hirdetés
hirdetés

A boldogság világnapja

Útmutató tippek a boldogsághoz, jelen helyzetben is

Ma van a boldogság világnapja, s bár a világban most nagyon nagy változások mennek végbe, melyek nem sok örömre adnak okot, elhoztuk a BBC útmutató tippjeit a boldogsághoz.

 

A BBC Future számos világhírű pszichológus szakértő bevonásával olyan gyakorlati tippeket gyűjtött össze, melyek segítenek a stressz kezelésében és a hangulatunk javításában. Íme a legnépszerűbb tanácsok:

Vegyük észre, ha rágódni kezdünk!

Egy-egy visszatérő félelmünk forgatókönyvein gondolkozni valószínűleg sokunk számára ismerős lehet. Igyekezzünk még időben megállítani ezeket a gondolati köröket és a figyelmünket olyan dolgokra irányítani, amik pozitívabb hatással vannak mentális egészségünkre.

Keretezzük át a helyzetet!

Az, ahogyan megélünk egy-egy szituációt, ahogy az érzelmeink tudatosulnak bennünk, nagyrészt attól függ, hogy hogyan keretezünk egyes eseményeket. Nézzünk egy példát! Ha egy teniszjátékos a meccs előtt elhatározza, hogy kötelező nyernie, akkor egy olyan elvárást támaszt maga elé, hogy a nyerés jelenti a mindent, és ha mégis veszít, hibásnak érzi magát. A perfekcionisták gyakran ebbe a hibába esnek és többször élnek meg emiatt szégyenérzetet és haragot, amennyiben nem sikerül elérni céljukat. Az a játékos azonban, aki úgy megy bele egy meccsbe, hogy „megteszem, ami tőlem telik”, vesztés esetén is képes úgy értelmezni a szituációt, hogy nem kell rosszul éreznie magát, mert megtett minden tőle telhetőt. Tehát láthatjuk, hogy az elvesztett meccs ténye mindkét játékosban másképp interpretálódott.

Gondoljunk bele, hogy mindezt hogyan hasznosíthatjuk a mindennapjainkban. Gondolkozhatunk úgy, hogy megteszünk mindent, amit csak lehet (pl. figyelünk a megfelelő higiéniára és a távolságtartásra), ahelyett, hogy arra helyeznénk a hangsúlyt, ami felett nincs kontrollunk („Nem fogunk megbetegedni.”). Ha arra fókuszálunk, amire van ráhatásunk, akkor szorongásunk is csökkenni fog.

Fókuszáljunk az apró örömökre!

Hangulatunkat javíthatjuk azzal, ha azokra a kis dolgokra koncentrálunk, amik boldogságot hoznak a mindennapjainkba. A következő kérdéseken való töprengés például segíthet nekünk abban, hogy több boldogságot éljünk meg a mindennapjainkban, s mindez csupán 10 percet vesz igénybe.

Melyek azok az élmények, melyek örömöt nyújtottak neked a közelmúltban?

Milyen dicséretet és pozitív visszajelzést kaptál mostanában?

Idézz fel pillanatokat, amikor szerencsésnek érezted magad!

Mik voltak a legfőbb eredményeid, amikre a legbüszkébb vagy?

Miért érzed magad hálásnak?

Hogyan fejezed ki a kedvességedet?

Még jobb, ha megpróbálunk naplót vezetni, amibe a jó dolgokat rögzítjük, így azok kevésbé merülhetnek feledésbe. 

Tegyünk rendet!

A jelenlegi helyzetben egyébként is nehéz koncentrálnunk, ha azonban egy rendetlen környezetben dolgozunk, méginkább elterelődik a figyelmünk. Rendetlen hálószobában például rosszabbul alszunk, rendetlen konyhában könnyebben hozunk egészségtelen ételekre vonatkozó döntéseket. Mivel mostanában több időt töltünk a lakásunkban, tegyük kellemessé, rendezetté életterünket! 

Hozzuk egyensúlyba közösségi média fogyasztásunkat!

A közösségi média felületek sajnos napjainkban tele vannak rossz hírekkel, aggasztó cikkekkel, ám sokunk számára mégis ez a felület ad lehetőséget a szeretteinkkel való kapcsolattartásra is. Iktassunk be a napunkba telefonmentes időszakokat, és tartsuk okoseszközeinket távol a hálószobától.  

Ha tudunk, tartózkodjunk a természet közelében! 

A nagyvárosokban sokkal gyakrabban alakulnak ki hangulati zavarok. A kutatási eredmények szerint a vízre és kék égre néző kilátással rendelkező otthonok segítenek a hangulatunk javításában. 

Legközelebb, amikor negatív gondolatok bukkannak fel a fejünkben, alkalmazzuk a fenti tippek valamelyikét a rágódás helyett! Ne feledjük: az érzelmek azok, amikké tesszük őket.

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés