervezeteink jövőbiztosak legyenek, hogy a robotok megjelennek a kollégáink között, hogy az érzelmi intelligencia, a kíváncsiság és az emberi értékek munkahelyi környezetben éppolyan fontosak a cégvezetőnél mint az alkalmazottainknál. Szó lesz arról, hogyan toborozzunk AI-val, és miként integráljuk az elviselhetetlen kollégákat a szervezetbe – mert mindannyiunknak van ilyen. Bemutatjuk, hogy milyen az a cég, ahol a szabályok helyett közös játékszabály, "alkotmány" van, ami lehetővé teszi, hogy mindenkinek egyértelmű alapjogai legyenek a cégben, így  a döntéshozási folyamatokban a többség nem tudja egy bal lábbal felkelt csapatba fojtani a szót, hanem kreatív integrációba vezetik át az ellenvetéseket.

A tavalyi évhez hasonlóan újra nagyon erős az előadói felhozatal. Mi alapján döntöttetek, hogy őket hívjátok el? Miért rájuk kell figyelnünk?

Tóth Gergely: A HR-piac ismerete mellett nagyon sok mélyinterjút és konzultációt folytatunk folyamatosan egész évben a szakma legmeghatározóbb szereplőivel. Van egy Advisory Board-unk, akikkel közösen alakítjuk az agenda-t. Idén a fesztivál kiemelt előadója Jon Ingham, a The Social Organization című bestseller könyv írója. A brit HR/OD stratéga szerint a vállalatoknak a munkavállalók közötti kapcsolati hálók erősítésére kellene fókuszálniuk ahelyett, hogy az egyéneket fejlesztik. Úgy gondolja ugyanis, hogy az innováció és az értékteremtés a közöttük lévő kapcsolatok minőségével van összefüggésben, és ezzel meg is kérdőjelezi a hatékonyságát olyan  – nem is olyan régi vívmányoknak -, mint a rugalmas munkavégzés vagy a home office. A BlackRock Magyarország éves GDP-jének 41-szeresét kezeli, ezzel a világ legnagyobb ilyen jellegű cége. Az egész világra szolgáltató kutatás-fejlesztés központjukat Budapesten működtetik majd, olyan vonzó állásokat létrehozva, amelyek Londonban dolgozó magyar bankárok százait hozhatják haza. Ebbe fog beavatni bennünket Melanie Seymour, a cég magyarországi vezetője.

Robotok, mesterséges intelligencia, virtuális valóság és algoritmusok - mindezek hogy lehetnek a HR szolgálatában?

Tóth Gergely: Egy nagyobb cégnél, ahol a meghirdetett állásokra több ezren jelentkeznek, az interjúztatás első körben maga a rémálom. Erre az óriási kihívásra is van már technológiai megoldás, mégpedig automatizált videó-interjúk formájában. Olyan videóinterjú forradalmasítja ezt a hosszadalmas folyamatot, ahol nincs emberi beszélgetőpartner a túloldalon. Egy robot kérdez, a jelentkező válaszol, amit a túloldalon rögzítenek és utólag ki is elemeznek. Az izraeli Intervyo is adatok által vezérelt analitikával látja el a HR-eseket. A cég alapítója Jacky Hazan maga osztja mindezt meg velünk, aki szerint óriási az igény az “intelligens interjúztatásra”. Az objektív és strukturált interjúk mellett egy 360 fokos elemzést is készítenek a jelentkezőről.

Sóti Anett: Eljött az igazi álom és valóság korszaka, a virtuális valóságé, a munka világában és az oktatásban is. Legyen az onboarding-unk első napja az új munkahelyünkön, vagy egy futószalag melletti autókarosszéria szerelési munkafázis –  ezt mind meg tudjuk tenni és közben értékelni a tudást, statisztikákat készíteni a teljesítésünkről vagy éppen vizsgáztatni. A PC alapú HTC Vive VR szemüvegek sem maradhatnak így ki a munka jövőjének palettájáról.

 
 Sóti Anett és Tóth Gergely

 

Mit gondoltok, hogyan fog változni a HR szerepe a “negyedik ipari forradalom” -ban?

Sóti Anett: Az ipar 4.0 hatékonyabbá teszi az emberi munkát, sőt, akár komplex emberi tevékenységeket is kiválthat és már nem csak az iparban, hanem a szolgáltatások területén is. Gondoljunk csak bele, hogy a napi feladataink hány százalékát tudnánk automatizálni vagy okos eszközöknek delegálni. Én már a sajátjaimból automatizáltam párat és így több idő jut a lényegi munkakoncentrációra – ugyanis mindannyiunkban van valamennyi robotizálható, automatizálható tulajdonság. A HR eltolódik a kompetencia alapú kiválasztás felől, a kreativitás és alkalmazkodóképesség felmérése, valamint az ezek alapján történő elhelyezés felé. Kutatásuk szerint minden másodikunk azért esik ki a munkahelyéről vagy hagyja azt ott, mert nem passzolt bele a szervezeti kultúrába – nem érezte jól magát a kollégájával munkaviszonyon kívül, nehezen jutott velük közös nevezőre vagy csak egyszerűen ingyen karácsonyi partiért sem bulizott volna együtt a kollégáival. A HR-es egyszerre kell, hogy viselkedés-közgazdász, adatelemző, dizájner, üzleti stratéga és programozó legyen. Emellett pedig hihetetlen hozzáadott értékkel bír, ha egy káoszelmélettel foglalkozó tudós gondolkodásmódját is gyakorolja. Az üzlet és a humán erőforrás menedzsment a kognitív technológia segítségével pedig eggyé fog válni.

Tóth Gergely: A becslések szerint 1-2 éven belül a világban nagyjából 3 millió embernek egy robot lesz a főnöke. Már most is vannak újság-, sőt regényíró vagy éppen karmester robotok, de szerzeteseket is helyettesített már robot. A Fest egyik előadója Sepp Norbert IBM Watson Ambassador, aki a téma igazi szakértője. A Watson – az IBM által kifejlesztett AI – az ember munkafolyamatait olyan fázisokban támogatja, ahol a kívánt pontosság mellett nagy mennyiségű, komplex információ feldolgozása szükséges, amelyhez az embernek több időre lenne szüksége. Ez egy ún. kognitív számítógépes rendszer. Úgy gondolom, hogy az előadóinkkal és, hogy ezekkel a félelmetes, de közben sok lehetőséget magukban rejtő témákkal foglalkozunk, több tízezer magyar munkavállalóra és a jövő szakembereire lehetünk közvetett hatással.

Idén is a HR Fest ad otthont az AON Legjobb Munkahely díjátadójának. Reméljük találkozunk az Akvárium Klubban október 26-án!
(X)

 

 

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés